God of War Ragnarok: Jak pokonać Garma (pierwsza walka)? God of War Ragnarok poradnik, solucja
Garm to ogromny wilk z gry God of War Ragnarok – boss z questu Ponownie razem z krainy Helheim. Ta strona poradnika zawiera opis pierwszego starcia z Garmem – dowiecie się o głównych atakach wilka oraz o tym jak powalać na ziemię i skutecznie osłabiać bossa.
Ostatnia aktualizacja: 10 listopada 2022
Jednym z większych bossów gry God of War Ragnarok jest ogromny wilk Garm. Ta strona poradnika zawiera opis pierwszego pojedynku z Garmem - jest to konfrontacja z głównego zadania Ponownie razem (Reunion) rozgrywanego w Helheim. Dowiecie się o mocnych i słabych stronach wilka oraz o tym jak pokonać bossa po raz pierwszy.
Osobną drugą konfrontację z wielkim wilkiem opisaliśmy na kolejnej stronie rozdziału o bossach: Garm (pościg i druga walka).
Miejsce pierwszego pojedynku z Garmem
Garm to ogromny wilk, którego musicie znaleźć w trakcie pobytu w Helheim w ramach rozgrywania głównego zadania Ponownie razem. Główni bohaterowie muszą konkretnie dotrzeć do regionu Ciche pole (The Silent Clearing).
W lokacji tej musicie przyciągać się ostrzami do kolejnych kamiennych bloków. Kratos docelowo wyląduje na głowie Garma i zada bestii pierwsze ciosy. Po tym jak Garm zrzuci z siebie bohatera rozpocznie się właściwa walka.
Opis starcia z bossem
Garm dysponuje kilkoma silnymi atakami, których musicie się nauczyć.
Żółtym atakiem jest uderzenie w ziemię i wytworzenie fali uderzeniowej. Jeśli macie wystarczająco dużo czasu, to pobiegnijcie w bok żeby ją ominąć. W przeciwnym razie sparujcie ją po tym jak zbliży się do Kratosa.
Czerwonym atakiem jest rzucenie się przed siebie i próba ugryzienia Kratosa. Wystarczy w odpowiednim momencie odskoczyć w bok. Może to być jednocześnie dobry moment do kontrataku, bo Garm przez chwilę będzie leżał na ziemi.
Boss może też próbować ugryźć Kratosa w inny sposób - dwa szybkie ataki i kończący żółty. Zwykłe ataki paszczą możecie blokować, a ostatni postarajcie się sparować lub uniknąć.
Garm może wykonać czerwony atak łańcuchem. Odskoczcie szybko w bok i zauważcie, że łańcuch wbił się w lód. Zacznijcie od rzucenia w niego toporem żeby go tymczasowo zamrozić. Złapcie następnie łańcuch (X na padzie).
Efektem Waszych działań będzie powalenie na ziemię Garma - bestia przez pewien czas będzie bezbronna i wykorzystajcie to do wykonywania najsilniejszych ataków.
W dalszej części pojedynku Garm zacznie pluć lodowymi pociskami - to czerwone ataki i trzeba zawsze polegać na odskokach. Pilnujcie się, bo boss może wystrzelić kilka takich pocisków w serii.
Inną nowością staną się zamachnięcia łańcuchem - są to początkowo żółte ataki, tak więc możecie podejmować próby parowania ich. Alternatywą jest szybkie odskakiwanie od bossa po to żeby znaleźć się poza zasięgiem łańcucha.
Pod koniec walki ataki łańcuchami mogą stać się czerwonymi. Trzeba wtedy w odpowiednich momentach odskakiwać w lewo lub w prawo.
W końcowej części pojedynku Garm może zacząć ustawiać się na wzgórzu na obrzeżach areny.
Ataki Garma:
- Lodowe pociski - To znany już czerwony atak, aczkolwiek Garm będzie strzelał seriami.
- Próbę wylądowania z dużą siłą na arenie - to nowy atak i musicie znaleźć się poza dużym czerwonym okręgiem, który pojawi się na lodzie. Dodatkowo przytrzymajcie przycisk bloku, bo lądująca bestia wytworzy falę uderzeniową.
Pod koniec walki musicie ponownie zamrozić toporem wbity do lodu łańcuch. Załączy się scenka siłowania się z bossem - wciskajcie w odpowiednich momentach widoczne na ekranie przyciski (najpierw X, później Kwadrat).
Atreus i Kratos pokonają Garma, ale nie ostatecznie. Z bestią po krótkiej przerwie zmierzycie się po raz drugi i opisaliśmy to na kolejnej stronie solucji.