God of War Ragnarok: Tygiel (The Crucible), Ostatnie wyzwania (The Final Challenges) - solucja, opis przejścia God of War Ragnarok poradnik, solucja
Tygiel (Crucible) oraz Ostatnie wyzwania (Final Challenges) to questy wyzwań Muspelheimu z gry God of War Ragnarok. Solucja z naszego poradnika wyjaśnia jak odblokowywać próby, jak zaliczać wyzwania oraz jakie unikalne nagrody oferuje Tygiel.
Ostatnia aktualizacja: 8 grudnia 2022
W grze God of War Ragnarok możecie przystępować do wyzwań Tygla z krainy Muspelheim. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia jak rozpoczynać próby w Tyglu i jakie mają założenia - są to przysługi Tygiel (The Crucible) i Ostatnie wyzwania (The Final Challenges). Dowiecie się też jakie rodzaje nagród zapewniają próby Tygla.
- Tygiel (The Crucible) - odblokowanie przysługi i wizyta w Muspelheim
- Tygiel (The Crucible) - zaliczanie wyzwań
- Ostatnie wyzwania (The Final Challenges) - odblokowanie i zaliczenie wyzwań
- Nagrody za zaliczanie wyzwań Tygla
Tygiel (The Crucible) - odblokowanie przysługi i wizyta w Muspelheim
Przysługa dotycząca odwiedzenia Tygla zostanie dodana do dziennika po odnalezieniu jednej z połówek nasiona Muspelheimu (Muspelheim Seed).
Lokalizację obu połówek opisaliśmy na osobnej stronie Jak odblokować wyzwania w Muspelheim? w rozdziale FAQ.
Po tym jak zdobędziecie obie połówki możecie odwiedzić dowolną mistyczną bramę i wybrać Tygiel w Muspelheim jako cel szybkiej podróży.
Tygiel (The Crucible) - zaliczanie wyzwań
W Tyglu znajdują się 3 wielkie wbite w ziemię miecze - mają one runiczne litery F, R oraz N. Domyślnie każdy z tych mieczy oferuje 2 wyzwania, ale później dodane zostanie też jeszcze 3 wyzwanie.
Początkowe wyzwania miecza F to:
- Weapon Mastery - Trzeba pokonać wrogów w wyznaczonym czasie. Musicie postawić na agresywny styl gry. Używajcie ataków runicznych i spartańskiego szału podczas atakowania bardziej wytrzymałych przeciwników.
- Flawless - Musicie wygrać bitwę bez odnoszenia obrażeń. Najbezpieczniej możecie to zrealizować biegając dużo po arenie i wykonując ataki dystansowe Lewiatanem i włócznią. Chowajcie się za zasłonami walcząc z wrogami, którzy też atakują na dystans.
Początkowe wyzwania miecza N to:
- Ring Out Challenge - Musicie pokonać wrogów, którzy błyskawicznie regenerują się. Wymaga to zmiany taktyki walki - atakujcie wrogów, którzy stoją blisko przepaści i spychajcie ich lub odrzucajcie w stronę lawy.
- Feed the Rift - Musicie podnosić kule i rzucać nimi w stronę szczelin. Starajcie się skupiać na tym zadaniu i eliminować wrogów tylko jeśli wyraźnie Wam przeszkadzają w realizacji zadania. Wyzwanie składa się z 2 części (6 i 15 kul).
Początkowe wyzwania miecza R to:
- Population Control - Musicie pokonać elitarnego wroga i jednocześnie utrzymywać liczebność zwykłych wrogów poniżej limitu. Przekroczenie go uruchomi licznik i po upływie czasu zawalicie wyzwanie. Odstępujcie od atakowania mini-bossa po tym jak osiągnięty zostanie limit i szybcie pokonujcie podrzędnych wrogów.
- King of the Hill - Musicie wytrwać przez określony czas i nie pozwalać wrogom na ustawianie się w okręgach na arenie (w kolejnych fazach bitwy ich liczba zwiększy się). Na początku każdej bitwy zapamiętajcie lokalizację okręgów i potrenujcie szybkie docieranie do nich. Stosujcie silne ataki żeby szybko zabijać wrogów z okręgów.
Zaliczenie 6 wyzwań zakończy przysługę Tygiel i możecie odebrać nagrodę ze skrzyni z runami w centralnej części regionu. To jeszcze nie koniec wyzwań - możecie teraz zajmować się kolejnymi wyzwaniami opisanymi poniżej.
Ostatnie wyzwania (The Final Challenges) - odblokowanie i zaliczenie wyzwań
Drugi quest Tygla odblokujecie wchodząc w interakcję z nowym mieczem - pojawi się w tej samej lokacji, w której była skrzynia z runami.
