God of War Ragnarok: Wojujące światy (The Realms at War) - solucja, opis przejścia God of War Ragnarok poradnik, solucja
Wojujące światy to finałowy quest gry God of War Ragnarok. Z naszej solucji dowiecie się jak rozpocząć atak na Asgard, jak wygrywać walki w Asgardzie, jak dotrzeć do 2 końcowych bossów i jak odblokować fazę endgame.
Ostatnia aktualizacja: 7 grudnia 2022
Wojujące światy (The Realms at War) to tytuł ostatniego głównego zadania kampanii gry God of War Ragnarok. Opis przejścia w naszym poradniku wyjaśnia jak awansować do walk w Asgardzie, jak przejść przez pole bitwy i dotrzeć do miejsca pobytu Odyna, a także jak awansować do endgame.
Uwaga - Po rozpoczęciu finałowego questu musicie doprowadzić go do końca, tzn. zaliczyć główny wątek fabularny. Możecie na szczęście wznowić opcjonalną eksplorację światów gry już po zaliczeniu fabuły.
- Udanie się na odpoczynek (Get some rest)
- Zadęcie w Gjallarhorn (Sound Gjallarhorn)
- Przebicie się do machin wojennych (Fight to reach the war machines)
- Ochranianie uchodźców (Protect the refugees)
- Znalezienie Odyna (Find Odin)
- Odnalezienie Ojca (Find Father)
- Podążanie za Angrbodą (Follow Angrboda)
Udanie się na odpoczynek (Get some rest)
Finałowy główny quest gry rozpoczniecie przed świątynią Tyra w Midgardzie. Udajcie się na odpoczynek do oznaczonego namiotu.
Załączy się nowa scena z Faye - musicie podążać za nią. W kilku momentach musicie przejechać palcem w prawo po touchpadzie.
Zadęcie w Gjallarhorn (Sound Gjallarhorn)
Wejdźcie do świątyni Tyra - macie tu ostatnią okazję w tym queście do skorzystania ze sklepu krasnoludów. Postarajcie się ulepszyć wyposażenie bohaterów na bazie posiadanych zapasów.
Przejdźcie do głównej sali i podejdźcie do interaktywnego obiektu - Kratos wygłosi przemówienie i użyje Gjallarhorna.
Przebicie się do machin wojennych (Fight to reach the war machines)
Znajdziecie się w Vigridr w Asgardzie. Przeprawa przez tę lokację jest liniowa i składa się z dużej liczby walk. Korzystajcie w nich z pomocy Freji, która początkowo towarzyszy Kratosowi (później zastąpi ją Atreus).
Podczas walk unikajcie nakładania na Kratosa bifrostu i uciekajcie przed silnymi atakami przeciwników - tymi symbolizowanymi przez czerwone pierścienie i duże czerwone okręgi na ziemi.
W niektórych miejscach na polu bitwy trzeba przyciągać się do górnych półek i łatwiej dotrzeć też dzięki temu do wrogów atakujących na dystans. W jednej z lokacji możecie napotkać ogra i po ogłuszeniu bestii dosiąść ją.
Użyjcie ostrzy na barykadzie, by odblokować dalsze przejście i przejdźcie po moście zwodzonym. Po cut-scence rozpoczną się kolejne walki, w których trzeba pokonać m.in. wroga dosiadającego dużej bestii.
Nad areną walk pojawi się smok. Musicie go przepędzić w sposób znany z Vanaheim - wycelujcie włócznią w szczelinę w ruinach pod smokiem. Doprowadzicie do zawalenia konstrukcji.
Kontynuujcie przeprawę z Atreusem. Musicie dotrzeć do miejsca załączenia się scenki przerywnikowej z pojawienia Surtra.
Ochranianie uchodźców (Protect the refugees)
Przełączycie się na granie Atreusem. W nowych walkach atakujcie przeciwników na dystans lub uderzeniami łukiem. Trzymajcie się też z dala od czerwonych okręgów, które symbolizują miejsca ataków.
Atreus powalony zostanie na ziemię i musicie aktywować jego szał (L3+R3). Wykorzystajcie przemianę w niedźwiedzia do łatwego zabijania wrogów.
Po zakończeniu szału dokończcie walki i dotrzyjcie do miejsca spotkania z Thrud. Musicie szybko wypuszczać kolejne strzały (R2).
Znalezienie Odyna (Find Odin)
Powrócicie do grania jako Kratos. Podczas przeprawy na północ w stronę Wielkiego Domu spotkacie nowych wrogów i będzie wśród nich m.in. kolejna wiwerna.
Spotkacie Frejra i Kratosa zaatakuje Thor. Drugi pojedynek z tym bossem opisaliśmy na osobnej stronie Thor (druga walka) z rozdziału Bossowie.
Tuż po tym jak rozprawicie się z Thorem pojawi się Odyn.
Odyn jest finałowym bossem kampanii i musicie pokonać go dwa razy. Pierwsza walka rozgrywa się przed Wielkim Domem.
Po pokonaniu Odyna po raz pierwszy obejrzycie cut-scenkę.
Druga walka rozegra się w dużej jaskini. Obie te konfrontacje szczegółowo omówiliśmy na stronie Finałowy boss z rozdziału Bossowie.
Odnalezienie Ojca (Find Father)
Po wszystkich cut-scenkach powrócicie do Midgardu i będziecie początkowo sterować Atreusem. Po drodze możecie spotykać się z różnymi postaciami i wysłuchiwać opcjonalne rozmowy.
Podążanie za Angrbodą (Follow Angrboda)
Przełączycie się na Kratosa i musicie iść za przyjaciółką Atreusa. Dotrzyjcie z nią do miejsca obejrzenia kolejnej przepowiedni.
Załączą się pierwsze napisy końcowe i podczas wyświetlania ich możecie nadal sterować Kratosem i podążać liniową ścieżką. Dotrzyjcie do miejsca, w którym gra poinformuje o zakończeniu głównej fabuły i przejściu do fazy endgame - powiązany jest z nią nowy quest Po Ragnaroku z dziennika.