Hitman: Sapienza - Osiągnięcia, Trofea poradnik Hitman
Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2020
Kto mieczem wojuje (Die by the Sword)
Sposób odblokowania: Musisz ukończyć misję Świat jutra w Sapienzie.
Komentarz: Osiągnięcie otrzymasz niezależnie od tego w jaki sposób pozbędziesz się Silvio Caruso i Francesci de Santis.
Tego nie było w podręczniku (Not in the Guidebook)
Sposób odblokowania: Musisz wykorzystać wszystkie możliwości (opportunities) dostępne podczas rozgrywania misji w Sapienzie.
Komentarz: Możliwości to nic innego jak okazje na eliminowanie celów misji na różne sposoby. Ich listę możesz przejrzeć w dowolnym momencie po zatrzymaniu gry i przejściu do odpowiedniej zakładki. Z dość oczywistych względów nie jest możliwe ukończenie ich wszystkich za jednym podejściem. Musisz wielokrotnie przystąpić do zadania w Sapienzie i za każdym razem najlepiej skupić się na doprowadzeniu do końca jednej wybranej okazji (ewentualnie dwóch jeśli dotyczą one różnych celów i wzajemnie się nie wykluczają). Wskazówki odnośnie eliminowania głównych celów misji na różne sposoby znajdują się w rozdziale z opisem przejścia.
Eskalacja Sapienzy (Sapienza Escalated)
Sposób odblokowania: Musisz ukończyć piąty poziom trybu Eskalacji w Sapienzie.
Komentarz: W eskalacjach Agent 47 stawiany jest przed coraz bardziej skomplikowanymi wyzwaniami dotyczącymi realizacji zabójstw. Sapienza ma dostępnych kilka eskalacji i na potrzeby tego osiągnięcia musisz ukończyć tylko jedną z nich.
Planuj z wyprzedzeniem (Plan Ahead)
Sposób odblokowania: Musisz wybrać alternatywne miejsce rozpoczęcia misji w Sapienzie i skorzystać z dostawy Agencji żeby przemycić na teren misji jakiś przedmiot.
Komentarz: Obie wymienione wyżej opcje stają się dostępne dopiero po awansowaniu na wyższe poziomy mistrzostwa (rangi). Postaraj się co najmniej raz ukończyć misję w Sapienzie na "standardowych zasadach" i dopiero wtedy sprawdź czy możesz skorzystać z wyboru miejsca startowego i opcji dostawy sprzętu.
Perła wybrzeża Amalftańskiego (Amalfi Pearl)
Sposób odblokowania: Osiągnij 20 poziom mistrzostwa w Sapienzie.
Komentarz: Aby awansować na kolejny poziomy mistrzostwa, musisz zaliczać wyzwania powiązane z misją w Sapienzie. Musisz w nich w m.in. eliminować cele na różne sposoby, zdobyć kluczowe przedmioty, ułatwiające zabójstwo czy skorzystać z alternatywnych ścieżek ewakuacji. Pamiętaj, że nie musisz zaliczać wszystkich wyzwań, by zdobyć 20 poziom mistrzostwa. Skup się na tych, które chcesz zrealizować w pierwszej kolejności.
Uwolnić Krakena! (Let No Joyful Voice be Heard)
Sposób odblokowania: Strzel z karabinu snajperskiego w dzwonki na łodzi.
Komentarz: Jest to jedno z dwóch z ukrytych osiągnięć, możliwych do zdobycia na mapie Sapienza.
Zaopatrz się w karabin snajperski i z dachu rezydencji Caruso strzelaj w dzwonki łodzi, która na swoim pokładzie ma trumnę. Musisz trafić we wszystkie cztery dzwonki, by wezwać Krakena i zaliczyć to wyzwanie.
Trójca Sapienzy (The Sapienza Trinity)
Sposób odblokowania: Wyeliminuj Silvio w trzech wariantach: w trakcie psychoterapii, zestrzeliwując samolot w którym się ewakuuje oraz zastrzel go gdy wygląda przez teleskop.
Komentarz: Jest to kolejne z ukrytych osiągnięć, możliwych do zdobycia na mapie Sapienza.
W trzech różnych podejściach do misji, musisz zabić Caruso we wskazany powyżej sposób. Wyeliminowanie Silvio w trakcie psychoterapii zostało opisane w poradniku. Aby zniszczyć samolot, musisz zmusić swój cel do ewakuacji. Włącz alarm przeciwpożarowy, gdy Silvio jest w laboratorium i udaj się na dziedziniec z armatami (M4.43). Naładuj stojącą tam armatę prochem, który leży nieopodal. Poczekaj teraz, aż samolot znajdzie się w zasięgu i wystrzel. Jeśli chodzi o ostatni wariant, udaj się na szczyt obserwatorium i otwórz kopułę zewnętrzną (M4.12). Wyjdź teraz z posesji, idź do kryjówki, w której przygotowany masz karabin snajperski i udaj się na szczyt wieży kościelnej (M4.24) lub na szczyt wieży (M4.57). Gdy Silvio będzie wyglądał przez teleskop, strzel w niego. Jeśli wykonałeś wszystkie trzy warianty zabójstwa, to zdobędziesz trofeum.