God of War Ragnarok: Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary) - solucja, opis przejścia God of War Ragnarok poradnik, solucja
W głównym quescie Zaginione Sanktuarium z gry God of War Ragnarok grywalna postacią jest Atreus. Z naszego opisu przejścia dowiecie się jak współpracować z Angrbodą, jak przejść przez Żelazny Las i kanion, jak zniszczyć gniazda pełzaczy i jak uratować wilka przed bossem Grylą.
Ostatnia aktualizacja: 10 listopada 2022
Atreus po raz drugi staje się w grze God of War Rangarok grywalną postacią w głównym queście Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary). Opis przejścia w poradniku wyjaśnia gdzie spotkać Angrbodę i jak korzystać z jej zdolności, jak zaliczyć przeprawy przez Żelazny Las (Ironwood) i kanion, jak lokalizować i niszczyć pełzacze w zapadlisku, jak pomóc wilkowi więzionemu przez Grylę i jak opuścić krainę Jotunheim.
- Podążanie za wilkiem (Follow the wolf)
- Eksploracja Żelaznego Lasu z Angrbodą (Explore Ironwood with Angrboda)
- Spotkanie się z Angrbodą przy kapliczce (Meet Angrboda at the shrine)
- Przeprawa z Angrbodą przez kanion (Follow Angrboda through the canyon)
- Pozbycie się pełzaczy z zapadliska (Clear the wretches from the sinkhole)
- Uratowanie wilka przed Grylą (Free the wolf from Gryla's clutches)
- Uwolnienie wilka (Set the wolf free)
- Powrót do domu Angrbody (Return to Angrboda's home)
- Powrót do domu Sindriego (Return home to Sindri's)
Podążanie za wilkiem (Follow the wolf)
Dzięki ukończeniu głównego zadania Sekret Gróy po raz drugi w głównej fabule przejmiecie kontrolę nad Atreusem i stanie się on grywalnym bohaterem nowego questu głównej fabuły.
Zacznijcie od wejścia w interakcję z postacią z maską. Akcja przeniesie się do Jotunheim i musicie podążać za przyjaźnie nastawionym wilkami. Dotrzecie do miejsca spotkania z Angrbodą i stanie się ona towarzyszką Atreusa na czas zaliczania tego zadania.
W Jotunheim możecie odnajdywać loot oraz składniki do craftingu powiązane z ulepszeniami sprzętu Atreusa - polecamy dokładnie przeszukiwać odwiedzane lokacje. Gra odblokuje też dostęp do nowych umiejętności Atreusa i warto wydawać gromadzone XP na zakup najlepszych zdolności.
Eksploracja Żelaznego Lasu z Angrbodą (Explore Ironwood with Angrboda)
Musicie podążać za Angrbodą. Używajcie łuku i strzał dźwiękowych na zielonych blokadach, a odblokujecie przejścia dla Atreusa (Angrboda będzie korzystała z innych ścieżek).
Przyciągnijcie się do oddalonej wyższej półki i rozegrajcie starcie z potworami. Trafcie w górną pieczęć, a odblokujecie interaktywny zaczep. Użyjcie też łuku do zniszczenia zielonych barykad i trafienia w pieczęć z obrazka. Odblokujecie kolejny interaktywny zaczep.
Wspinajcie się na wyższe półki i odsłońcie dzięki strzałom dźwiękowym kolejny interaktywny zaczep.
W nowej bitwie dowiecie się o możliwości proszenia Angrbody o wsparcie (Kwadrat). Jest ona w stanie używać kamienia runicznego (Runic Stone). Trafiony w ten sposób przeciwnik pokrywany jest fioletowym pyłem, który może eksplodować po tym jak zostanie trafiony z łuku Atreusa. To świetna metoda do szybkiego ogłuszania i zabijania potworów.
Zniszczcie kolejne zielone deski i dotrzyjcie do dużego głazu, który Atreus i Angrboda muszą wspólnie podnieść. Złapcie się górnego zaczepu i doskoczcie do okrągłej konstrukcji.
Angrboda zaproponuje wyścig, ale nie musicie celowo się śpieszyć żeby go wygrać. W kolejnej bitwie dowiecie się o możliwości przyzywania duchowego sokoła (Spirit Falcon). Jest to alternatywny atak Angrbody (zamiast użycia kamienia runicznego) i aktywuje się go przytrzymując Kwadrat. Użyjcie tej nowej zdolności żeby łatwiej wygrać nową bitwę z potworami.
