God of War Ragnarok: Uciekinier (The Runaway) - solucja, opis przejścia God of War Ragnarok poradnik, solucja
Ta strona solucji dotyczy questu Uciekinier gry God of War Ragnarok. W naszym opisie przejścia są instrukcje jak zniszczyć ducha (Wight), jak wspiąć się na szczyt Muru Hrimthura w Asgardzie oraz czy można pokonać Hajmdala przed Wielkim Domem.
Ostatnia aktualizacja: 10 listopada 2022
W naszym poradniku do gry God of War Ragnarok znajdziecie opis przejścia głównego zadania Uciekinier (The Runaway). W solucji wyjaśniamy jak rozprawić się z duchem (Wight), jak dotrzeć do Asgardu, jak wdrapać się na górę Muru Hrimthura oraz czy można zwyciężyć pojedynek z Hajmdalem przed Wielkim Domem Odyna.
- Znalezienie schronienia (Find shelter)
- Zbadanie opuszczonego domu Frei (Investigate Freya's abandoned house)
- Podążanie za krukiem Odyna (Follow Odin's raven)
- Wdrapanie się na mur (Climb the Wall)
- Podążanie za Hajmdalem do Odyna (Follow Heimdall and meet Odin)
- Podążanie za Odynem (Follow Odin on his work day)
- Spotkanie się z Odynem w jego gabinecie (Join the All-Father in his study when ready)
Znalezienie schronienia (Find shelter)
To nowy quest Atreusa, w którym chłopiec po kłótni z ojcem nagle trafi do Midgardu. Napotkacie szybko pierwszych przeciwników i bezpiecznie jest ich atakować na dystans.
Po minięciu do powalonego drzewa dotrzecie do lokacji z duchem (Wight). Dokładne instrukcje jak rozprawiać się z tego typu potworami znajdziecie na osobnej stronie Jak pokonywać duchy? z rozdziału FAQ. Poniżej skrócona instrukcja.
Jak pokonywać duchy?
- atakujcie ducha zwykłymi strzałami, bo runiczne jest w stanie odbijać;
- przerywajcie niebieskie ataki ducha uderzając go łukiem (2xL1 po podbiegnięciu do potwora);
- wykonujcie uniki dla ataków dystansowych odpalanych przez ducha;
- po rozprawieniu się z duchem użyjcie specjalnych strzał do atakowania ogników (Wisps).
Zbadanie opuszczonego domu Frei (Investigate Freya's abandoned house)
Po drodze trzeba staczać kolejne walki ze zwykłymi przeciwnikami i przejść w bok po wąskiej krawędzi. Dotrzecie do Gaju sanktuarium (Sanctuary Grove).
Podejdźcie do Chaurliego - wielka kreatura odblokuje wejście do domu Frei. Zacznijcie od zbadania okiennicy. Po otrzymaniu zadania rozpalenia ognia zbadajcie dziennik.
Podążanie za krukiem Odyna (Follow Odin's raven)
Przeniesiecie się do krainy Asgard i rozpoczniecie eksplorację regionu Równiny Idy (Plains of Ida). Jedyna ścieżka doprowadzi Was do Muru Hrimthura (Hrimthur's Wall).
W trakcie przeprawy będziecie napotykać niewielkie grupy potworów - bezpieczniej atakować je na dystans i możecie też polegać na specjalnych atakach Atreusa. Spotkacie też kolejne ogniki - ogłuszajcie je specjalnymi strzałami i dopiero wtedy atakujcie w dowolnie wybrany sposób.
Napotkacie barykadę z krzaków i jest to prosta zagadka środowiskowa. Strzelajcie strzałami pieczęci i umieszczajcie kolejne zaczynając od ogniska i kończąc na krzakach. Poprawnie rozmieszczone pieczęcie doprowadzą do podpalenia krzaków (powyższy obrazek) i odblokowania przejścia.
Kontynuujcie wspinaczkę. Spotkacie wkrótce Skjoldra.
