Rozdział 6 (2) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Skręć w prawo. Kolejny potwór przyklejony jest do lewej ściany #1. Kieruj się tu cały czas prosto. NIE NALEŻY się oczywiście śpieszysz, gdyż okolica jest usiana nekromorfami Cyst. Jeden z trudniejszych do zlokalizowania stworów znajduje się na prawym taśmociągu #2.
Kolejny trudny do zauważenia stwór przyklejony jest do górnej części prawej ściany #1. Uważaj, bo już wkrótce na drodze stanie Ci większy nekromorf #2. Mógłbyś tu oczywiście przetestować broń Detonator lub pobawić się we wspomniany trik z łapaniem kul energii, ale najprościej będzie użyć jednej ze standardowych giwer.
W końcowej części przemarszu uważaj na dwa dość trudne do zlokalizowania potwory Cyst. Jeden z nich jest na prawo od taśmociągu #1, a drugi przed drzwiami prowadzącymi do składziku #2.
Warto oczywiście udać się do drzwi prowadzących do [Secure Storage], przed którymi znajdował się wspomniany wyżej potwór #1. Zauważ, że do otwarcia tych drzwi potrzebny jest węzeł mocy (Power Node). W tym przypadku polecam jednak poświęcenie jednego takiego przedmiotu, a to dlatego, że w składziku znajdziesz wiele cennych przedmiotów. Będą to mianowicie: bardzo wartościowy Ruby Semiconductor #2, Bronze Semiconductor oraz pięć standardowych przedmiotów.
Wskazówka dla trybu New Game+: Węzeł mocy warto poświęcić także przy powtórnym przechodzeniu gry, gdyż po sprzedaniu wszystkich obiektów ze składziku nie tylko będziesz mógł pozwolić sobie na jego odkupienie, ale w ogólnym rozrachunku wzbogacisz się również o kilka dodatkowych tysięcy kredytów.
Wyjdź ze składziku. Rozważ skorzystanie z warsztatu oraz sklepu, a następnie wejdź w interakcję z nowym punktem zapisu stanu gry #1. Możesz już skorzystać z pokazanych na drugim screenie drzwi #2, prowadzących do [Hyperion Hall Apartments].
Zauważ, że znalazłeś się w obszarze z zerową grawitacją. Rozejrzyj się za standardowymi przedmiotem i skieruj do większej sali, w której ma miejsce pożar #1. W celu jego ugaszenia będziesz musiał wyłączyć trzy stacje dostarczające tlen poprzez wyjęcie zasilających je generatorów. Proponuję najpierw dolecieć do stacji zlokalizowane nad Tobą i w tym celu musisz się oczywiście odbić od podłoża (klawisz ALT) #2.
Zbadaj okolice sufitu tego pomieszczenia. Stację będziesz mógł odnaleźć po napisie i biało-czerwonych zbiornikach. Skieruj się na jej tyły i użyj kinezy do wyrwania metalowej części obudowy #1. Ponownie użyj kinezy, tym razem w celu wyjęcia generatora #2. Obiekt ten możesz w tym miejscu pozostawić, gdyż nie musisz go nigdzie przenosić.
Możesz już powrócić w okolice parteru. Dwie pozostałe stacje znajdują się na najniższym poziomie, przy czym dotarcie do znajdujących się na ich tyłach generatorów może wiązać się z koniecznością przelecenia nad przeszkodami. Wyjmij dwa kolejne generatory #1 #2.
Zauważ, że wyjęcie wszystkich trzech generatorów doprowadziło do uruchomienia licznika zbiornika tlenu w kombinezonie Isaaca. Nie musisz się na szczęście stresować, gdyż wystarczy odczekać jedynie kilka sekund aż pożar zostanie ugaszony #1. Możesz już włożyć z powrotem generator, przy którym aktualnie stoisz #2. Ponowne włożenie dwóch pozostałych generatorów nie będzie już natomiast konieczne.
Warto poświęcić trochę czasu na eksplorację tej sali. W okolicy odnajdziesz skrzynie ze standardowymi przedmiotami, a lądując na balkoniku na pierwszym piętrze (lewa część) #1 natrafisz też na Audio Log. Wyląduj na parterze i wybierz teraz przejście, które poprzednio blokowały płomienie #2.
Przygotuj sobie broń, gdyż za rogiem wpadniesz na dwa Lurkery #1. Pamiętaj o jak najszybszym likwidowaniu kończyn tych stworów, dzięki czemu nie będą wystrzeliwały w Twoją stronę pocisków. Możesz już skierować się do drzwi prowadzących do [Public Areas and Transport Hub] #2.
Skorzystaj z prawego przejścia prowadzącego do [Maintenance Elevator Room]. Odszukaj tu nowy przedmiot i wyciągnij ze slotu (z pomocą kinezy) uszkodzony generator #1. Jak się zapewne domyślasz, będziesz teraz musiał powrócić do poprzedniej sali. Złap tu z pomocą kinezy jeden z nieużywanych aktualnie generatorów #2.
Musisz teraz powrócić ze sprawnym generatorem do pomieszczenia windy. Wsadź generator w slot #1, dzięki czemu przywrócisz dostawy prądu. Przywołaj teraz windę i przygotuj sobie jednocześnie dobrą broń. Przygotuj się do szybkiego zlikwidowania nekromorfa ukrywającego się w windzie #2. Po udanej akcji wejdź do windy i skorzystaj z panelu dotykowego.
Zbadaj nowe pomieszczenie, odnajdując w zawieszonej na ścianie szafce nowy Power Node #1. Warto też zbadać zwykłą szafkę i skorzystać z punktu zapisu stanu gry. Użyj teraz dowolnej broni do zniszczenia pokazanej na drugim screenie puszki z bezpiecznikami #2. Możesz już otworzyć drzwi prowadzące do [Concourse Supply Storage].