God of War Ragnarok: Opis przejścia wszystkich questów God of War Ragnarok poradnik, solucja
W grze God of War Ragnarok znajdziecie szereg zadań fabularnych. Na tej stronie poradnika zawarliśmy listę wszystkich głównych questów (zadań Drogi). Oprócz tego znajdziecie cenne porady przed rozpoczęciem nowej gry.
Ostatnia aktualizacja: 7 grudnia 2022
Ta strona poradnika do gry God of War Ragnarok zawiera zestawienie wszystkich głównych zadań solucji - to questy Drogi (Path), których zaliczenie jest wymagane do odblokowania 2 zakończeń gry. Przygotowaliśmy też zestaw porad, z którymi warto zapoznać się przed przystąpieniem do nowej kampanii.
Wszystkie główne zadania - Droga (Path)
- Przetrwać filmbulvinter (Surviving Fimbulwinter) - To quest wprowadzenia do kampanii. Dowiecie się m.in. gdzie znaleźć Atreusa, jak rozwiązywać zagadki w lesie w Midgardzie i jak odblokować szybką podróż.
- Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr) - To quest z pierwszej wizyty w Svartalfheim. W solucji są rozwiązania zagadek środowiskowych m.in. z gejzerami, korytami na rzece i żurawiami w kopalni.
- Starzy znajomi (Old Friends) - To pierwsze zadanie Atreusa. Z opisu przejścia dowiecie się jak zaliczać zagadki Atreusem oraz jak prawidłowo staczać walki.
- Sekret Gróy (Groa's Secret) - W tym zadaniu bohaterowie odwiedzają Alfheim. Z solucji dowiecie się jak pokonywać elfy, jak zaliczać zagadki z Kamieniami Zmierzchu i jak opuścić Studnię Światła.
- Zaginione sanktuarium (The Lost Sanctuary) - To drugi quest Atreusa z wizyty w Jotunheim. Opisujemy jak współpracować z Angrbodą, jak przejść przez Żelazny Las i jak uratować wilka.
- Konfrontacja (The Reckoning) - To zadanie z pierwszej wizyty w Vanaheim. Z solucji dowiecie się gdzie znaleźć źródło klątwy, jak zaliczyć zagadkę z mostem i jak unikać roślin oraz trującej mgły.
- Uciekinier (The Runaway) - To misja Atreusa. Wyjaśniamy jak znaleźć schronienie, jak dotrzeć do Asgardu i jak wdrapać się na wielki mur.
- Prosto w ogień (Into the Fire) - W zadaniu tym odwiedzicie po raz pierwszy Muspelheim. Z naszego opisu dowiecie się jak używać maski i gdzie znaleźć jej brakujący fragment.
- Przeznaczenie (The Word of Fate) - To quest z powrotu do Wybrzeża Dziewięciu w Midgardzie. W solucji wyjaśniamy jak podążać za tropem do Norn i jak przejść przez Studnię Urd.
- Odmienić los (Forging Destiny) - W zadaniu tym powrócicie do Svartalfheim. W opisie przejścia wyjaśniamy jak zaliczać zagadki w tunelach Myrkr, jak uruchomić windę, jak dotrzeć do kuźni i jak zdobyć włócznię.
- Koszmary z Hel (Unleashing Hel) - To pierwsza wizyta w Helheim. Z solucji dowiecie się gdzie znaleźć ostatni fragment maski oraz jak powrócić do Asgardu.
- Ponownie razem (Reunion) - W zadaniu tym bohaterowie ścigają Garma w Helheimie. Wyjaśniamy gdzie przebywa wielki wilk, jak zaliczać zagadki z pieczęciami i jak uciec z Helheimu.
- Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) - W queście tym powrócicie do Vanaheim. W opisie wyjaśniamy gdzie znaleźć Skolla i Hatiego, jak odbić Frejra i jak opuścić więzienie.
- Odtworzyć maskę (Unlocking the Mask) - To nowy quest Atreusa. W opisie przejścia informujemy gdzie znaleźć Thora i jak zdobyć fragment maski w Niflheim.
- Znaleźć ukojenie (Hunting for Solace) - To krótkie zadanie, w którym Kratos i Atreus udają się na polowanie i następnie odnajdują Sindriego.
- Przywołanie (The Summoning) - To misja z odnalezienia Surtra w Muspelheim. Z solucji dowiecie się jak dotrzeć do kuźni i jak po drodze pokonywać silnych wrogów.
- Wojujące światy (The Realms at War) - To quest dotyczący Ragnaroku. Nasz opis przejścia informuje o tym jak przebiega atak na Asgard i jak rozprawiać się z kolejnymi przeciwnikami podległymi Odynowi.
