God of War Ragnarok: Starzy znajomi (Old Friends) - solucja, opis przejścia God of War Ragnarok poradnik, solucja
Starzy znajomi to pierwszy quest Atreusa w God of War Ragnarok i syn Kratosa chce spotkać się z Freją. Poniższa solucja objaśnia jak rozgrywać walki jako Atreus, jak spotkać się z Jormungandrem oraz jak dotrzeć do obozowiska Freji w Midgardzie.
Ostatnia aktualizacja: 8 listopada 2022
W głównym zadaniu Starzy znajomi (Old Friends) w grze God of War Ragnarok powrócicie do Midgardu i zagracie jako Atreus. Opis przejścia z naszego poradnika informuje jak zachowywać się w trakcie zaliczania walk Atreusem, jak dotrzeć do miejsca spotkania z Jormungandrem, gdzie znaleźć obozowisko Freji, jak powrócić do domu Sindriego i jak odblokować mistyczną bramę do Alfheim.
- Rozmowa z Jormungandrem (Speak with Jormungandr)
- Porozmawianie z Freją (Speak with Freya)
- Powrót do Domu Sindriego (Return home to Sindri's)
- Podróż do Alfheim (Travel to Alfheim)
Rozmowa z Jormungandrem (Speak with Jormungandr)
Atreus staje się w tym zadaniu grywalną postacią i będzie towarzyszyć mu Sindri. Dotrzyjcie do mistycznej bramy obok Domu Sindriego - przeniesiecie się do Midgardu, a konkretnie do Wybrzeża Dziewięciu (Shores of the Nine).
Dotrzecie do zamkniętej bramy - trafcie strzałami dźwiękowymi w jej zielone pieczęcie. Odblokujecie ciasne przejście.
Na głównej ścieżce pojawi się większa przeszkoda. Zacznijcie od trafienia strzałą dźwiękową w zielone elementy po lewej stronie.
Musicie teraz ustawić się w innym położeniu, by widzieć przeszkodę od drugiej strony. Trafcie w zielone obiekty z obrazka. Powróćcie do Sindriego i przeciśnijcie się.
Po raz pierwszy spotkacie przeciwników grając Atreusem. Chłopiec w trakcie walk może używać łuku do ataków dystansowych, a także uderzać łukiem w walce wręcz (w obu przypadkach dostępne są szybkie i silniejsze ładowane ataki). Możecie też blokować ciosy (L1) oraz aktywować specjalne ataki łuku (np. L1+R1, wymagają one odnowienia po każdym użyciu).
W walkach może pomagać Wam Sindri - proście go o pomoc wciskając Kwadrat. Atreus częściej od Kratosa może ogłuszać wrogów - podbiegajcie wtedy do nich i wciskajcie R3, dzięki czemu ich zabijecie lub otrzymają duże obrażenia.
Po wygranych bitwach dotrzecie do windy i Atreus przywoła Jormungrandra.
Porozmawianie z Freją (Speak with Freya)
Podejdźcie do wielkiej bramy i wciskajcie szybko X żeby spróbować ją otworzyć. Po drodze zaatakują Was nowe potwory - możecie je sami zaskakiwać i atakować z odległości gdy się jeszcze nie ruszają. Podczas walk możecie celować w czerwone dzbany i doprowadzać do eksplozji.
Po bitwie zbadajcie ciemny obszar i znajdźcie zieloną pieczęć. Trafienie w nią strzałą dźwiękową odblokuje nowe przejście.
Gra w nowej lokacji odblokuje więcej umiejętności na drzewkach Atreusa i możecie je kupować za zdobywane XP. Sindri pozostanie w tym miejscu i wyruszycie dalej w pojedynkę.
Dotrzyjcie do pionowej ściany, przy której można rozpocząć wspinaczkę. Chwytajcie się krawędzi i przemieszczajcie w bok. Na jednej z półek szybko trafice w czerwony dzban, a zabijecie potwora atakującego na dystans.
Dotrzyjcie do wąskiego wejścia do jaskini. W nowych lokacjach pojawią się barykady - trafiajcie z łuku w zielone obiekty i szukajcie nowych czerwonych dzbanów. Detonowanie ich strzałami może niszczyć żółte kryształy i odblokowywać przejścia.
Niektóre wspinaczki wymuszają doskakiwanie do sąsiednich krawędzi - trzeba zwrócić się w ich stronę i wcisnąć X po pojawieniu się ikony przycisku na ekranie.
W jaskiniach będziecie też spotykać koszmary (Nightmares), które atakujcie z bezpiecznej odległości. W walkach pomagajcie sobie niszczeniem konstrukcji (zielone podpory) i zrzucaniem wybuchowych dzbanów.
Po drodze znajdziecie się na półce nad Sindrim i możecie opcjonalnie zawołać do niego i rzucić w niego śnieżką. Idźcie dalej. Musicie chwytać się nowych krawędzi i przemieszczać w lewo. Dotrzecie do obozowiska Freji.
Powrót do Domu Sindriego (Return home to Sindri's)
Po spotkaniu z Freją wdrapcie się po łańcuchu na górę. Warto zajrzeć do dużej skrzyni, bo jest w niej ulepszenie łuku. Dotrzyjcie do barykady w jaskini i zniszczcie ją strzałą dźwiękową.
Powrócicie do Sindriego. Rozmowę z nim przerwie pojawienie się większego potwora. W trakcie tej konfrontacji polegajcie na pomocy krasnoluda (rzucanie bombami) i trzymajcie bestię na dystans. Pokonajcie wszystkie potwory i opuśćcie to miejsce docierając do szczeliny.
W drodze powrotnej trzeba staczać kolejne walki i ponownie skorzystać z windy. Podejdźcie do mistycznej bramy i powróćcie dzięki niej do Domu Sindriego, kończąc wyprawę Atreusa.
Podróż do Alfheim (Travel to Alfheim)
Powrócicie do grania jako Kratos. Udajcie się do mistycznej bramy. Użycie jej przerwane zostanie przez pojawienie się Ratatoskra - dowiecie się o przysłudze (pobocznym queście) i otrzymacie ziarno Yggdrasil (Yggrdasil Seed).
Odblokowane zostaną 2 nowe krainy:
- Alfheim - To główny cel podróży i rozpocznie się tam główne zadanie Sekret Gróy. Opisaliśmy je na kolejnej stronie solucji.
- Niflheim - Jest to opcjonalna kraina, która chwilowo zawiera wyłącznie arenę treningową oraz skrzynie ze skarbami, które możecie otwierać dzięki zabijaniu kruków Odyna (jedna z odmian znajdziek). Możecie od razu zbadać początek tej krainy lub dotrzeć do niej dopiero później w grze.