Hitman 3: On Top of the World, Dubaj - mapa, informacje o misji Hitman 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 12 lutego 2021
Legenda Hitman 3 - Dubaj - Ważne lokacje
Ważne lokacje
Na tej stronie poradnika do gry Hitman 3 znajdziesz mapę lokacji Dubaj oraz najważniejsze informacje o pierwszej misji fabularnej On Top of the World, która rozgrywa się w tej miejscówce. Dowiesz się jakie są główne obszary na mapie Dubaju, jakie założenia i unikalne cechy ma misja, oraz jakie są nagrody za osiąganie kolejnych poziomów mistrzostwa w Dubaju.
- Najważniejsze informacje o misji On Top of the World
- Dubaj (Dubai) - Najważniejsze lokacje
- Lista stron opisu przejścia
- Dubaj (Dubai) - Skróty
- Mistrzostwa i nagrody
Najważniejsze informacje o misji On Top of the World
- Akcja tej misji rozgrywa się w wieżowcu Burj Al-Ghazali w Dubaju, który jest najwyższym budynkiem świata. Agent 47 domyślnie do infiltracji niedostępnych górnych pięter wieżowca używa stroju do skydivingu. Po wylądowaniu bohater musi zaliczyć wspinaczkę po zewnętrznych balkonikach i elewacji budynku żeby przedostać się do miejsca rozgrywania właściwej części misji.
- Na szczycie wieżowca odbywa się przyjęcie z okazji inauguracji Berła (The Sceptre). Otwiera to wiele możliwości wtopienia się w tłum gości czy pozyskania przebrania jednego z pracowników służby lub ochrony.
- Cele misji to Carl Ingram oraz Marcus Stuyvesant. Są oni partnerami (wysoko postawionymi przywódcami) Providence, czyli tajnego i bardzo wpływowego ugrupowania ze świata gry, które rządzi światem z ukrycia.
- Carl Ingram domyślnie przebywa w swoim luksusowym, pilnie strzeżonym apartamencie.
- Marcus Stuyvesant domyślnie spędza czas w miejscu, w którym znajduje się wystawa sztuki.
- Dubaj jest jedną z większych map gry Hitman 3 (lokacja składa się z aż 7 pięter drapacza chmur) i pozwala na zdobycie maksymalnie 20 poziomu mistrzostwa tej lokacji. XP potrzebne do awansowania na kolejne poziomy mistrzostwa zdobywa się dzięki zaliczaniu wyzwań powiązanych z mapą Dubaj
Po najniższym poziomie Burj Al-Ghazali i na piętrze, gdzie trwa impreza inauguracyjna, Agent 47 może swobodnie się poruszać, jednak by dostać się do pomieszczeń służbowych i strzeżonych stref mapy, trzeba będzie się nieco napracować.
- Skradanie się: na obszarze mapy jest wiele zakamarków, filarów, wnęk i innych obiektów, które pozwolą Ci ukryć się przed wzrokiem strażników;
- Przebrania: w trakcie rozgrywki możesz wcielić się m.in. w rolę ochroniarza imprezy, ochroniarza penthouse'u, pracownika obsługi pięter i Zana Kazem - jednego z agentów pracujących dla Crystal Dawn, panafrykańskiej organizacji terrorystycznej;
- Przejścia alternatywne: na terenie Burj Al-Ghazali znajdziesz kilka elektronicznych okien, które możesz otworzyć za pomocą podręcznego aparatu. Dzięki temu będziesz mógł wyjść na zewnątrz budynku i po gzymsach lub rynnach dostać się do wcześniej niedostępnych pięter drapacza chmur. Warto także pamiętać o uruchomieniu kilku przydatnych skrótów, które opisaliśmy nieco niżej.
Misja On Top of the World posiada trzy zadania fabularne, które pozwolą Ci zyskać zaufanie obydwu celów, a także otworzą możliwość eliminacji ich na różne sposoby: Bird Of Prey, (In)Security oraz How The Mighty Fall.
Dubaj (Dubai) - Najważniejsze lokacje
Poniżej znajdziesz zestawienie najważniejszych lokacji, które oznaczyliśmy punktami na naszej mapie lokacji Dubaju. Odwołania do tych i innych obszarów znajdują się na kolejnych stronach opisu przejścia tego etapu.
6 - Terminal informacyjny. Elektroniczne urządzenie, które odkrywa mapę Burj Al-Ghazali i dostarcza pierwszych informacji do zadania fabularnego How The Mighty Fall.
