God of War Ragnarok Valhalla: Tyr God of War Ragnarok poradnik, solucja
Tyr to jedna z głównych postaci, która pojawia się w dodatku Valhalla do gry God of War Ragnarok. Sprawdźcie, jaką pełni rolę, a także jak pokonać tego przeciwnika w każdym możliwym starciu.
Ostatnia aktualizacja: 21 grudnia 2023
Z tej strony poradnika do DLC Valhalla w grze God of War Ragnarok dowiecie się, jaką rolę w dodatku pełni Tyr, a także czego spodziewać się w trakcie walk z tym przeciwnikiem.
- Tyr - jego rola w DLC Valhalla
- Pierwsza walka z Tyrem
- Druga walka z Tyrem
- Trzecia walka z Tyrem
- Czwarta, finałowa walka z Tyrem
Tyr - jego rola w DLC Valhalla
W dodatku Valhalla do gry God of War Ragnarok Tyr zaprasza swego dawnego towarzysza Kratosa, do tytułowej Valhalli. Kratos, który nadal boryka się z adaptacją do nowej roli Boga Pokoju (God of Peace), zabiera ze sobą Mimira, aby zmierzyć się z demonami swojej przeszłości. W trakcie przechodzenia kolejnych prób będziecie musieli wielokrotnie stawić czoła Tyrowi, który w każdym starciu będzie dysponował inną bronią i umiejętnościami.
Pierwsza walka z Tyrem
W pierwszym starciu Tyr walczy włócznią i tarczą. W trakcie walki przeciwnik zasłaniać się od ciosów, więc gdy tylko zauważycie niebieskie okręgi, przełamcie jego gardę (2x L1). Uważajcie na niemożliwy do zablokowania atak, w trakcie którego Tyr wbije włócznie w ziemię, co wyrządza obrażenia obszarowe, więc musicie odskoczyć poza zasięg tej umiejętności.
Tyr dysponuje też kilkoma kombinacjami ataków, a jeden z nich składa się z 4 ruchów - pierwsze trzy można blokować, ale ostatni jest czerwony, więc trzeba go uniknąć. Gdy zdrowie przeciwnika spadnie do 50%, wezwie do pomocy kilku pomniejszych wrogów. Unikajcie ataków wroga i parujcie je, aby ogłuszyć cel, wykonujcie kontry, a w końcu uda Wam się pokonać Tyra.
Druga walka z Tyrem
W drugim starciu Tyr korzysta z potężnej dwuręcznej broni, która przypomina Aztecki oręż Macuahuitl. Na tym etapie rozgrywki Tyr jest trudniejszym do pokonania przeciwnikiem, a Wasze ataki będą wyrządzać mu mniej szkód, niż w trakcie pierwszego starcia.
Ze względu na broń, z której przeciwnik korzysta, jego ataki są teraz wolniejsze, ale za to trudniej go ogłuszyć. Tyr w trakcie walki łączy ciosy w kombinacje, a niektóre z nich kończą się czerwonym atakiem, którego trzeba będzie uniknąć.
Tyr korzysta także z magii krwi, co pozwala mu tworzyć lewitujące kule krwi - te można w łatwy sposób unikać. Atak ten często łączony jest z inną umiejętnością, w trakcie której Tyr tworzy na ziemi pomarańczowe okręgi, które następnie posyła w kierunku Kratosa. Najłatwiej uniknąć tego ataku zyskując dystans od przeciwnika, wtedy dostrzeżecie przerwę w ataku, która umożliwi wykonanie skutecznego uniku.
Gdy przeciwnik straci około 50% zdrowia, przyzwie kilku pomniejszych przeciwników, których będziecie musieli zlikwidować, zanim dotrą do Tyra i go uleczą. Gdy Tyr wróci na pole walki, będzie dalej korzystał z tych samych kombinacji ataków, więc z czasem powinniście wyjść zwycięsko z tego starcia.
Trzecia walka z Tyrem
W trzecim starciu Tyr będzie walczył dwoma mieczami w kształcie sierpów, Chepeszami (Khopesh). Gdy tylko walka się rozpocznie, bądźcie przygotowani do zablokowania ataku z wyskoku, po czym będziecie mogli przejść do kontry.
Tyr będzie naprawdę mobilny na polu walki, będzie wyprowadzał szybkie ataki, a także teleportował się z dala od Kratosa, aby po chwili zaatakować z nieoczekiwanej pozycji - wsłuchujcie się w porady Mimira, aby uniknąć ciosów.
W trakcie walki musicie uważać na kombinacje, które kończą się niemożliwym do zablokowania atakiem, którego trzeba będzie uniknąć. Gdy zdrowie przeciwnika spadnie do 50%, zniknie z pola walki, wezwie pomniejszych przeciwników i dodatkowo pogrąży w ciemności większą część areny - rozglądajcie się za słupami światła, aby dostać się na fragment areny, w którym będziecie w stanie dostrzec przeciwników i Tyra. Kontynuujcie walkę w oświetlonym miejscu areny, a w końcu uda Wam się wygrać to starcie.
Czwarta, finałowa walka z Tyrem
Finałowe starcie z Tyrem to naprawdę ciężka i złożona walka, a fioletowy pasek zdrowia sugeruje, że przeciwnik znajduje się na wyższym poziomie niż bohater. Tym razem Tyr będzie walczył Kataną, którą może wykonywać złożone ataki, doskoki i kombinacje, a także korzystać z magicznych lodowych pocisków. Należy jednak zaznaczyć, że przeciwnik może w trakcie walki zmieniać bronie na te, z których korzystał w trakcie poprzednich starć. Co więcej, Tyr może się duplikować (właściwy przeciwnik się świeci), dezorientując tym samym swojego przeciwnika.
Gdy poziom zdrowia przeciwnika spadnie do 50%, na arenie pojawi się Centaur i pomniejsi przeciwnicy, którzy wesprą Tyra w tym pojedynku. Walkę z Centaurem utrudnia fakt, że Tyr co jakiś czas będzie pojawiał się na arenie i atakował Kratosa z różnych pozycji (zwracajcie uwagę na znaczniki sygnalizujące atak zza pleców). Skupcie się na jak najszybszym wyeliminowaniu Centaura, aby wrócić do walki z głównym przeciwnikiem.
Dalsza walka będzie przebiegać w taki sam sposób jak pierwsza faza tego pojedynku. Tyr będzie korzystał z takich samych ataków, więc bądźcie cierpliwi, wykonujcie kontry i czekajcie na odpowiedni moment do ataku, a wyjdziecie zwycięsko z tego starcia.