Rozdział 10 (5) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Proponuję zbliżyć się do miejsca, w którym widoczne były wcześniej wyładowania i rozmieścić w okolicy kilka min #1. Podejdź trochę do przodu. Od razu wycofaj się po usłyszeniu potworów. Nekromorfy będą pojawiały się także w tej części obszaru, tak więc nie sugeruj się jedynie minami. Do zatrzymywania potworów używaj stazy i uważaj w szczególności na Leapery #2, unikając ich długich skoków.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Dobrze byłoby rozmieścić na tyle dużo min w przejściu do dalszej części tej lokacji żeby nie trzeba było przejmować się obecnymi tam potworami, mogąc skupić się jedynie na tych, które pojawią się w pobliżu Isaaca. Zapewniam, że sprawią one wystarczająco dużo problemów.
Po zakończonych walkach jeszcze raz podejdź do miejsca, w którym niedawno widziałeś wyładowania. Zbadaj tu obszar po swojej lewej stronie, a odnajdziesz Ruby Semiconductor #1. Skręć w prawo. Oprócz nowego warsztatu odnajdziesz tu zamknięte drzwi #2, do otwarcia których potrzebny będzie jeden węzeł mocy (Power Node).
W zamkniętym składziku #1 nie odnajdziesz niestety żadnych szczególnie wartościowych przedmiotów. Mimo wszystko rozejrzyj się za skrzyniami, przedmiotami leżącymi luzem oraz szafkami, które będzie można zbadać. Wyjdź ze składziku i skieruj się do prawych drzwi. Odszukaj w nowym korytarzu stację regeneracji stazy #2 i kontynuuj eksplorację tej części Ishimury.
Zabierz po drodze jeden przedmiot, docierając po chwili do nowych drzwi. Zauważ, że znalazłeś się w lokacji ze sklepem #1 oraz punktem zapisu stanu gry #2. Dodatkowo dobrze byłoby rozejrzeć się za jednym standardowym przedmiotem, jedną skrzynią oraz jedną szafką.
Możesz już skierować się do pokazanych na pierwszym screenie drzwi #1. Podążaj prosto, a wkrótce powinieneś dotrzeć na nowy peron. Zauważ, że okolica ta objęta jest działaniem zerowej grawitacji. Po zbadaniu peronu (jeden przedmiot) odbij się od podłoża i poleć w prawo #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Jako że w okolicy tej nie ma żadnych pracujących maszyn możesz rozważyć zignorowanie wszystkich Lurkerów i przelecenie z wciśniętym klawiszem SHIFT do kolejnego peronu. W najgorszym wypadku zakończy się to nieznacznym ubytkiem energii życiowej, ale zaoszczędzisz za to dużo amunicji.
Po drodze dobrze byłoby oczywiście przyciągać do siebie odnajdywane tu i ówdzie skrzynie #1. Po przeleceniu obok pierwszych większych przeszkód koniecznie zbadaj obszar po swojej lewej stronie. W pokazanym na drugim screenie miejscu natrafisz mianowicie na nowy Power Node #2.
Podobnie jak w przypadku poprzedniej dłuższej przeprawy przez strefę zerowej grawitacji, także i tym razem musisz się liczyć z tym, że po drodze będziesz regularnie nękany przez Lurkery #1. Do ich eliminacji proponuję używać broni Plasma Cutter lub Seeker Rifle. Uważaj na nekromorfy czające się nad Tobą #2, gdyż często niełatwo będzie je zauważyć.
Docelowo musisz dolecieć do nowego peronu #1 i na nim bezpiecznie wylądować. Zbadaj tu dwie szafki na ścianie, po czym otwórz lewe drzwi, opuszczając obszar z zerową grawitacją. Śmiało podążaj kolejnymi korytarzami, odnajdując po drodze nową skrzynię. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do pokazanej na drugim screenie #2 i znanej z poprzedniej odsłony serii lokacji.
W całej tej lokacji czeka Cię dość duża liczba chaotycznych walk z silniejszymi odmianami nekromorfów, wśród których znajdą się przede wszystkim potwory Leaper #1, Stalker, Slasher oraz Puker. Możesz oczywiście rozpocząć od rozłożenia wokół siebie kilku min #2 i zachęcenia potworów do ataku. Prędzej czy później radzę jednak przystąpić do standardowej eksploracji, gdyż rozkładanie i ponowne zbieranie min co parę metrów byłoby bardzo czasochłonne.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Całą tę salę warto byłoby powoli przemierzać, sukcesywnie eliminując pojawiające się stwory. W miarę możliwości trzymaj się z dala od skrzyń i innych przeszkód, które mogłyby utrudnić Ci szybkie lokalizowanie kolejnych nekromorfów.
Przesuwaj się stopniowo w lewo, likwidując potwory, które będą stawały Ci na drodze #1. Radzę regularnie obracać się za siebie, nie dając nekromorfom szans do wyprowadzania ataków z zaskoczenia. Po drodze dobrze byłoby też zbadać pokazane na screenie lewe przejście #2.
W nowej lokacji odnajdziesz nie tylko standardowe przedmioty, ale również Audio Log #1 i warsztat. Powróć do głównego obszaru i kontynuuj przemieszczanie się w stronę aktualnego celu misji. Zbadaj okolicę w poszukiwaniu interaktywnych skrzyń i następnie zejdź po pokazanej na drugim screenie rampie #2, korzystając z nowego punktu zapisu stanu gry.
Wybierz teraz przejście prowadzące do windy towarowej #1 i po skorzystaniu z panelu dotykowego zaczekaj aż zawiezie Cię ona na dół. Po wysłuchaniu nowej rozmowy skieruj się na mostek kapitański. Tu zbadaj zawartość nowej szafki i wejdź w interakcję z pokazaną na drugim screenie konsolą sterowania #2. Wyjątkowo nie będziesz musiał jedynie wcisnąć klawisza E, a przytrzymać go przez około osiem sekund.
Szybko podejdź teraz do drzwi wyjściowych z mostka #1 i zaczekaj aż oznaczenie zmieni swój status ze Stand By na Open. Dopiero teraz podejmij próbę otwarcia tych drzwi. Podbiegnij do prawej kapsuły ratunkowej #2. Obejrzyj krótką wizję i wciśnij klawisz E w celu zajęcia miejsca w kapsule. Przed Tobą dłuższa scenka przerywnikowa obrazująca awaryjne lądowanie, które zakończy jednocześnie Twoje zmagania w tym rozdziale gry.