God of War Ragnarok: Przeznaczenie (The Word of Fate) - solucja, opis przejścia God of War Ragnarok poradnik, solucja
W głównym zadaniu Przeznaczenie w grze God of War Ragnarok odwiedza się Studnię Urd w Midgardzie. Nasza solucja wyjaśnia jak podążać za tropem wilków, gdzie jest Studnia Urd na Wybrzeżu Dziewięciu oraz jak spotkać się z Nornami.
Ostatnia aktualizacja: 10 listopada 2022
W ramach rozgrywania głównego questu Przeznaczenie (The Word of Fate) w grze God of War Ragnarok bohaterowie powracają do Wybrzeża Dziewięciu w Midgardzie. Z opisu przejścia w naszym poradniku dowiecie się gdzie mogą Kratosa doprowadzać wilki, jak odkryć sekretne wejście do Studni Urd oraz jak dotrzeć do domu Nornów.
- Udanie się do Midgardu (Travel to Midgard)
- Podążanie z wilkami do Norn (Follow the wolves to the Norns)
- Podążanie dalej tropem Norn (Continue tracking the Norns)
- Powrót do wilków i podążanie dalej tropem Norn (Return to the wolves and continue tracking the Norns)
- Znalezienie Norn w Studni Urd (Find the Norns at the Well of Urd)
- Powrót do Sindriego (Return to Sindri's when ready)
Udanie się do Midgardu (Travel to Midgard)
Quest rozpoczniecie w Domu Sindriego i przy próbie wyjścia z niego odzyskacie tarczę Strażnik (Guardian Shield), która została naprawiona (do jej zniszczenia doszło na początku gry w starciu z Thorem). Używanie jej nie jest obowiązkowe - możecie ją wybrać w inwentarzu lub pozostać przy aktualnej tarczy.
Dotrzyjcie do mistycznej bramy i wybierzcie punkt szybkiej podróży w Górnym Dzikim Lesie (Upper Wildwoods). Dotrzyjcie do bud wilków i otwórzcie bramę. Możecie wyruszyć w podróż saniami.
Podążanie z wilkami do Norn (Follow the wolves to the Norns)
Bohaterowie dotrą do Jeziora Dziewięciu (Lake of Nine), które jest całkowicie zamarznięte. Musicie podążać za tropem wilków i będą one zwracały się w stronę kierunku, w którym musicie podążać, a także ujadały podczas podróżowania właściwą trasą. Pierwszym celem podróży jest Grobowiec króla (King's Grave). Zaznaczyliśmy ten obszar na obrazku - to północno-wschodnia część Wybrzeża Dziewięciu.
Nie musicie śpieszyć się z głównym questem i możecie opcjonalnie badać Wybrzeże Dziewięciu. Nie wszystkie lokacje będą dostępne do zbadania i niektóre walki mogą być trudne dla słabiej rozwiniętego Kratosa.
Do grobowca dotrzyjcie pieszo. Musicie przystąpić do walk:
- Możecie ogłuszyć ogra i wskoczyć na jego grzbiet. Pozwoli to Wam używać jego górnych kończyn do atakowania innych przeciwników.
- Niektórzy wrogowie mają niebieskie paski zdrowia, tzn. zwiększoną odporność na lodowe ataki. Atakujcie ich z użyciem Ostrzy Chaosu.
Po walkach znajdźcie rękojeść Skofnunga (Inert Hilt of Skofnung). Udajcie się za Freją i po tym jak zatrzyma się wciśnijcie Kwadrat żeby usunąć iluzję (powyższy obrazek). Bohaterowie nic nie znajdą.
Podążanie dalej tropem Norn (Continue tracking the Norns)
Powróćcie do zaprzęgu. Ponownie możecie obserwować zachowania wilków i na tej podstawie ustalać trasę podróży. Dotrzyjcie do Opuszczonego posterunku (Derelict Outpost), który jest w południowo-zachodniej części Wybrzeża Dziewięciu (obrazek).
Zbadajcie kolejną iluzję (Kwadrat) - ponownie nic nie znajdziecie.
