God of War Ragnarok: Konfrontacja (The Reckoning) - solucja, opis przejścia God of War Ragnarok poradnik, solucja
Konfrontacja to główne zadanie z eksploracji Vanaheim w grze God of War Ragnarok. Nasza solucja wyjaśnia jak zaliczać zagadki z uszkodzonym mostem i z pieczęciami, jak dotrzeć do źródła klątwy i jak współpracować z Freją.
Ostatnia aktualizacja: 10 listopada 2022
Na tej stronie poradnika opisaliśmy główny quest Konfrontacja (The Reckoning) z gry God of War Ragnarok. Z naszego opisu przejścia dowiecie się jak dotrzeć do Vanaheim, gdzie jest źródło klątwy Frei, jak ukończyć zagadkę ze zniszczonym mostem, jak rozwiązywać zagadki ze strzałami pieczęci, jak powrócić do obozu Frejra i jak wydostać się z Vanaheim.
- Spotkanie się z Brokiem przy mistycznej bramie (Meet Brok at the Mystic Gateway)
- Znalezienie źródła klątwy Frei i zniszczenie go (Locate the source of Freya's curse, and destroy it)
- Szukanie dalej źródła klątwy spętania Frei (Continue to seek the source of Freya's binding curse)
- Przejście przez dolinę, by dostać się do strażnicy (Cross the valley to reach the watchtower)
- Znalezienie sposobu na pokonanie zniszczonego mostu (Find a way to cross the broken bridge)
- Podążanie w poszukiwaniu źródła klątwy (Press onward in search of the binding curse)
- Powrót do obozu Frejra (Return to Freyr's camp)
- Opuszczenie obozowiska Frejra (Depart Freyr's camp when ready)
- Zajrzenie do Atreusa (Check on Atreus)
Spotkanie się z Brokiem przy mistycznej bramie (Meet Brok at the Mystic Gateway)
Zadanie to rozpoczniecie po wygranej konfrontacji z walkirią Vanadis, która miała miejsce w głównym queście Zaginione Sanktuarium w krainie Midgard.
Powróćcie do mistycznej bramy obok chatki Kratosa i Atreusa. Kratos dotrze z Brokiem i Freją do nowej krainy Vanaheim.
Znalezienie źródła klątwy Frei i zniszczenie go (Locate the source of Freya's curse, and destroy it)
Eksplorację rozpoczniecie w regionie Południowa dzicz (The Southern Wilds). W trakcie przemierzania tej krainy musicie zawsze uważać na okrągłe niebieskie rośliny - przykładowe pokazuje obrazek. Zbliżenie się do nich spowoduje, że eksplodują i nałożą na Kratosa negatywny efekt, który odbierze trochę punktów zdrowia.
Niszczcie rośliny atakami na odległość i nie śpieszcie się, bo można je łatwo przegapić - rośliny te mogą też być przyczepione do ścian czy sufitów.
Podczas pierwszej walki z potworami Legion (trzymajcie je na dystans) i kolejnych starć możecie prosić Broka o pomoc - pojedyncze wciśnięcie Kwadratu wskazuje mu cel do ataku, a przytrzymanie Kwadratu to prośba o ogłuszenie przeciwników.
W dalszej części przemarszu będą też pojawiały się rośliny strzelające pociskami - pierwszą zaznaczyliśmy na obrazku. Odskakujcie od miejsc, w którym ma wylądować trujący pocisk. Rzucajcie w te rośliny Lewiatanem, ale dopiero po tym jak się otworzą, bo tylko wtedy można je zniszczyć.
Bohaterowie spotkają wilkołaki - Wulver. Oprócz korzystania z głównych ataków bądźcie gotowi do szybkiego wciskania X jeśli bestia ugryzie Kratosa i zacznie się on z nią siłować.
Po dotarciu do barykady z kolcami rzućcie Lewiatanem w środkowy zaczep (powyższy obrazek). Kontynuujcie podróż - dotrzecie do obozu Frejra (Freyr's Camp) i jest to bezpieczna lokacja z sojusznikami. Rozejrzyjcie się po obozie (powrócicie tu też w dalszej części questu) lub od razu pogadajcie z Frejrem.