8 - Karta z rozkazami dla nowego rekruta. Przedmiot fabularny związany z misją (In)Security. Dokumenty są potrzebne, by podszyć się za nowego ochroniarza Marcusa Stuyvesanta.
9 - Zana Kazem. Mężczyzna, za którego trzeba podszyć się w trakcie wykonywania misji fabularnej Bird Of Prey. Zana Kazem ma przy sobie śmiertelną truciznę w postaci tabletek (Lethal Poison Pill Jar).
13 - Pomieszczenie ochrony. Miejsce związane z misją fabularną (In)Security. To właśnie tutaj podsłuchasz rozmowę Marcusa i dowiesz się, że nowy rekrut nie stawił się do pracy. Do tego miejsca będziesz musiał także wrócić po zdobyciu rozkazów dla nowego rekruta (punkt 8 na mapie).
14 - Sejf. W pokoju ochrony znajdziesz sejf w którym schowano kartę umożliwiającą włączenie alarmu ewakuacyjnego w penthous'ie - kod dostępu 6927. Zdobycie tej karty jest związane z wyzwaniem Mile High Drop.
15 - Przejście do recepcji. Tutaj spotkasz osobistą asystentkę szejka, z którą musisz pomówić po wcieleniu się w rolę Zana Kazem w misji Bird Of Prey. Przed schodami stoi dwóch strażników - wpuszczą Cię na górę, jeśli nie będziesz mieć przy sobie nielegalnych przedmiotów i dasz się przeszukać. W innym wypadku będziesz musiał odwrócić ich uwagę. Alternatywne przejście prowadzi przez pokój ochrony.
17 - Punkt rzucania nożami. W tym miejscu Marcus Stuyvesant sprawdzi Twoje umiejętności rzucania nożami. Po wykonaniu tego zadania odprawi swojego ochroniarza i zostaniesz z nim sam na sam - możesz go w łatwy sposób wyeliminować. W tym miejscu możesz także zepchnąć go z dachu i zaliczyć wyzwanie Vertical Approach.
27 - Serwerownia. Tutaj znajdziesz komputer, który potrzebny jest do wykonania misji How The Mighty Fall. Z poziomu komputera możesz także wyłączyć kamery ochrony, a także otworzyć szyb windy penthouse'u (punkt 26 na mapie). Kartę dostępu do komputera ma pracownik obsługi (punkt 28 na mapie).
39 - Salon. Duże pomieszczenie, które związane jest z misją fabularną How The Mighty Fall. To tutaj zwabisz Carla Ingrama i Marcusa Stuyvesanta, by ich wykończyć. W tym miejscu można wyeliminować obydwu mężczyzn np. przy pomocy jednego żyrandola, co związane jest z wyzwaniem Impactful Art.
48 - Biuro Carla Ingrama. Biuro jednego z celów zadania w Dubaju. Trafisz tutaj np. po wykonaniu misji fabularnej Bird Of Prey. W gabinecie znajdziesz miniaturowy model platformy wiertniczej, którego należy użyć do zaliczenia wyzwania Black Gold Eye.
Lista stron opisu przejścia
Misja On Top of the World w Dubaju jest bardzo rozbudowana, dlatego wszystkie jej elementy szczegółowo opisujemy na osobnych stronach naszego poradnika.
