Rozdział 13 (2) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Zbadaj tu lustra po lewej stronie, dzięki czemu natrafisz na nowy Power Node #1. Otwórz pobliskie drzwi prowadzące do [Facilities Access], a po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu zbadaj zawartość dwóch szafek. Wejdź teraz w interakcję ze znajdującym się tu wejściem do tunelu wentylacyjnego #2. Czołgaj się prosto i następnie skręć w prawo, a już wkrótce dotrzesz do wyjścia z tunelu.
Zignoruj widoczne za oknem wiązki laserów, gdyż nie zostaniesz dostrzeżony przez rozstawionych w sąsiedniej lokacji pracowników ochrony. Otwórz szafkę i skieruj się po schodach na wyższy poziom #1. Tu otwórz kolejną szafkę i przejdź przez drzwi prowadzące do [Security Operations Control]. Otwórz w tym miejscu jeszcze jedną szafkę, zabierz przedmiot z ziemi i skorzystaj z punktu zapisu stanu gry #2.
Obróć się teraz w prawo, a powinieneś zauważyć charakterystyczną metalową osłonę #1, którą będziesz mógł zdjąć dzięki kinezie. Ponownie użyj w tym miejscu kinezy, tym razem w celu wyjęcia generatora #2. Możesz już podejść do szyby i nacieszyć się widokiem nekromorfów atakujących pracowników ochrony.
Pozostaw generator na ziemi i skieruj się do drzwi w celu opuszczenia tego pomieszczenia. Tym razem zejdź po schodach na dół #1. Po znalezieniu się w pomieszczeniu z zakrwawioną szybą powinieneś zauważyć, iż prowadzące do sąsiedniej sali drzwi są teraz aktywne #2.
Uważaj, bo próba otwarcia wspomnianych wyżej drzwi może doprowadzić do pojawienia się niedaleko schodów dwóch nekromorfów, w tym Infectora #1. Dopiero po zlikwidowaniu tych bestii przejdź do sąsiedniej lokacji, w której jeszcze niedawno temu ochrona walczyła z nekromorfami #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Koniecznie sprawdź okolicę schodów przed otwarciem drzwi, nie dając się zaskoczyć żadnemu nekromorfowi (a już w szczególności nie Infectorowi).
Jako że wszystkie nowe potwory będą pojawiały się na wprost od Ciebie, warto rozważyć szybkie rozmieszczenie w tej okolicy kilku min #1. W trakcie walk uważaj na Pukery i wypluwane przez nie pociski. Do bitwy powinien też dołączyć Exploder i warto trafić w jego gruczoł dopiero w momencie gdy w pobliżu tej bestii pojawią się kolejne stwory. Możesz już śmiało przejść przez uszkodzony wykrywacz metali #2.
Udaj się do kolejnej lokacji #1, w której na całe szczęście nie spotkasz żadnych nekromorfów. Obejrzyj nową wizję, po czym przystąp do starannej eksploracji tego pomieszczenia, odnajdując kilka skrzyń oraz dwie szafki na ścianach. Możesz już skorzystać z jednego z dwóch przejść prowadzących do [Project Entrance Scan Room] #2.
Przejdź na drugi koniec pomieszczenia, a wpadniesz na skaner podobny do tego z jednego z poprzednich rozdziałów. Rozejrzyj się po okolicy, a powinieneś odnaleźć ciało, które będziesz mógł podnieść dzięki kinezie #1. Podejdź teraz z ciałem do skanera #2, a po chwili gra odblokuje prawe drzwi prowadzące do [Analyzation Lab One].
Po przejściu przez bardzo wąski korytarz zbadaj obszar dokładnie na wprost od siebie #1. Odnajdziesz tu przede wszystkim Audio Log, ale również standardowy przedmiot (za rogiem). Możesz już udać się w prawo i wkroczyć do kolejnej lokacji. Proponuję wybrać tu prawą ścieżkę, dzięki czemu natrafisz na nowy obiekt na ziemi. Udaj się na koniec do miejsca, w którym znajduje się punkt zapisu stanu gry #2.
Do celu misji prowadzi lewa ścieżka, ale możesz również zbadać prawą, odnajdując dwa standardowe przedmioty. Uważaj jednak, bo w drodze powrotnej do punktu zapisu stanu gry zostałbyś zaatakowany przez nowe nekromorfy #1. Teraz wybierz lewy korytarz i skieruj się do przejścia prowadzącego do właściwego pomieszczenia laboratorium #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Od razu udaj się w lewo, nie ryzykując starć z nekromorfami dla dwóch zwykłych przedmiotów.
Jak się zapewne domyślasz, czekają Cię tu kolejne walki z nekromorfami. Jeżeli masz taką możliwość, to zacznij od rozstawienia min w wąskich przejściach #1. Potwory proponuję atakować z okolic wejścia do laboratorium, pozostawiając drzwi przez cały czas otwarte i w razie potrzeby wycofując się do poprzedniego korytarza #2. Opcjonalnie możesz też ustawić się za jednym z stołów i liczyć na to, że potwory miałyby problemy z ich obejściem. Jest to jednak bardziej ryzykowne, gdyż nekromorfy mogą też wskakiwać przez słabo widoczne dziury w ścianach i suficie.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Koniecznie broń się w okolicach wejścia do laboratorium, gdyż będziesz tam się czuł w miarę bezpiecznie. Pamiętaj jedynie o wykonywaniu uskoków lub używaniu stazy do zatrzymywania pocisków wypluwanych przez Pukery.
Broń się tak długo aż uda Ci się zlikwidować wszystkie potwory z pierwszej grupy. Udaj się teraz w prawo, a w oddali powinny się zacząć pojawiać kolejne nekromorfy #1. Uważaj na Pukery, nie dając się trafić i doprowadzić do spowolnienia ruchów Isaaca. W trakcie walk warto oczywiście polegać na stazie, tym bardziej, że w okolicy odnajdziesz kilka niebieskich pojemników #2.
Do dokładnego zbadania pomieszczenia laboratorium przystąp dopiero po pozbyciu się obu grup potworów. Oprócz kilku standardowych przedmiotów i skrzyń za jednym z biurek po lewej stronie odnajdziesz Audio Log #1. Skieruj się do jedynego wyjścia z laboratorium. Zejdź tu na dół i otwórz drzwi prowadzące do [Project Annex] #2.