Szukanie dalej źródła klątwy spętania Frei (Continue to seek the source of Freya's binding curse)
Wyjście z obozu to oznaczona przez grę brama i Kratos wyruszy na poszukiwana razem z Freją (początkowo będzie ona latała po okolicy).
Podczas przemarszu uważajcie na nowe rośliny. W jednej z kolejnych lokacji spotkacie mini-bossa - Pradawnego. Konfrontację z tym potworem opisaliśmy na osobnej stronie Pradawny leśny (Forest Ancient) z rozdziału Bossowie.
Pokonany Pradawny pozostawi po sobie m.in. Płomień Chaosu (Chaos Flame), który może być użyty do ulepszenia Ostrzy Chaosu.
Użyjcie ostrzy do podpalenia jeżyn. W kolejnej bitwie z potworami możecie pomagać sobie chwytaniem drzew i ciskaniem nimi w przeciwników. Dotrzecie do Wschodnich Lasów Barri (Eastern Barri Woods). Uważajcie po drodze na oba typy trujących roślin.
W nowej bitwie z wojownikami Einherjar polegajcie na zatrzymywaniu ataków uderzeniami tarczą (2xL1). Unikajcie też nakładania na Kratosa efektu bifrost i szybko rozprawiajcie się z łucznikami. W bitwie weźmie udział bestia Gradungr i jej unikalną cechą jest posiadanie pomarańczowego paska pancerza. Oznacza to, że musicie go najpierw zniszczyć ten pasek polegając na lodowych atakach Lewiatana. Dopiero wtedy otrzymacie swobodę wyboru broni. Podczas pojedynku unikajcie nakładania na Kratosa efektu podpalenia.
Przejście przez dolinę, by dostać się do strażnicy (Cross the valley to reach the watchtower)
Wspinajcie się po skałach i doskakujcie do sąsiednich półek. Jedna z nich jest niżej od Kratosa (ustawcie odpowiednio kamerę, by ją zobaczyć) i trzeba następnie obrócić się za siebie i złapać się wiszącego zaczepu (powyższy obrazek).
W jaskini po raz pierwszy pojawi się przeklęta Niksa (Cursed Nokken) - jest ona w stanie leczyć inne potwory. Ścigajcie Niksę, która będzie próbowała się ukrywać i uciekać - w jej lokalizowaniu pomagają częściowo widoczne zielone połączenia. Dopiero po zabiciu przeklętej Niksy zajmijcie się pozostałymi potworami, które nie będą już miały specjalnej ochrony.
Trafcie Lewiatanem w okrągły przycisk żurawia żeby zmienić jego położenie. Pozwoli to Wam skorzystać z interaktywnego zaczepu. Dotrzecie do Opuszczonej wioski (The Abandoned Village).
W nowej bitwie z wojownikami Einherjar pomagajcie sobie atakami z powietrza (Death from Above) - możecie je aktywować podczas korzystania z zaczepów i zeskakiwania. Po bitwie znajdźcie łańcuch i ciągnijcie go do momentu pełnego otwarcia bramy (puszczenie go wcześniej spowoduje opuszczenie się bramy).
Dotrzecie do trujących niebieskich oparów - nie wchodźcie do nich, bo Kratos bardzo szybko może zginąć. Rozwiązaniem tego problemu jest rzucenie toporem w roślinę, która emituje opary - zaznaczyliśmy ją na obrazku. Przebiegnijcie na drugą stronę i dopiero wtedy przywołajcie do siebie Lewiatana. Użyjcie nowego łańcucha żeby rozwinąć linę i zjedźcie na niej. Chwytajcie się ostrzami kolejnych krawędzi.
Znalezienie sposobu na pokonanie zniszczonego mostu (Find a way to cross the broken bridge)
Do rozwiązania jest zagadka ze zniszczonym mostem - Waszym zadaniem jest przedostanie się do widocznej w oddali ścieżki.
Przejdźcie w lewo, popatrzcie w dół i podpalcie pnącza Ostrzami Chaosu (powyższy obrazek). Doprowadzi to do odblokowanie wiszącego płonącego kosza.
Zwróćcie się w stronę centralnego mechanizmu żurawia i rzućcie toporem w jego prawą tarczę. Doprowadzi to do jego obrócenia o 90 stopni. Przed Wami pojawi się interaktywny zaczep (powyższy obrazek) i możecie użyć go do dotarcia na oddaloną półkę.