Wdrapanie się na mur (Climb the Wall)
Przed Wami długa wspinaczka na sam szczyt Muru Hrimthura. Obracajcie kamerą i lokalizujcie kolejne miejsca, do których Atreus może doskakiwać (wciskanie X).
Na jednej ze skalnych półek ponownie spotkacie ducha i ogniki. Pamiętajcie o stosowaniu odpowiednich typów strzał (zwykłych do osłabiania ducha i specjalnych do ogłuszania i niszczenia ogników). Z racji na mały obszar walk warto też często używać uderzeń łukiem do osłabiania ducha.
Po walkach trafcie strzałą dźwiękową w zielony obiekt, a doprowadzicie do spuszczenia łańcucha. Złapcie się go i wdrapcie na górę.
Atreus musi wejść do jaskiń i niszczcie w nich kolejne ogniki. Dodatkowo niszczcie jak najszybciej totemy z lokacji z ognikami i możecie do tego używać dowolnych ataków.
Dotrzecie do dwóch wiszących ładunków i Waszym zadaniem jest zniszczenie 2 zielonych zaczepów, które przytrzymują jeden z ładunków. Pierwszy zaczep łatwo zlokalizować. Drugi zaczep znajdziecie przechodząc po lewych półkach i pokazuje go obrazek. W obu przypadkach użyjcie strzał dźwiękowych.
Ustawcie się na pierwszym ładunku i wejdźcie w interakcję z liną, a Atreus zostanie zawieziony na górę. Rozprawcie się z kolejnymi potworami.
Końcowa część wspinaczki to już wyłącznie doskakiwanie do kolejnych krawędzi i przemieszczanie się na boki. Po zbliżeniu się do szczytu Atreus spotka Hajmdala.
Podążanie za Hajmdalem do Odyna (Follow Heimdall and meet Odin)
Dotrzyjcie do ruchomej platformy, która zawiezie Was do Gladsheim. Wskoczcie na grzbiet bestii dosiadanej przez Hajmadala.
Dotrzecie do Wielkiego Domu (The Great Lodge) i musicie udowodnić swoje umiejętności w walce. Polegajcie dużo na unikach po to żeby wrogowie nie byli w stanie nakładać często efektu bifrost. Atakujcie ich łukiem, w zwarciu oraz specjalnymi umiejętnościami.
Czeka Was konfrontacja z Hajmdalem, ale nie jest to pełnoprawny pojedynek z bossem. Musicie wiedzieć, że Hajmdala nie możecie uderzyć, bo przewiduje on wszystkie ruchy Atreusa. Musicie pozwolić żeby to on trafił chłopca, a załączy się scenka z pojawienia Odyna.
Podążanie za Odynem (Follow Odin on his work day)
Z Odynem odwiedzicie różne miejsca i docelowo powrócicie do Wielkiego Domu. Atreusowi przydzielony zostanie pokój.
Zajrzyjcie do szafy, bo znajdziecie w niej nowy unikalny ekwipunek:
- Strój Asów (Aesir Uniform) - jest to przedmiot kosmetyczny i nowy strój może zmienić wygląd Atreusa;
- Łuk Asów (Aesir Bow) - musicie go wytworzyć i pozwala on na szybsze odnowienia zdolności;
- akcesorium Runiczne przeładowanie (Runic Recharge).
Szafa pozwala też m.in. na ulepszanie broni i kupowanie przedmiotów jednorazowych. Możecie ją potraktować jako alternatywę dla sklepu kransoludów.
Spotkanie się z Odynem w jego gabinecie (Join the All-Father in his study when ready)
Przy próbie opuszczenia pokoju spotkacie Thrud. Możecie opcjonalnie przejść się z nią po całym Wielkim Domu lub od razu dotrzeć do wejścia do gabinetu.
Podążajcie za Odynem, a dotrzecie do Szczeliny (The Rift). Awansujecie do głównego zadania Prosto w ogień.