Spotkanie się z Angrbodą przy kapliczce (Meet Angrboda at the shrine)
Dotrzecie do domu Angrbody (Angrboda's Treehouse) i to bezpieczna lokacja. Obejrzyjcie rysunki na lewej skale (dwie kolejne skały odsłonicie w dalszej części questu).
Przejdźcie dalej i zabierzcie torbę - możecie nakarmić Jallę, czyli zaprzyjaźnione zwierzę. Rozpoczniecie przeprawę na grzbiecie Jalli i trzeba przejść przez lokację Rzeka Vimur (Vimur Vier). Podczas podróży należy zbierać owoce Jotunheim (Jotunheim Fruit) - pierwszy z nich zwisa z drzewa (obrazek) i musicie się do niego zbliżyć.
Wdrapcie się na półkę, zaczekajcie aż Angrboda usiądzie na gałęzi i zabierzcie kolejny owoc. Jalla ominie w tym czasie przeszkodę i wznowicie przeprawę. Możecie zbierać kolejne owoce (nawet już po wypełnieniu założeń celu misji) i zdobywać dzięki temu 50XP za każdy z nich.
Dotrzecie do przeszkody, którą Jalla nie jest w stanie pokonać. Użyjcie strzał dźwiękowych to trafienia w zielone deski z obrazka.
Wkrótce dokończycie podróż i powrócicie do domu Angrbody. Umieśćcie owoce w wiadrze. Możecie zbadać okolicę i najważniejsze jest zajrzenie do dużej szafy z dołączonego obrazka. Znajdziecie w niej przede wszystkim mistrzowski ubiór Jotunów (Jotnar's Champion Garb) oraz przepis na Łuk Jotunów (Jotnar Bow), który zwiększa obrażenia od ataków runicznych. Możecie go stworzyć i ustawić jako aktywny jeśli zebraliście wymagane składniki do craftingu (drewno Ydalir - Ydalir Timber).
Wsiądźcie na grzbiet Jalli żeby rozpocząć kolejną podróż. Tym razem musicie odnajdywać korzenie - Angrboda zdobędziecie pierwszy z nich, a Wy możecie pozyskać kolejny (obrazek).
W pewnym momencie pojawią się potwory i spadniecie z grzbietu Jalli. W nowej bitwie po raz pierwszy możecie załączyć spartański szał Atreusa - służy do tego kombinacja L3+R3.
Domyślnym działaniem spartańskiego szału jest przemiana w ogromnego wilka i możecie w takiej postaci znacznie skuteczniej zabijać i osłabiać wrogów. W przerwach pomiędzy walkami szukajcie kolejnych korzeni. Raz jeszcze powrócicie do domu Angrbody i umieśćcie korzenie w wiadrze.
Przeprawa z Angrbodą przez kanion (Follow Angrboda through the canyon)
Wskoczcie na grzbiet Jalli. Po drodze możecie opcjonalnie zająć się doskonaleniem techniki odbijania kamieni od tafli wody - przycisk R2 trzeba puścić dokładnie w momencie, gdy pojawi się mały błysk przy dłoni Atreusa (powyższy obrazek). Dostateczna liczba udanych rzutów odblokuje opcjonalny skarb z lootem.
Główna trasa doprowadzi Was do Szlaku Jotunów (Trail of the Jotnar). Przejdźcie przez kanion pokonując potwory. Dotrzecie do Doliny Poległych (The Valley of the Fallen). W drodze powrotnej do Jalli spotkacie silniejszą bestię - trzymajcie ją na dystans, używajcie specjalnych ataków i polegajcie na unikach. Czekajcie też na możliwość aktywacji transformacji w wilka. Dotrzyjcie do windy i powróćcie do Jalli.
Pozbycie się pełzaczy z zapadliska (Clear the wretches from the sinkhole)
Angrboda odblokuje ukryte przejście i dotrzecie do zapadliska - musicie zjechać do niego na linie. W zapadlisku możecie prosić Angrbodę o zapalanie pochodni (Kwadrat po zwróceniu się w stronę pochodni).