Po wylądowaniu na bocznej półce obróćcie się ponownie w stronę żurawia. Rzućcie raz jeszcze toporem w prawą tarczę.
Zaczekajcie aż żuraw zatrzyma się - przed sobą powinniście widzieć palący się kosz, a za nim pnącza. Użyjcie Ostrzy żeby złapać się kosza (powyższy obrazek) i rozbujajcie go, dzięki czemu podpali on pnącza.
Pozostało już tylko dotrzeć do wyjścia z tego obszaru - trafcie Lewiatanem w lewą tarczę żeby przed Wami pojawił się zaczep. Powróćcie do punktu startu i rzućcie toporem w prawą tarczę. Zaczep pojawi się przed Wami - chwyćcie się go, a wylądujecie przy nowej ścieżce.
Podążanie w poszukiwaniu źródła klątwy (Press onward in search of the binding curse)
Dotrzyjcie do wąskiego przejścia. Za nim natraficie na Fiske - bossa będącego jednym z kapitanów Odyna. Konfrontację z tym elitarnym wojownikiem opisaliśmy dokładnie na stronie Fiske w rozdziale Bossowie naszego poradnika.
Pokonany boss pozostawi po sobie m.in. relikt. Użyjcie Ostrzy Chaosu do zniszczenia bramy i odblokowania wyjścia z miejsca stoczenia pojedynku z Fiske.
W drodze do ruin niszczcie kolejne rośliny. W miejscu z obrazka możecie użyć Ostrzy Chaosu, a odblokuje to dostęp do tarcz, w które można rzucać Lewiatanem. Użyjcie zaczepu i zaliczcie scenę wspinaczki po ścianach budynków.
Dotrzyjcie do bramy. Za nią czeka Was konfrontacja z jednym z głównym bossów - to wąż Nidhogg. Pojedynek z tą kreaturą dokładniej opisaliśmy na stronie Nidhogg z rozdziału Bossowie.
Za zabicie węża otrzymacie m.in. mroźny płomień (Frozen Flame) do ulepszania Lewiatana. Unikalna nagroda za pokonanie Nidhogga to amulet. Możecie w nim umieszczać zaklęcia gwarantujące różne premie do statystyk Kratosa (pierwsze otrzymane zaklęcie wzmacnia ataki dystansowe). Domyślnie amulet posiada tylko 2 sloty na zaklęcia, ale w miarę przechodzenia gry możecie zamawiać w sklepach usługę naprawiania kolejnych slotów (potrzebne są do tego unikalne składniki odnajdywane jako loot).
Powrót do obozu Frejra (Return to Freyr's camp)
Od tego momentu Freja będzie towarzyszyła Wam w ludzkiej formie i oznacza to, że stanie się pełnoprawnym towarzyszem pomagającym w walkach i przy zagadkach.
Z pomocy Frei musicie od razu skorzystać do zniszczenia czerwonych pnącz (Red Heavy Vines) z obrazka. Poproście Freję o użycie strzały pieczęci. Musi ona trafić w pnącza. Użyjcie Ostrzy Chaosu na pieczęci, a doprowadzicie do eksplodowania pieczęci, która zniszczy pnącza.
Dowiecie się o możliwości używania strzał pieczęci w walkach - mogą one zwiększać zadawane obrażenie jeśli przeciwnik został wcześniej zamrożony toporem lub podpalony ostrzami.
Dotrzecie do Zachodnich Lasów Barri (Western Barri Woods).
Ścieżka doprowadzi Was do niebieskiej mgły i 2 roślin. Stwarza to problem, bo trafienie w jedną roślinę nie zlikwiduje mgły. Poproście Freję o trafianie strzałami pieczęci w rośliny, a następnie szybko rzucajcie w nie Lewiatanem. Musicie zamrozić obie rośliny (przykład na obrazku), ale jest to tylko tymczasowe i trzeba szybko przejść dalej.
Podczas przeprawy będziecie napotykać ogniki (Wisps) - są one początkowo odporne na fizyczne ataki Kratosa. Musicie prosić Freję o używanie łuku i trafianie ich strzałami, dzięki czemu od razu eksplodują lub będziecie mogli je dobić.