- Mapa Dubaju - jak odblokować?: na tej stronie opisaliśmy proces pozyskania mapy Burj Al-Ghazali;
- Zadanie fabularne - Bird Of Prey: w szczegółowy sposób opisaliśmy przebieg misji, w której należy wcielić się w postać Zana Kazem, jednego z najlepszych agentów panafrykańskiej organizacji terrorystycznej Crystal Dawn. Przejście tego zadania pozwoli Ci wyeliminować Carla Ingrama na wiele ciekawych sposobów;
- Zadanie fabularne - (In)Security: na tej stronie opisaliśmy przebieg misji, w której należy wcielić się w nowego ochroniarza Marcusa Stuyvesanta. Jako jego ochroniarz, będziesz mógł bez żadnych podejrzeń przebywać w jego towarzystwie, a to otwiera wiele możliwości na wyeliminowanie tego celu;
- Zadanie fabularne - How The Mighty Fall: trzecia misja fabularna pozwala na zwabienie dwóch Partnerów w jedno miejsce, by móc wyeliminować ich za jednym zamachem. Przebieg tej misji w szczegółowy sposób opisaliśmy na osobnej stronie naszego poradnika;
- Zabójstwo Carla Ingrama: na tej stronie opisaliśmy kilka ciekawych i niekonwencjonalnych sposobów na wyeliminowanie Carla;
- Zabójstwo Marcusa Stuyvesanta: na tej stronie opisaliśmy kilka niestandardowych sposobów na wyeliminowanie Marcusa;
- Trucizna - jak zdobyć?: na terenie Burj Al-Ghazali możesz znaleźć trzy trutki na szczury (Emetic Rat Poison) i jedną śmiertelną truciznę w postaci tabletek (Lethal Poison Pill Jar);
- Najlepsze przebrania: na tej stronie przedstawiliśmy kilka ciekawych przebrań, dzięki którym będziesz mógł swobodnie przemieszczać się po mapie i zbliżyć się do głównych celów misji;
- Kamery Burj Al-Ghazali - jak wyłączyć?: na osobnej stronie opisujemy proces wyłączenia monitoringu, co w znacznym stopniu ułatwi Ci przemieszczanie się po mapie, szczególnie na wyższym poziomie trudności;
- Mapa Dubaju - jak opuścić?: na tej stronie opisaliśmy główne sposoby na opuszczenie mapy po wyeliminowaniu obydwu obowiązkowych celów;
- Elektroniczne okna - lista wszystkich: na tej stronie przedstawiliśmy i opisaliśmy lokację wszystkich okien z elektronicznymi zamkami, które możesz otworzyć przy użyciu podręcznego aparatu. Otworzy to dodatkowe możliwości przemieszczania się po terenie Burj Al-Ghazali.
Dubaj (Dubai) - Skróty
Na mapie Dubaju znajdują się 4 skróty, które w znaczny sposób przyśpieszą przemieszczanie się po terenie Burj Al-Ghazali, co ułatwi wykonywanie poszczególnych wyzwań. Do odblokowania są 3 drabiny (wymagane użycie łomu - punkt 16 na mapie) oraz jedne drzwi, które można otworzyć wyłącznie od środka. Każdy z opisanych poniżej skrótów możesz odblokować na stałe, tzn. sprawić, że będzie dostępny w trakcie wszystkich kolejnych przejść misji.
Skrót 1: Drzwi Atrium (Shortcut: Atrium Lobby Door).
Skrót znajdziesz zaraz po rozpoczęciu misji w Dubaju (Punkt 3 na mapie). Przez drzwi możesz dostać się do klatki schodowej, a z niej prosto do pomieszczeń służbowych i na wyższe piętra drapacza chmur Burj Al-Ghazali w Dubaju. Drzwi można odblokować jedynie od drugiej strony, a dostaniesz się tam przez główną łazienkę na poziomie 0 (punkt 5 na mapie).
Skrót 2: Drabina tarasowa na najwyższym piętrze (Shortcut: Penthouse Terrace Ladder).
Skrót znajdziesz na tarasie widokowym z miejscem do gry w golfa (punkt 44 na mapie). By dostać się na najwyższe piętro budynku, będziesz musiał przebrać się za strażnika penthouse'u. Odpowiedni strój możesz zdobyć np. na 3 piętrze budynku w pobliżu serwerowni (punk 27 na mapie). Skrót prowadzi na 3 piętro budynku, do małego składziku (punkt 29 na mapie).
Skrót 3: Drabina w pomieszczeniu z urządzeniami wentylacyjnymi (Shortcut: Ventilation Area Ladder).
Skrót znajdziesz w pomieszczeniu wentylacyjnym (punkt 45 na mapie). By dostać się na najwyższe piętro budynku, będziesz musiał przebrać się za strażnika penthouse'u. Odpowiedni strój możesz zdobyć np. na 3 piętrze budynku w pobliżu serwerowni (punk 27 na mapie). Skrót prowadzi w pobliże lądowiska dla helikoptera (punkt 33 na mapie).
Skrót 4: Drabina przy lądowisku helikoptera (Shortcut: Helipad Ladder).
Skrót znajdziesz obok lądowiska śmigłowca (punkt 34 na mapie) By dostać się na ten obszar w miarę bezpiecznie, warto skorzystać z jakiegoś przebrania, np. strażnika Burj Al-Ghazali lub strażnika penthouse'u. Odpowiedni strój możesz zdobyć np. na 3 piętrze budynku w pobliżu serwerowni (punk 27 na mapie). Skrót prowadzi na zewnętrzny metalowy chodnik, przy elektronicznych oknach (punkt 10 na mapie).
