Rozdział 3 (1) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Rozdział 3
Po wysłuchaniu nowej rozmowy przystąp do eksploracji tego magazynu, nie zapominając oczywiście o zbadaniu (i zmasakrowaniu) wszystkich ciał zabitych niedawno potworów. Na początek wybierz pokazane na pierwszym screenie przejście #1. Przy ścianie odnajdziesz skrzynkę oraz schemat karabinu pulsacyjnego (Schematic - Pulse Rifle) #2.
Teraz zlokalizuj pokazany na pierwszym screenie narożnik magazynu #1. Udaj się tam na sam koniec, a po lewej stronie odnajdziesz szafkę #2. Ukryto w niej Power Node.
Możesz już skorzystać z przejścia prowadzącego do dalszej części lokacji #1. Zbadaj biurko po prawej stronie i otwórz jedyną szafkę ze święcącą się niebieską lampką. Wybierz się na piętro, gdzie odnajdziesz nowy punkt zapisu stanu gry #2.
Możesz już skorzystać z pobliskich drzwi. Po dotarciu do słabo oświetlonego rozwidlenia zbadaj najpierw lewy korytarz. Na ścianie odnajdziesz szafkę #1, a w niej nowy Power Node. Teraz wybierz prawy korytarz. Uważaj, gdyż jeden z tutejszych nekromorfów udaje martwego #2. Rozpraw się z bestią i zbadaj jeszcze jedną szafkę na ścianie.
Ruszaj dalej, docierając po chwili do nowych drzwi #1. Zauważ, że znalazłeś się w pasażu handlowym. Na początek zbadaj obszar po swojej prawej stronie, odnajdując jeden standardowy przedmiot. Skieruj się teraz w lewo, najlepiej poruszając się po nieaktywnym w obecnej chwili taśmociągu #2.
Już wkrótce po raz pierwszy zaatakowany zostaniesz przez grupkę dzieci-potworów, zwących się The Pack. Biegnij prosto #1 i ustaw się w prawym narożniku. Szybko obróć się i przystąp do eliminacji potworów #2. Zauważ, że nekromorfy będą miały problem z dotarciem do Ciebie, dzięki czemu będziesz je mógł starannie eliminować.
Wskazówka dla trybu New Game+: Możesz rozważyć rozmieszczenie kilku min przed wejściem do sklepu, w którym ukrywają się potwory. W trakcie walk warto jest natomiast korzystać z broni Pulse Rifle, gdyż nekromorfy z grupy The Pack nie są zbyt wytrzymałe.
Jeżeli jakiś nekromorf zbytnio się zbliży rozważ użycie stazy, ale nie powinno to być konieczne. Po zlikwidowaniu większości stworów będziesz się mógł nieco bardziej wychylić #1 i zająć się resztą. Po zakończonych walkach wysłuchaj rozmowy z Nolanem. Możesz już udać się w prawo, odnajdując po chwili punkt zapisu stanu gry #2. Rozejrzyj się przy okazji za dwoma nowymi przedmiotami leżącymi na ziemi.
Dobrze byłoby skorzystać teraz ze znajdującego się w tym miejscu sklepu #1. Załaduj przede wszystkim odnalezione dwa plany i rozważ przy okazji zakup broni Pulse Rifle (kosztuje zaledwie 7000 kredytów), gdyż przyda Ci się ona w późniejszych walkach z pasożytami. Nie zapomnij sprzedać odnalezionego niedawno złotego półprzewodnika (Gold Semiconductor) i oczyścić miejsce w inwentarzu, gdyż kolejny sklep odnajdziesz dopiero w czwartym rozdziale gry. Możesz już wejść do windy prowadzącej do [Concourse Mezzanine] #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Karabin Pulse Rifle może Ci się bardzo przydać do eliminowania najsłabszych przeciwników, na których szkoda byłoby marnować amunicję do lepszych broni. W rezultacie warto się nim już teraz zainteresować.
Skorzystaj z panelu dotykowego i zaczekaj aż winda zawiezie Cię do znacznie większego centrum handlowego #1. Zignoruj uciekającego potwora. Docelowo będziesz musiał dotrzeć do widocznej w oddali placówki kościoła Unitologów, ale nic nie stoi oczywiście na przeszkodzie żeby się tu trochę rozejrzeć. Na lewo od wejścia do centrum handlowego odnajdziesz Text Log #2. Oprócz tego natrafisz w tej okolicy na dwa standardowe przedmioty.
Proponuję ustawić się teraz na pokazanym na pierwszym screenie balkoniku #1, zlokalizowanym na prawo od wejścia do centrum handlowego. Przybliż widok, a na niedostępnym do eksploracji parterze powinieneś zauważyć błyszczący przedmiot. Przyciągnij go do siebie z pomocą kinezy, a okaże się, że jest to Gold Semiconductor #2.
Możesz już skierować się do pokazanej na pierwszym screenie placówki Unitologów #1. Po znalezieniu się w niewielkiej lokacji zbadaj obszar po swojej prawej stronie, dzięki czemu odnajdziesz nowy Text Log #2.
Podejdź teraz do lewego panelu kontrolnego #1. Jak się zapewne domyślasz, musisz tu rozwiązać mini-grę hakerską. Dla przypomnienia - należy poruszać myszą zgodnie z ruchem wskazówek zegara, wyszukując niebieskie punkty #2 i wciskając wtedy lewy przycisk myszy. Wykonanie trzech takich akcji doprowadzi do przywrócenia dostaw prądu. Możesz już wejść do windy prowadzącej do [Unitology Resource Center].
Użyj panelu dotykowego i zaczekaj aż dotrzesz w nowe miejsce. Po wyjściu z windy zacznij od zbadania okolic recepcji, odnajdując standardowy przedmiot oraz Text Log #1. Możesz już ruszać dalej. Za rogiem spotkasz przeciwników i gdy tylko ich zauważysz zniszcz pokazaną na drugim screenie szybę #2, dzięki czemu wyssani zostaną oni z pomieszczenia.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Jeżeli nie chcesz podejmować niepotrzebnego ryzyka z niszczeniem szklanej ściany i panicznym celowaniem w trójkątny przycisk, to możesz wycofać się w okolice windy i pokonać nekromorfy w bezpośredniej walce.