Rozdział 13 (4) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Warto tu użyć silnej broni oraz stazy, a to dlatego, że nekromorfy zaatakują Cię z dwóch różnych stron. Najpierw szybko zajmij się tymi na wprost od Isaaca #1, a następnie tymi, które pojawią się za jego plecami #2. Po zakończonych walkach zbadaj szafkę wiszącą na ścianie.
Możesz już skierować się do znajdującej się w tym pomieszczeniu windy towarowej #1. Wejdź w interakcję z panelem dotykowym i zaczekaj aż dotrzesz na wyższy poziom. Zacznij od zbadania całego górnego balkoniku, odnajdując dwie nowe szafki. Wejdź teraz w interakcję z pokazanym na drugim screenie mechanizmem, dzięki któremu wyłączysz lasery #2.
Przesuń się minimalnie w prawo i popatrz do góry. Musisz "złapać" z użyciem kinezy fragment urządzenia #1 i opuścić go na dół. Doprowadzi to do utworzenia mostku, po którym będziesz mógł przejść do centralnej części pomieszczenia #2.
Powtórz teraz opisany powyżej krok, czyli opuść interaktywny element #1 i przejdź po mostku na sąsiedni balkonik. Jeżeli chcesz, możesz tu zbadać obszar po swojej lewej stronie. Zacznij od zajrzenia do szafki. Pilnuj się natomiast próbując dotrzeć do widocznej kawałek dalej skrzyni, gdyż za Twoimi plecami niespodziewanie pojawią się dwa nekromorfy #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Zignoruj korytarz po lewej stronie, gdyż nie warto wybierać się po parę zwykłych przedmiotów, wiedząc, iż doprowadzi to jednocześnie do pojawienia się nekromorfów.
Zniszcz skrzynię, zbadaj ciała potworów i powróć do zignorowanych wcześniej drzwi, prowadzących do [Test Area 3556.1] #1. Zejdź tu na dół i otwórz drzwi prowadzące do [Data Monitoring Room]. W nowym pomieszczeniu odnajdziesz wiele martwych nekromorfów. Polecam przystąpić do masakrowania ich ciał #2, gdyż będziesz odnajdywał standardowe przedmioty.
Oprócz zabitych potworów rozejrzyj się też za nowym dziennikiem Audio Log #1. Tutejszy sklep jest niestety zniszczony, tak więc pozostało Ci jedynie skierowanie się do aktywnego punktu zapisu stanu gry #2. Po zachowaniu swoich postępów otwórz drzwi prowadzące do [Thermal Conduit Access].
Wskazówka dla trybu Hardcore: Polecam rozważyć wykorzystanie w tym miejscu ostatniego trzeciego przysługującego Ci zapisu stanu gry. Za podjęciem takiej decyzji stoi przede wszystkim to, że w końcowej części trzynastego rozdziału zmuszony zostaniesz do stoczenia aż trzech trudnych walk, w trakcie których łatwo będzie zginąć. Jeżeli czujesz się na siłach, to odłóż decyzję o zapisaniu stanu gry do czternastego rozdziału, a konkretnie do punktu znajdującego się niedaleko wąskich korytarzy, w których jednocześnie walczy się ze zwykłymi potworami i unika ataków niezniszczalnego nekromorfa.
W nowym pomieszczeniu czekają Cię kolejne chaotyczne walki z przeciwnikami pojawiającymi się w losowej konfiguracji. Jeżeli masz taką możliwość, to warto oczywiście korzystać z min #1, najlepiej rozmieszczając je w pobliżu wyjść z szybów wentylacyjnych. Jeżeli wolisz korzystać ze stazy #2, to staraj się zawsze o to żeby jednocześnie zatrzymywać więcej niż jednego potwora. Zawsze warto też w pierwszej kolejności unieruchamiać najszybciej poruszające się nekromorfy.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Radzę nie żałować min, które będą mogły Ci pomóc w sprawnym likwidowaniu wyskakujących z szybów wentylacyjnych nekromorfów. Pamiętaj o rozstawianiu min z dala od siebie i uważaj jednocześnie w trakcie walk na pułapki własnego autorstwa, a to dlatego, że z pewnością nie wszystkie zostaną zdetonowane. Jak zwykle dużo uwagi poświęcaj działaniom Crawlerów oraz Exploderów, nie pozwalając tym potworom zbliżyć się do Isaaca.
Jeżeli widzisz potwory nadbiegające z kilku różnych stron, to rozważ wycofywanie się do okolic drzwi, które otworzyłeś żeby się tu dostać #1. Niestety często doprowadza to do sytuacji, w której nekromorfy zaprzestają chwilowo ataków, nie pchając się na pewną śmierć. Jako że w walkach tych będą brały udział Crawlery i Explodery #2 nie zapominaj o detonowaniu wybuchowych części ich ciał i najlepiej gdy w pobliżu stoją inne potwory.
Postaraj się zabezpieczyć pierwszą część tego pomieszczenia i dopiero wtedy skierować się do jego dalszej części, co spowoduje zapewne pojawienie się kilku dodatkowych nekromorfów #1. Po zakończonych walkach zbadaj ciała potworów oraz okoliczne szafki (dwie na lewej ścianie i jedną na prawej). Wybierz następnie drzwi prowadzące do kolejnej lokacji #2.
Zachowaj tu ostrożność, gdyż podczas schodzenia na niższy poziom przez sufit do środka wpadną najprawdopodobniej dwa nekromorfy #1. Szybko się z nimi rozpraw, zanim wyruszą w stronę bohatera. Zbadaj znajdującą się w okolicy szafkę i wejdź do nowego większego pomieszczenia #2. Także i tu do zlikwidowania będzie liczna grupka nekromorfów.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Nie zapomnij zająć się wspomnianym w opisie przejścia nekromorfem z lewego szybu wentylacyjnego, gdyż w przeciwnym wypadku może on stanowić poważne zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Analogicznie do poprzedniej bitwy warto się pilnować i unikać walk w tych miejscach, w których znajdują się aktywne miny.
W szczególności radzę zainteresować się znajdującym się na lewo od wejścia i pokazanym na pierwszym screenie szybem wentylacyjnym #1. Warto tam umieścić minę, a to dlatego, że prędzej czy później pojawi się tam nekromorf. Jeżeli nie masz min, to musisz mieć to wyjście cały czas na oku. Broni Detonator warto również użyć do zaminowania okolicznych balkoników #2.
W trakcie tych walk uważaj w szczególności na potwory Puker #1, uskakując na boki przed wypluwanymi pociskami lub łapiąc je z pomocą kinezy. Naturalnie także i w tym przypadku będziesz mógł wycofywać się do poprzedniego korytarza w sytuacjach gdy zrobi się zbyt niebezpiecznie #2. W miarę możliwości pozostawaj wtedy blisko drzwi żeby nie "zrazić" do siebie nekromorfów.
Po zakończonej bitwie zbadaj ciała potworów oraz dwie szafki, a następnie udaj się do drzwi prowadzących do kolejnego obszaru tej lokacji #1. Zacznij tu od zniszczenia skrzyni i otwarcia dwóch szafek. Zejdź na dół, niszcząc kolejną skrzynię i podnosząc dwa standardowe przedmioty. Możesz już otworzyć drzwi, a znajdziesz się w zdecydowanie większej sali #2, która w przeciwieństwie do poprzednich nie ma żadnych balkoników i innych ograniczeń.