Powrót do wilków i podążanie dalej tropem Norn (Return to the wolves and continue tracking the Norns)
Przy próbie powrotu do sań napadnie Was m.in. mroźny Gradungr (Frost Gradungr). Potwór ten ma dodatkową ochrotę przed żywiołem lodu, a więc do osłabiania go używajcie Ostrzy Chaosu.
Raz jeszcze możecie polegać na wskazaniach wilków - nowy cel podróży to ścieżka przy mistycznej bramie Jeziora Dziewięciu (Lake of Nine) w północno-zachodniej części Wybrzeża Dziewięciu (obrazek). Prowadzi ona w stronę Studni Urd (Well of Urd).
Wyruszcie dalej pieszo i chwytajcie się krawędzi pionowych ścian. Zniszczcie Lewiatanem barykadę z desek.
Pokonajcie wrogów i rozpocznijcie kolejną wspinaczkę. Docelowo dotrzyjcie do miejsca z obrazka - wciśnijcie Kwadrat, by zbadać iluzję. Tym razem znajdziecie za nią nową ścieżkę.
Znalezienie Norn w Studni Urd (Find the Norns at the Well of Urd)
Niedługo po rozpoczęciu przeprawy musicie podpalić jeżyny - poproście Freję o utworzenie na nich pieczęci i podpalcie ją Ostrzami Chaosu (obrazek). Możecie się dalej wspinać.
Na swojej drodze napotkacie Wędrowca (Traveller) - jest to mini-boss i konfrontację z nim dokładniej opisaliśmy na stronie Wędrowiec z rozdziału Bossowie naszego poradnika.
Wyruszcie dalej i pokonajcie wrogów, którzy dotrą szczelinami. Po drodze spotkacie też różne zwykłe potwory.
Pilnuje się podczas starcia z Upiorem Hel (Hel Revenant) oraz potworami mogącymi nakładać negatywny efekt zamrożenia, który może spowalniać Kratosa. Polegajcie dużo na unikach żeby nie dochodziło do takich sytuacji.
W lokacji z totemami z obrazka spotkacie bossa fantoma (Frost Phantom). Jest to większa konfrontacja, którą dokładnie opisaliśmy na stronie Fantom mroźny w rozdziale Bossowie.
Po bitwie z fantomem podnieście duży głaz żeby odblokować wyjście. Dotrzyjcie do miejsca zejścia po pionowej ścianie. Bohaterowie dotrą do bramy i wejdźcie z nią w interakcję.
Rozpoczną się różnorakie "halucynacje". Zakładają one oglądanie scenek i staczanie walk. Dotrzyjcie do drzewa gdzie jest Mimir. Rozgrywajcie kolejne walki - nie trzeba na szczęście pokonać walkirii Sigrun. Wyruszcie za Atreusem i wyeliminujcie kolejnych wrogów.
Po powrocie do "prawdziwego świata" wkroczcie z Freją do regionu Studnia Urd. Wskoczcie na wierzchowca dosiadanego przez Freję. Przeniesiecie się do lokacji, w której przebywają Norny. Udajcie się w oznaczone miejsce żeby załączyć scenę spotkania z nimi.
Ponownie wskoczcie na grzbiet wierzchowca, a powrócicie do głównej części Midgardu. Zaliczcie liniową przeprawę z powrotem w stronę Jeziora Dziewięciu. Zakłada ona jedynie trochę wspinaczki.
Powrót do Sindriego (Return to Sindri's when ready)
Wykonajcie zjazd na linie. Zeskakujcie na niższe półki i powróćcie do sań z wilkami. Musicie dotrzeć do dowolnej mistycznej bramy - skorzystajcie z sań lub wybierzcie pieszą wędrówkę.
W Domu Sindriego musicie porozmawiać z krasnoludami. Obejrzyjcie scenkę i użyjcie mistycznej bramy żeby powrócić do krainy Svartalfheim. Miejsce startu jest odgórnie narzucone i będzie to nowy region Tunele Myrkr, w którym rozpoczniecie główne zadanie Odmienić los.