God of War Ragnarok: Jak pokonać Garma (pościg i druga walka)? God of War Ragnarok poradnik, solucja
W pewnym momencie gry God of War Ragnarok czeka Was pościg i drugi pojedynek z bossem Garm. To walka z questu Ponownie razem zaliczanego w Helheim. Z naszego poranika dowiecie się jak unikać Garma w trakcie ucieczki i jak trafiać w słabe punkty na ciele wilka.
Ostatnia aktualizacja: 10 listopada 2022
Wilk Garm dwukrotnie pojawia się jako boss w głównym zadaniu Ponownie razem (Reunion) w grze God of War Ragnarok. Z tej strony poradnika dowiecie się jak zaliczyć scenę pościgu oraz jak definitywnie rozprawić się z wielkim wilkiem. Wyjaśniamy jakie są słabe punkty Garma, które trzeba namierzać podczas drugiego starcia z bossem.
Pierwszą konfrontację z ogromnym wilkiem opisaliśmy na poprzedniej stronie rozdziału o bossach: Garm (pierwsza walka).
Scena pościgu z udziałem Garma
Dla przypomnienia Garm jest wielkim wilkiem, który pojawia się w głównym zadaniu Ponownie razem w krainie Helheim. Kratos i Atreus z bestią muszą zmierzyć się w sumie dwa razy.
Drugą konfrontację rozpoczyna scena pościgu - trzeba uciekać w niej przed Garmem. Rozpocznie się ona przy próbie otwarcia bramy z powyższego obrazka.
Podczas pościgu podążajcie jedyną możliwą trasą i nie zatrzymujcie się, bo boss może Was wtedy trafiać atakami dystansowymi.
Będziecie napotykać potwory Legion - możecie je szybko zabijać atakami obszarowymi lub omijać. Polegajcie na unikach, bo kreatury mają czerwone ataki, które mogą im pozwalać wskakiwać na grzbiet Kratosa. Trzeba się wtedy uwolnić (szybkie wciskanie X).
Garm pojawi się na trasie ucieczki i musicie go przepędzić. Wybierzcie włócznię i rzućcie nią w łańcuch na górnej kończynie potwora - zaznaczyliśmy go na obrazku. Po tym jak włócznia wbije się zdetonujcie ją (Trójkąt).
Wznówcie ucieczkę. Dotrzecie docelowo na nową arenę, na której rozpocznie się drugie starcie z Garmem.
Opis drugiego pojedynku z bossem
W trakcie właściwego pojedynku z Garmem ponownie polegajcie na włóczni i rzucajcie nią w łańcuchy na górnych kończynach Garma. Detonujcie następnie włócznie, a bestia będzie traciła dość pokaźne ilości zdrowia.
Tak samo jak w pierwszym pojedynku Garm będzie rzucał się w stronę Kratosa. Odskakujcie wtedy w prawo i sprawdzajcie, czy można zniszczyć głaz przy obroży Garma. Rzućcie w niego kilkoma włóczniami i zdetonujcie je (możecie tego dokonać także po tym jak boss pozbiera się z ziemi).
Jeśli nie widzicie słabego punktu, to po prostu atakujcie głowę Garma zanim bestia wstanie z ziemi.
Ataki Garma:
- odskakujcie na bok przed lodowymi pociskami (czerwony atak);
- przebiegajcie w bok lub parujcie widząc fale uderzeniowe (żółty atak).
Po tym jak pozbawicie Garma niemal całego paska zdrowia zauważycie, że boss może się regenerować. Oznacza to po prostu konieczność wyczerpania paska po raz drugi.
Musicie ponownie używać włóczni na słabych punktach - tych zlokalizowanych na górnych kończynach i obroży potwora.
Walczcie do momentu, w którym pojawi się możliwość złapania obroży powalonego Garma wciskając R3 (powyższy obrazek). Rozpocznie się scena siłowania z wilkiem (wciskajcie szybko X).
Atreus wbiegnie na grzbiet potwora. Wciśnijcie Kwadrat, a chłopiec wbije ostrze w ciało Garma. Potwór ucieknie, ale to było ostatnie starcie z tym Garmem i nie musicie obawiać się trzeciego pojedynku.