Rozdział 5 (1) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Rozdział 5
Warto oczywiście rozpocząć od skorzystania ze znajdującego się w tym miejscu punktu zapisu stanu gry #1. Możesz już otworzyć prawe drzwi, a znajdziesz się w pierwszym z pięciu pomieszczeń chłodni. Zauważ, że możesz się tu udać w lewo lub w prawo. Na chwilę obecną nie odgrywa to żadnej roli, przy czym wybierając prawy korytarz dotrzesz do skrzynki włożonej do ściany #2. Obiekty tego typu możesz niszczyć uderzeniem bronią (lewy przycisk myszy), dzięki czemu będziesz zdobywał standardowe przedmioty.
Zlokalizuj teraz drzwi prowadzące do drugiego pomieszczenia chłodni #1. Zignoruj wizję, której padniesz ofiarą, gdyż nic Ci nie grozi. Tym razem nadające się do zniszczenia skrzynki odnajdziesz na końcach obu korytarzy (lewego i prawego). Przejdź do trzeciego pomieszczenia chłodni. Tu zbadaj obszar przed sobą, a odnajdziesz Text Log #2.
Wybierz prawy korytarz, niszcząc na jego końcu nową skrzynkę. Przejdź do czwartego pomieszczenia chłodni. Tu musisz już zachować ostrożność, gdyż podczas eksploracji lewego korytarza z jednej z kapsuł wyskoczy Puker #1. Użyj szybko na tym nekromorfie stazy, a następnie pozbaw go kończyn. Zbadaj skrzynie na końcach obu korytarzy i zlokalizuj nowe drzwi. Po dotarciu do ostatniego piątego pomieszczenia #2 wybierz z inwentarza lepszą broń. Upewnij się też, że zregenerowałeś zdrowie i uzupełniłeś pojemnik stazy.
Zdecyduj się na jeden z bocznych korytarzy. Gdy tylko usłyszysz nadbiegające bestie ustaw się w narożniku i przystąp do ich eliminacji #1. Warto tu korzystać z broni Line Gun lub Javelin Gun. Pomagaj sobie też oczywiście stazą #2. Pozostań w tym miejscu do momentu gdy nekromorfy przestaną się pojawiać.
Wskazówka dla trybu New Game+: Dobrym pomysłem jest rozrzucenie po całej okolicy min i najlepiej w sporej odległości od siebie, dzięki czemu będą one eksplodowały pojedynczo. Jako że walki rozgrywane będą na bardzo niewielkim dystansie, oprócz broni Line Gun pomocny może się tu też okazać Ripper.
Musisz niestety przyjąć do wiadomości to, że kolejne bestie będą mogły pojawić się dopiero po tym jak dotrzesz do dalszych części tego pomieszczenia. Nie daj się im zaskoczyć od tyłu. Uważaj na Pukera, który może czaić się niedaleko skrzynki na ścianie #1 oraz na Slashera leżącego przy wyjściu z tego pomieszczenia, który tylko udaje martwego #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Jeżeli nie chcesz ryzykować w walce z nekromorfem, który udaje martwego, możesz w niego cisnąć kończyną innego zabitego wcześniej potwora.
Po znalezieniu się w nowej lokacji podejdź do znajdującej się na wprost od Ciebie nieaktywnej konsoli i zabierz Text Log #1. Wybierz teraz lewy lub prawy balkonik w celu dotarcia na drugi koniec tego pomieszczenia, wysłuchując po drodze nowej rozmowy. Skorzystaj ze stacji regeneracji stazy i wejdź do windy #2.
Użyj panelu dotykowego i zaczekaj aż winda zawiezie Cię na sam dół. Wysłuchaj kolejnej rozmowy, po czym przystąp do eksploracji tej okolicy. Oprócz nowych stacji regeneracji stazy odnajdziesz tu schemat broni (Schematic - Ripper) #1 oraz nowy Power Node #2.
Włam się do panelu kontrolnego, obok którego leżał pozyskany przed chwilą węzeł mocy #1 i rozwiąż dobrze poznaną już mini-grę hakerską. Zaliczenie mini-gry #2 pozwoli Ci na przystąpienie do rozwiązywania zagadki, której założeniem będzie wyłączenie sztucznej grawitacji w całym tym pomieszczeniu.
Zagadka ta składa się z trzech bardzo zbliżonych do siebie części. Za każdym razem musisz rozpocząć od użycia stazy (klawisz C) na obracającym się w centralnej części pomieszczenia generatorze #1. Teraz będziesz musiał (w miarę szybko) opuścić dwa boczne zaczepy. Za każdym razem musisz zlokalizować zaczep #2 i dzięki przytrzymaniu prawego przycisku myszy oraz wciśnięciu klawisza F go opuścić, dzięki czemu złapie się generatora.
Szybko podbiegnij do znajdującego się po drugiej stronie generatora zaczepu i w analogiczny sposób go opuść #1. Jeżeli wykonasz obie te czynności w wyznaczonym czasie, to oba zaczepy pozostaną na swoich miejscach #2 już po tym jak efekt stazy przestanie działać. Jeżeli domontujesz tylko jeden zaczep, to po chwili zostanie on zerwany i będziesz musiał powtórzyć wszystkie ruchy.
Dwie kolejne części tej zagadki niczym się już nie różnią. Zawsze zaczynaj od zatrzymania pracy generatora #1 i następnie odpowiednio szybko opuszczaj dwa nowe zaczepy #2. Co najmniej raz będziesz oczywiście musiał uzupełnić pojemnik stazy, aczkolwiek jak zapewne zauważyłeś w pomieszczeniu tym znajduje się kilka stacji.
Zamontowanie wszystkich sześciu zaczepów zaowocuje wyłączeniem grawitacji w pomieszczeniu #1. Ponownie skorzystaj ze stacji regeneracji stazy i leć ku górze. Użyj stazy do zatrzymania pracującego nad Tobą wielkiego wentylatora #2 i szybko przeleć (możesz sobie pomóc klawiszem SHIFT) pomiędzy jego łopatkami.
Ponownie zregeneruj stazę (stacja jest na balkoniku nad wentylatorem) i następnie zbadaj pokazany na pierwszym screenie obszar #1, odnajdując Gold Semiconductor. Podleć teraz do sufitu tego pomieszczenia #2.