W trakcie podróży dojdzie do zmiany pory dnia. Po raz pierwszy odbywa się automatycznie, ale w dalszej części gry będzie opcja wymuszania zmiany godziny. Po drodze napotkacie niezniszczalne rośliny i zawsze musicie odnajdywać centralną jajowatą roślinę i niszczyć ją Ostrzami Chaosu (przykład na obrazku).
W kolejnej bitwie dowiecie się o opcji sabotowania tarcz wrogów strzałami pieczęci - musicie wskazywać Frei cele do ataku. Będą oni wtedy też wystawieni na ataki żywiołami.
Dotrzyjcie do miejsca, w którym należy zaliczyć zagadkę z łączenia pieczęci żeby mogły powstawać reakcje łańcuchowe.
Waszym zadaniem jest zniszczenie czerwonych pnączy na wodzie, ale są one poza zasięgiem ostrzy Kratosa.
Poproście Freję o utworzenie 3 pieczęci podobnie do powyższego obrazka - muszą się one wzajemnie zazębiać żeby mogło dojść do reakcji łańcuchowej. Trafcie ostrzami w lewą pieczęć zaznaczoną na obrazku. Powinny one eksplodować od lewej do prawej, co doprowadzi do podpalenia pnączy. Możecie już złapać się górnego zaczepu i dotrzeć na drugą stronę zbiornika wodnego.
W nowych walkach dowiedziecie się o możliwości zatruwania przeciwników - mając ustawione strzały pieczęci musicie przytrzymać Kwadrat (alternatywne polecenie dla Frei).
Zaliczcie wspinaczkę przy skałach. Bohaterowie powrócą do obozowiska Frejra (powyższy obrazek). Zabierzcie ze sobą Mimira. Na terenie obozowiska możecie też odblokować nowe poboczne questy rozmawiając z Lundą oraz z Byggvirem.
Opuszczenie obozowiska Frejra (Depart Freyr's camp when ready)
Z obozu możecie wyjść wybierając ciasne przejście przy skałach. W drodze do mistycznej bramy załączy się samouczek z zarządzania sprzętem i umiejętnościami Frei. Możecie przełączać się pomiędzy Kratosem i Freją w oknie ekwipunku (przyciski L1 i R1). Ma ona też swoje własne drzewka umiejętności.
Dotrzecie do sekretnego przejścia z obrazka - możecie wejść z nim w interakcję dzięki podróżowaniu z Freją. Wytwórzcie napis runiczny i poproście Freję o interakcję (Kwadrat).
Nieco dalej trzeba ponownie stworzyć reakcję łańcuchową. Umieśćcie obok siebie kilka pieczęci - musicie trafić najbliższą pieczęć Ostrzami Chaosu i sprawić żeby po kolei eksplodowały niszcząc oddalone czerwone pnącza.
Poproście Freję o przełączenie się na strzały dźwiękowe (górny kierunek na krzyżaku pada). Musi ona trafić w nowo odsłonięty zielony obiekt.
Uzyskacie dostęp do łódki. Możecie nią dopłynąć do lokacji z mistyczną bramą (powyższy obrazek) oraz sklepem. Macie teraz wybór:
- przejście od razu przez mistyczną bramę - opuścicie w ten sposób Vanaheim i powrócicie do Domu Sindriego, by zająć się dalej główną fabułą;
- kontynuowanie eksploracji Vanaheim - możecie zniszczyć strzałą dźwiękową kolejną przeszkodę na rzece.
Opcjonalna eksploracja Vanaheim może Wam pomóc zdobyć więcej lootu i odblokować nowe poboczne zadania (w tym osobisty quest Frei), ale nie wszędzie będziecie mogli jeszcze dotrzeć i niektóre z napotkanych potworów mogą okazać się trudne do pokonania.
Zajrzenie do Atreusa (Check on Atreus)
Wejdźcie do Domu Sindriego. Musicie zajrzeć do pomieszczenia z Atreusem i wejście do niego jest oznaczone przez grę.
Po cut-scence gra przełączy się na granie Atreusem i ropoczniecie nowe główne zadanie Uciekinier.