Musicie odnajdywać gniazda pełzaczy i niszczyć je atakami dystansowymi lub w zwarciu po to żeby przestały z nich wychodzić kolejne pełzacze. O tym, że znajdujecie się blisko jakiegoś gniazda poinformuje Was pojawianie się pojedynczych pełzaczy. Zbadajcie wtedy okolicę.
W zapadlisku musicie też uważać na inne odmiany potworów. W docieraniu do gniazd pełzaczy pomaga niszczenie zielonych barykad strzałami dźwiękowymi. Jedną z barykad zniszczycie strzelając przez dziurę w skałach (obrazek). Do zlikwidowania są w sumie 4 gniazda.
Po zniszczeniu gniazd trzeba powrócić na powierzchnię - podążajcie za Angrbodą i rozprawcie się z Bersgrą (pomagajcie sobie transformacjami w wilka i atakami Angrbody do ogłuszania bestii). Złapcie się liny żeby opuścić jaskinie.
Uratowanie wilka przed Grylą (Free the wolf from Gryla's clutches)
Dotrzyjcie do Jalli i rozpoczniecie przeprawę przez bagna. Wkrótce dowiecie się o Gryli i konieczności ocalenia przed śmiercią pojmanego wilka. Napotkacie potwory, które dążą do samobójczych ataków i rozpylenia trucizny po zbliżeniu się do bohaterów. Atakujcie je na dystans i w ostateczności odskakujcie do tyłu po tym jak się zbliżą.
Używajcie strzał dźwiękowych do trafiania w zielone blokady. Spotkacie wilkołaka Wulvera. Polegajcie na przemianie w wilka oraz na atakach Angrbody do ogłuszania wrogiej bestii. Trzymajcie też Wulvera na dystans, używając uników i uskoków.
Dotrzecie do zablokowanego przejścia. Poszukajcie w okolicy interaktywnych zaczepów i ustawcie się w miejscu, w którym można trafić w zielony obiekt z wiszącej klatki (obrazek). Poczekajcie aż Angrboda odblokuje górne przejście.
Dotrzecie do siedziby Gryli. Ustawcie się pod drzwiami z wsadzonym kluczem. Idźcie dalej i używajcie łuku do trafiania strzałami dźwiękowymi w zielone cele. Pomóżcie w kolejnym pomieszczeniu Angrbodzie w przesunięciu obiektu, a pojawi się Gryla.
Uwolnienie wilka (Set the wolf free)
Musicie skradać się i iść w stronę uwięzionego wilka. Wciśnijcie przycisk interakcji - oswobadzając wilka zwrócicie na siebie uwagę Gryli. Wybierzcie ciasne przejście i dotrzyjcie do górnej części sali.
Przed Wami konfrontacja z Grylą, która ma na celu zniszczenie jej kotła pokrytego runami. Pojedynek ten opisaliśmy dokładniej na stronie Gryla z rozdziału Bossowie - kocioł będzie miał swój własny pasek energii, który trzeba wyczerpać do zera.
Powrót do domu Angrbody (Return to Angrboda's home)
Po ucieknięciu Gryli przeciśnijcie się obok beczki. Atreus zamieni się w wilka i możecie opcjonalnie ścigac się z Angrbodą, ale rezultat wyścigu jest odgórnie narzucony.
Zanim awansujecie w dalej grze możecie po raz ostatni zbadać dom Angrbody - przy niektórych obiektach są ikony interakcji. W celu zakończenia wizyty w Jotunheim odsłońcie rysunek na ostatnim prawym głazie.
Powrót do domu Sindriego (Return home to Sindri's)
Atreus przeniesie się do chatki bohaterów w Midgardzie. Na zewnątrz przebywają zbóje Hel i musicie przystąpić do walk z nimi. Pamiętajcie o możliwości przełamywania bloków wrogów wciskając 2xL1, a także o używaniu specjalnych ataków Atreusa.
Przy próbie użycia mistycznej bramy pojawi się Kratos i to on powróci jako grywalny bohater. Musicie najpierw rozegrać kolejne starcie ze zwykłymi przeciwnikami. W pewnym momencie pojawi się boss - walkiria. Opis konfontacji z walkirią znajdziecie na stronie Vanadis z rozdziału Bossowie.
Wygranie walki z walkirią spowoduje awansowanie do kolejnego głównego zadania - Konfrontacja.