- Po Ragnaroku (Beyond Ragnarok) - To dodatkowe zadanie zawartości endgame, które pojawi się w dzienniku po zaliczeniu głównej fabuły.
Zakończenia
- Główne zakończenie - Wyjaśniamy kiedy gra odblokowuje pierwsze zakończenie oraz czy jest ono interaktywne.
- Ukryte zakończenie - Z opisu dowiecie się jak odblokować sekretne zakończenie gry, z którym powiązana jest jedna z przysług (poboczny quest).
Porady do zadań
Na główną kampanię gry God of War Ragnarok składa się 17 questów Drogi + 1 quest endgame. Questy głównej fabuły musicie przechodzić w ustalonej kolejności. Każde z tych zadań jest bardzo długie i jego ukończenie może Wam zająć nawet kilka godzin.
Otrzymacie zawsze potwierdzenie o rozpoczęciu lub zakończeniu danego questu. Kolejne główne zadanie niekoniecznie od razu się załączy. Wymagane może być wykonanie najpierw dodatkowych czynności wymienionych w dzienniku, np. powrócenie do Domu Sindriego.
Główne misje są zapisywane w dzienniku. Możecie tam przejrzeć listę celów misji oraz dowiedzieć się o nagrodach za ukończenie danego zadania.
Wiele głównych zadań możecie przerywać lub odkładać na później po to żeby najpierw zająć się opcjonalnymi aktywnościami. Wyjątkiem są te misje, które rozgrywają się w unikalnych lokacjach i nie pozwalają na swobodną eksplorację krain. Musicie wtedy najpierw dokończyć daną misję.
Poradnik przygotowaliśmy grając na normalnym poziomie trudności - Wyważona rozgrywka. Oferuje on naszym zdaniem wystarczający poziom wyzwania, bo God of War Ragnarok jest generalnie trudniejszą grą od swojego poprzednika. Ponadto musicie ponownie rozwijać Kratosa od początku i nie można przenieść do GoW Ragnarok zdobytych wcześniej umiejętności, pancerzy czy ulepszeń.
W grze jest bardzo dużo starć z pełnoprawnymi bossami oraz mini-bossami. Musicie nauczyć się reagowania na kolory ataków bossów (żółty, czerwony, niebieski) oraz regularnie doskonalić sprzęt głównych bohaterów. Wszystkie główne konfrontacje opisaliśmy bardzo szczegółowo w osobnym rozdziale Bossowie.
Innym utrudnieniem mogą być zagadki środowiskowe, np. przestawianie mechanizmów, rzucanie Lewiatanem w interaktywne obiekty czy używanie strzał dźwiękowych i strzał pieczęci. Zaliczanie wielu zagadek jest obowiązkowe na potrzeby awansowania w grze. Rozwiązania zagadek znajdziecie w odpowiednich miejscach w naszej solucji.
Nie radzimy śpieszyć się z zaliczaniem kolejnych questów, bo potyczki z kolejnymi bossami i elitarnymi przeciwnikami mogą stawać się dla Was coraz trudniejsze. Rozwijajcie bohaterów dzięki badaniu okolicy i docieraniu do sekretów. Powinniście w szczególności:
- otwierać legendarne skrzynie - mogą one zawierać np. unikalne ulepszenia broni i pancerzy, czy rzadkie składniki do craftingu;
- przystępować do przysług - to nazwa dla pobocznych questów i możecie dzięki nim gromadzić mnóstwo XP oraz otrzymywać unikalne nagrody;
- rozwiązywać zagadki skrzyń Norn - w skrzyniach tych są skarby pozwalające permanentnie wydłużać paski zdrowia i szału;
- eliminować kruki Odyna - możecie następnie odwiedzać krainę Niflheim i otwierać skrzynie z wartościowym lootem.
Wszystkie dodatkowe aktywności i skarby opisaliśmy w dużym rozdziale Sekrety i znajdźki.
Gra nie pozwoli Wam od razu wszędzie zajrzeć, ale nie przejmujcie się jeśli napotkacie jakąś pozornie niezniszczalną przeszkodę albo gdy licznik ukończenia świata będzie daleki od 100%. W miarę przechodzenia gry odkryjecie nowe regiony i nauczycie się nowych sposobów radzenia sobie z przeszkodami.
Nasłuchujcie zawsze komentarzy towarzyszy (np. Atreusa albo Mimira). Mogą oni Wam podpowiadać, że na danym stadium gry nie posiadacie jeszcze wymaganego sprzętu do odblokowania ścieżki czy zaliczenia zagadki. Sojusznicy mogą też Wam przypominać, że warto powrócić do wcześniejszych krain i zbadać nowe obszary.