Rozdział 9 (1) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Rozdział 9
Podążaj balkonikami w stronę widocznej w oddali windy towarowej. Po dotarciu w pokazane na pierwszym screenie miejsce #1 dobrze byłoby użyć Detonatora i rozłożyć przed sobą miny Wykonaj kilka kroków do przodu i na początek obróć się, likwidując nekromorfa, który niespodziewanie pojawi się za Twoimi plecami #2.
Teraz zwróć się ponownie w stronę ścieżki prowadzącej do windy towarowej. Jeżeli rozłożyłeś w tej okolicy miny, to wszystkie potwory powinny zginąć zanim zdołają się do Ciebie zbliżyć #1. W przeciwnym wypadku zmuszony zostaniesz do osobistego rozprawienia się z nimi #2. W takiej sytuacji bardzo wskazane jest użycie stazy oraz jednej z lepszych broni, gdyż będą to bardzo zwinne stwory Leaper.
Niezależnie od wybranej metody rozprawienia się z potworami musisz dotrzeć do wspomnianej wcześniej windy #1 i wejść w interakcję z panelem dotykowym. Przystąp do dalszej eksploracji okolicy. Uważaj, bo skręcając w lewo i schodząc chwilowo z balkoniku zostaniesz zaatakowany przez nekromorfa, który wyskoczy z szybu wentylacyjnego #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Wspomniany wyżej nekromorf pojawi się prawdopodobnie bardzo blisko bohatera, tak więc bądź przygotowany na najgorszą ewentualność i jeżeli Isaac zostanie złapany natychmiast przystąp do wciskania klawisza E.
Po tym jak powrócisz na balkoniki przed Tobą zaczną pojawiać się schodzące po ścianach strony Crawler #1. Podobnie jak w przypadku walk w przedszkolu, utrzymuj bezpieczny dystans i eliminuj je z pomocą jednej ze słabszych broni (najlepiej żeby był to Pulse Rifle). Po zakończonych walkach zbadaj niewielki składzik po lewej stronie #2, odnajdując dwie skrzynie.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Dokładnie zbadaj okoliczne ściany, nasłuchując dodatkowo dźwięków wydawane przez potwory. Warto się upewnić, gdyż w bezpośrednim kontakcie eksplozje Crawlerów mogą zadać bardzo poważne obrażenia.
Uważaj, bo po powrocie na balkonik nad Tobą może pojawić się jeszcze jeden Crawler (nasłuchuj płaczu dziecka). Skieruj się teraz do drzwi prowadzących do [Fuel Pressurization Control 2] #1. Tu w pierwszej kolejności będziesz musiał pozbyć się Pukera, który nadejdzie od prawej strony #2. Nie zapomnij użyć stazy i w razie potrzeby złapać wypluty przez niego pocisk (kineza).
Oprócz tego już wkrótce dojdzie do bitwy z trzema Lurkerami #1. W miarę możliwości atakuj je pozostając w ciągłym ruchu, dzięki czemu łatwiej będzie Ci wymijać kolejne pociski. Po zakończonych walkach rozejrzyj się za dwoma przedmiotami oraz za martwą osobą, przy ciele której odnajdziesz Audio Log #2.
W lokacji tej znajduje się sklep #1. Tradycyjnie już wgraj pozyskane do tej pory schematy i pozbądź się niepotrzebnych przedmiotów. Z racji tego, że Twój nowy kombinezon mieści 20 przedmiotów, warto zabrać ze sobą większą ilość amunicji i apteczek niż zazwyczaj. Możesz już skierować się do drzwi prowadzących do [High Pressure Modulation Area] #2.
Już za chwilę wpadniesz na nowego przeciwnika, nazywającego się Divider. Jest to bardzo szybka bestia, którą dodatkowo z racji wątłej budowy ciała nie jest łatwo trafić z pomocą stazy #1. Zaatakowanie tego potwora może doprowadzić do rozbicia jego ciała na mniejsze pajęcze stwory Divider Spawn, które spotkałeś już w przeszłości #2. O ile początkowo powinieneś używać cięższej giwery, o tyle do likwidacji "pajączków" najlepiej sprawdzi się Pulse Rifle lub Plasma Cutter. Możesz też oczywiście odpowiednio wcześniej rozstawić minę, ale jedna taka pułapka najprawdopodobniej nie załatwi sprawy.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Staraj się powstrzymać mniejsze pajączki od zbliżenia się do Isaaca, gdyż wtedy znacznie trudniej byłoby je namierzyć. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji, to podbiegnij do miejsca, w którym pojawił się Divider, albowiem będziesz tam dysponował większym polem działania.
Jako że nic ciekawego tu nie odnajdziesz, od razu skieruj się do windy prowadzącej do [High Pressure Storage] #1. Wejdź w interakcję z panelem dotykowym i zaczekaj aż winda dotrze na miejsce. Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu zwróć przede wszystkim uwagę na lewą szybę #2, którą już za chwilę będziesz mógł zniszczyć.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Po raz kolejny odradzam niszczenie szyby, tym bardziej, iż w pomieszczeniu tym bardzo trudno byłoby się od niej odsunąć na odległość pozwalająca na oddanie bezpiecznego strzału w trójkątny przycisk. Ustawiaj się w trakcie walk w takich pozycjach żeby żaden zbłąkany pocisk nie trafił w szybę i nie stosuj tu ładunków wybuchowych.
Pobiegnij w prawo i gdy tylko do pomieszczenia wpadną potwory odwróć się i zniszcz szybę #1. Musisz znajdować się możliwie jak najdalej od niej, dzięki czemu zdążysz wycelować w trójkątny przycisk. Dopiero teraz zbadaj tę okolicę, odnajdując po prawej stronie szafkę skrywającą nowy Power Node #2.
Zbadaj teraz pokazaną na pierwszym screenie konstrukcję #1, która znajduje się w centralnej części tego pomieszczenia. Jeżeli odpowiednio się ustawisz #2, to zauważysz błyszczący obiekt. Przyciągnij do siebie z użyciem kinezy, a okaże się, iż jest to Ruby Semiconductor. Skorzystaj z drzwi prowadzących do [Fuel Pressurization Tower Mid Level].
Po znalezieniu się w nowym korytarzu najpierw zbadaj pierwsze przejście po prawej stronie #1. Do zniszczenia znajdujących się tu dwóch pułapek laserowych użyj dowolnego obiektu z otoczenia #2. Dobrze jednak żeby nie był to wybuchowy czerwony zbiornik odnaleziony po lewej stronie, gdyż on może Ci się jeszcze przydać.