Przy mieczach F, N oraz R pojawiły się dodatkowe trzecie wyzwania:
- Rampage - To nowe wyzwanie miecza F. Musicie pokonać 20 wrogów w wyznaczonym czasie. Pamiętajcie o możliwości nakładania pieczęci na potwory oraz ogłuszenia i ujeżdżania ogra.
- Health Steal - To nowe wyzwania miecza N. Kratos będzie powoli tracił zdrowie i może być regenerowane tylko dzięki zadawaniu obrażeń. Musicie prowadzić ofensywny styl gry żeby jak najczęściej atakować przeciwników.
- Kill Fuse - To nowe wyzwanie miecza R. Musicie szybko zabijać przeciwników żeby odnawiać limit czasu. W przypadku bardziej problematycznych wrogów pomagajcie sobie silnymi atakami Kratosa oraz atakami towarzysza.
Z centralnym mieczem powiązanych jest 6 nowych prób. Możecie je odblokowywać wykonując pary wyzwań z 3 poprzednich mieczy.
O dostępnych parach podpowiadają runy widoczne na ziemi. W przykładzie z obrazka runy F i R oznaczają, że musicie zaliczyć 1 dowolne wyzwanie miecza F (spośród 3 dostępnych) i 1 dowolne wyzwanie miecza R. Możecie wtedy powrócić do centralnego miecza i rozpocząć bitwę.
Dodatkowe wyzwania centralnego miecza to:
- Endurance - Musicie przetrwać bitwę, w której do pokonania jest 99 przeciwników. Większość z nich to słabi wrogowie, ale pojawi się też kilku silniejszych i warto zużywać na nich szał oraz ataki runiczne.
- Boss Rush - Musicie pokonać kilku mini-bossów, m.in. Wędrowcę, Łowczynię i elitarne odmiany elfów. Bossowie pojawiają się po kolei i pojedynczo. Starajcie się nie tracić zbyt dużo zdrowia, bo lekarstwa rzadko będą pojawiały się na arenie.
- Phantom - Musicie pokonać Ognistego fantoma i to boss znany z głównej fabuły. Musicie atakować jego rdzeń i niszczyć okoliczne runiczne źródła (Runic Springs) po tym jak tymczasowo stracą ochronę.
- Ring of Fire - Musicie w trakcie walk pozostawać w (poruszającym się) czerwonym okręgu, bo wykroczenie poza niego oznacza otrzymywanie poważnych obrażeń. Nie dajcie się wrogom wypchnąć poza okrąg. Na arenie pojawi się też trująca roślina i zamroźcie ją Lewiatanem.
- Shield Breaker - Musicie pokonywać zwykłych wrogów towarzyszących mini-bossowi po to żeby przełamać jego obronę. Po pozbyciu się każdej grupy zwykłych wrogów atakujcie szybko głównego przeciwnika zanim pojawi się kolejna grupa.
- Onslaught - Musicie przetrwać bitwę trwającą 5 minut. Pozostawajcie w okręgu, który pojawi się na arenie. Nie musicie pokonać wszystkich wrogów i lepiej jest grać defensywnie i skupiać się na utrzymywaniu Kratosa w dobrym stanie zdrowia.
Nagrody za zaliczanie wyzwań Tygla
Z dwoma questami wyzwań Muspelheimu powiązanych jest szereg nagród. Możecie przede wszystkim odbierać nagrody z legendarnych skrzyń po każdym zaliczonym wyzwaniu. Są wśród nich przede wszystkim:
- Unikalne elementy wyposażenia - Jest to m.in. zestaw elementów pancerza Surtra, które mogą zwiększać odporność Kratosa na ataki przeciwników.
- Unikalne składniki do craftingu - Są to m.in. Płonące Węgle (Blazing Embers), Świecące Węgle (Glowing Embers) i Rozżarzone Węgle (Smouldering Embers) potrzebne do ulepszania unikalnych pancerzy zdobywanych w Tyglu.
- Srebro i Boski popiół (Divine Ashes) - Są to dwie główne waluty w grze. Boski popiół jest tą rzadszą, używaną do kupowania topowych ulepszeń.
Dodatkowe nagrody to:
- XP Kratosa - 10000 (za ukończenie przysługi Tygiel);
- XP towarzysza - 2500 (za ukończenie przysługi Tygiel);
- srebrne trofeum Próby ognia (Trials by Fire) - otrzymacie je dopiero po zaliczeniu wszystkich wyzwań (nie tylko 6 z pierwszej przysługi).