God of War Ragnarok: Przywołanie (The Summoning) - solucja, opis przejścia God of War Ragnarok poradnik, solucja
Przywołanie to główny quest z drugiej wizyty w Muspelheim w God of War Ragnarok. Z solucji dowiecie się m.in. jak dotrzeć do Kuźni Surtra, jak nakłonić Surtra do współpracy i jak wygląda punkt bez powrotu w kampanii.
Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2022
Przywołanie (The Summoning) jest przedostatnim głównym zadaniem w God of War Ragnarok. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia czynności do wykonania podczas drugiej wizyty w krainie Muspelheim. Wyjaśniamy m.in. jak przedostać się do kuźni Surtra, kiedy Surtr może pomóc Kratosowi i jakie założenia ma tzw. punkt bez powrotu (point of no return) w grze.
- Dotarcie do Kuźni Surtra (Reach Surtr's Forge)
- Podejście do popielatej postaci (Approach the ashen man)
- Podążanie za Surtrem (Follow Surtr)
- Powrót do mistycznej bramy (Return to the Mystic Gateway) - punkt bez powrotu
- Podróż do świątyni Tyra w Midgardzie (Travel to Tyr's Temple in Midgard)
Dotarcie do Kuźni Surtra (Reach Surtr's Forge)
Zadanie to rozpocznie się po tym jak Kratos dotrze do Muspelheimu i rozpoczniecie w regionie Płonące Klify (Burning Cliffs).
Kierujcie się na południowy-wschód. Nałóżcie pieczęć na czerwone pnącza i zniszczcie je ostrzami, a odblokujecie wąskie przejście między skałami. Po drugiej stronie do pokonania są duch (Wight) oraz lordowie draugrów (Draugr Lords). Parujcie ich żółte ataki i uderzajcie ich tarczą przy próbach niebieskich ataków. W danym momencie skupiajcie się na jednym wrogu.
Po walkach wybierzcie wąskie przejście obok wodospadu lawy i użyjcie włóczni na słabym punkcie na skale. Spotkacie Fantoma ognistego - mini-bossa.
Konfrontacja z fantomem skupia się na atakowaniu jego rdzenia i niszczeniu runicznych źródeł po tym jak stracą ochronę. Pojedynek z bossem opisaliśmy szczegółowo na osobnej stronie Fantom ognisty z rozdziału Bossowie.
Podejście do popielatej postaci (Approach the ashen man)
Po walkach wybierzcie wyjście z areny, przy którym Kratos musi kucnąć. Dotrzecie do regionu Kuźnia Surtra. Musicie zaliczyć zjazd na linie i podejść do Surtra.
Zanim możecie spotkać się z Surtrem trzeba pokonać parę Pożeraczy Dusz. Konfrontację z dwoma mini-bossami opisaliśmy na osobnej stronie Pożeracze Dusz z rozdziału Bossowie.
Po wygranym starciu pozbierajcie loot i raz jeszcze podejdźcie do Surtra.
Podążanie za Surtrem (Follow Surtr)
Idźcie za Surtrem, który odblokuje nowe przejście obok kuźni. Dotrzecie do regionu Iskra Świata (Spark of the World). Przeskakujcie w nim na kolejne lewitujące półki.
Po obejrzeniu nowej scenki z Surtrem bohaterów zaatakują 2 walkirie. Konfrontację z tymi bossami opisaliśmy dokładnie na stronie Hrist i Mist z rozdziału Bossowie.
Po bitwie ponownie podejdźcie do krawędzi, a zakończycie quest.
Powrót do mistycznej bramy (Return to the Mystic Gateway) - punkt bez powrotu
Wyruszcie z powrotem w stronę mistycznej bramy z regionu Płonące Klify, przy której rozpoczęliście aktualną wizytę w Muspelheimie. W drodze do bramy spodziewajcie się nowych walk z przeciwnikami, m.in. z nową wiwerną (skupcie ataki na tym potworze).
Musicie przystąpić do wspinaczki niedaleko kuźni Surtra - miejsce to pokazuje obrazek.
Pokonujcie kolejne potwory i ponownie wybierzcie wąskie przejście za lawą. W nowej lokacji pojawi się silniejszy przeciwnik dosiadający bestii - oddalajcie się od okręgów na ziemi.
Po dotarciu do bramy dowiecie się, że dotarliście do tzw. punktu bez powrotu (Point of No Return):
- Jeśli chcecie awansować do finału gry, to musicie odwiedzić świątynię Tyra w Midgardzie. Będziecie musieli zająć się zaliczeniem całego finału bez możliwości przerywania go.
- Jeśli chcecie kontynuować swobodną eksplorację świata gry, to nie wybierajcie się jeszcze do świątyni.
Gra pozwoli Wam na kontynuowanie badania świata gry także po ukończeniu głównej fabuły - dokładniej opisaliśmy to na stronie FAQ Czy można grać dalej po skończeniu gry?.
Powodem do opóźnienia rozpoczęcia finału może być chęć ulepszenia ekwipunku Kratosa i Atreusa. W ostatnim queście gry do stoczenia są m.in. 2 wymagające starcia z bossami.
Podróż do świątyni Tyra w Midgardzie (Travel to Tyr's Temple in Midgard)
Jako cel podróży wybierze Jezioro Dziewięciu w Midgardzie. Dotrzyjcie do odwiedzanej już wcześniej świątyni Tyra - na górę może Was ponownie zawieźć winda.
Na górze możecie spotkać się z kilkoma postaciami i rozpoczniecie główny quest Wojujące światy.