Mistrzostwa i nagrody
Dubaj jest jedną z większych map gry Hitman 3 i pozwala na zdobycie maksymalnie 20 poziomu mistrzostwa tej lokacji. XP potrzebne do awansowania na kolejne poziomy mistrzostwa zdobywa się dzięki zaliczaniu wyzwań powiązanych z mapą Dubaju. Pełną listę nagród za awansowanie na kolejne poziomy mistrzostwa zestawiliśmy poniżej.
POZIOM | NAGRODA I KOMENTARZ |
2 | Broń - Burj Al-Ghazali Snowglobe. Broń biała (Melee weapon), którą agent 47 może zmieścić w pięści. Niezbyt przydatny gadżet. |
2 | Nowa startowa lokacja - Atrium Lobby. Agent 47 może rozpocząć misję na terenie Burj Al-Ghazali bez konieczności przechodzenia wstępu do misji w Dubaju. |
3 | Skrytka - Kuchnia (Kitchen). Chodzi tu o kuchnię zlokalizowaną na poziomie 0. |
4 | Nowa startowa lokacja - Meeting Room. Agent 47 może rozpocząć rozgrywkę w przebraniu członka obsługi przyjęcia inauguracyjnego. Jest to pomocne w przypadku, gdy chcesz przeszmuglować jakieś rzeczy do kuchni, która znajduje się tuż obok. |
5 | Trucizna - Emetic Posion Vial. Za pomocą tej trucizny możesz wywołać i celu wymioty co skłoni go do przejścia do najbliższej łazienki. |
6 | Skrytka - Penthouse Supply Room. Chodzi o pomieszczenie służbowe na 3 piętrze, zaraz za recepcją. |
7 | Nowa startowa lokacja - Art Installation. Agent 47 może rozpocząć rozgrywkę w przebraniu osoby obsługującej instalacje artystyczne. Nie jest to aż tak dobre przebranie, jak np. strażnik penthouse'u, ale mimo wszystko pozwoli Ci na swobodne przemieszczanie się po sporym obszarze mapy Dubaju. |
7 | Walizka - ICA Briefcase MK III. Do walizki możesz schować nielegalny przedmiot, jak np. Broń snajperską i wnieść ją legalnie na teren mapy w Dubaju. |
8 | Skrytka - Atrium Toilet. Chodzi tutaj o dużą łazienkę na poziomie 0, na piętrze gdzie trwa przyjęcie inauguracyjne. |
9 | Skrytka - Maintenance Room. Pomieszczenie służbowe na poziomie 0. Można się tam dostać przez łazienkę (poziom 0) lub przez skrót Atrium na poziomie -1. |
10 | Ładunek wybuchowy - Explosive Golf Bal. Eksplodująca piłeczka golfowa przyda się do wykonania wyzwania Angry Bird, które jest związane z zabójstwem Carla Ingrama. |
11 | Nowa startowa lokacja - Guard Room. Agent 47 rozpoczyna rozgrywkę w przebraniu strażnika Burj Al-Ghazali. Zaczynasz w pokoju z monitoringiem na 2 poziomie. |
12 | Skrytka - Laundry Room. Pralnię zlokalizowano na 1 poziomie, w pomieszczeniu służbowym za strefą barową. |
13 | Broń biała - Ornate Scimitar. Krótka szabla z krzywą głownią. |
14 | Skrytka - Art Backstage Balcony. Chodzi o otwartą strefę za zapleczem galerii sztuki. Zaraz przy drabinie prowadzącej do helikoptera. |
15 | Broń snajperska - Druzhina 34 DTI. Na obszarze mapy w Dubaju nie znajdziesz broni snajperskiej, więc jest to jedyna snajperka, którą możesz zabrać ze sobą na misję. |
17 | Skrytka - Penthouse Ventilation. Zamknięta strefa z maszynami wentylacyjnymi na 4 poziomie. Można się tam dostać przez drzwi w ścianie po lewej stronie, zaraz za schodami lub przez skrót z balkonu za strefą galerii sztuki. Alternatywna droga prowadzi przez drzwi w salonie apartamentu. |
19 | Strój Agenta 47 - Ashen Suit with Gloves. Garnitur nie posiada żadnych unikalnych właściwości. Pozwala po prostu zmienić wygląd Agenta 47. |
20 | Ładunek wybuchowy - ICA Proximity Explosive MK III. Ładunek, który wyrządza duże obrażenia w trakcie eksplozji. |