Rozdział 2 (1) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Rozdział 2
Na początek odszukaj Audio Log #1, który powinien leżeć na ziemi. Skieruj się teraz do sklepu #2. Zauważ, że pojawiły się w nim nowe przedmioty:
- Broń Line Gun za 14000 kredytów
- Broń Javelin Gun za 11000 kredytów
- Plasma Energy (amunicja do Plasma Cuttera) za 1200 kredytów
- Small Med Pack (mała apteczka) za 2000 kredytów
Korzystając z okazji sprzedaj pozyskany dzięki pokonaniu bossa Gold Semiconductor. Warto zakupić obie bronie, gdyż dzięki temu będziesz mógł już od teraz przystąpić do odnajdywania amunicji do nich. Jeżeli zabraknie Ci funduszy, to rozważ sprzedanie części amunicji i apteczek lub zakup jedynie Line Guna, który bardziej przyda się do likwidacji silniejszych przeciwników. Nie zapomnij o zwolnieniu znacznej części swojego inwentarza poprzez przeniesienie niepotrzebnych rzeczy do sejfu, a to dlatego, że do kolejnego sklepu dotrzesz dopiero w trzecim rozdziale gry.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Dobrze byłoby dokonać zakupu broni Line Gun, która przyda Ci się w starciach z silniejszymi odmianami nekromorfów. Nie radzę natomiast przesadzać z wydawaniem kredytów, gdyż będą Ci one też potrzebne do dokonywania regularnych zakupów amunicji i apteczek.
W lewej części pomieszczenia odnajdziesz pierwszy warsztat (Bench) #1. Działa on na takich samych zasadach, jak w pierwszej części gry, a więc pozwala na przeznaczanie pozyskanych węzłów mocy (Power Nodes) na upgrade'owanie broni, kombinezonu (RIG) oraz modułu stazy (Stasis Module). Więcej wskazówek odnośnie sugerowanych ścieżek rozwoju odnajdziesz w rozdziale Porady. Na chwilę obecną pamiętaj jedynie o tym żeby w zapasie zostawić sobie co najmniej jeden Power Node, gdyż będzie Ci on już za chwilę potrzebny. Możesz już wyjść z tego pomieszczenia #2.
Wskazówka dla trybu New Game+: Jeżeli w końcówce gry nie wykorzystałeś wszystkich węzłów mocy i masz teraz ich nadmiar, to zużyj je (pozostawiając sobie tylko jeden Power Node) na dokonanie niezbędnych upgrade'ów.
Udaj się w lewo. Uważaj, bo już wkrótce uaktywniony zostanie taśmociąg, na którym pojawi się pojedynczy nekromorf #1. Pozbądź się potwora zanim się do Ciebie zbliży (nie warto na niego marnować stazy). Przystąp do eksploracji okolicy, badając jedno z ciał i niszcząc skrzynki. Na drugim końcu taśmociągu będziesz też mógł przyciągnąć do siebie nowy obiekt #2.
Po chwili powinieneś dotrzeć do nowego punktu zapisu stanu gry #1 i warto oczywiście z niego skorzystać. Skieruj się teraz do zlokalizowanych po prawej stronie i pokazanych na drugim screenie drzwi #2.
Podejdź do mechanizmu #1. W celu otwarcia tych drzwi będziesz musiał poświęcić jeden z posiadanych węzłów mocy (Power Nodes). Potwierdź chęć odblokowania drzwi poprzez dwukrotne wciśnięcie klawisza E. Jeżeli pomimo moich wcześniejszych ostrzeżeń wykorzystałeś wszystkie węzły w warsztacie, to na szczęście za niedługo odnajdziesz nowy Power Node. Wejdź do nowo odblokowanego składziku #2.
Wskazówka dla trybu New Game+: Do składziku warto się włamać chociażby dla samego półprzewodnika.
W składziku znajduje się mnóstwo przydatnych rzeczy, przy czym najważniejsze z nich to: rubinowy półprzewodnik (Ruby Semiconductor), Text Log #1 oraz schemat węzła mocy (Schematic - Power Node) #2. Z tymi dwoma ostatnimi przedmiotami dobrze byłoby powrócić do sklepu. Półprzewodnik sprzedaj, a schemat wgraj do systemu, dzięki czemu począwszy od tego momentu będziesz mógł kupować węzły mocy (a nie używać tylko te odnajdywane).
Powróć do miejsca, w którym zapisywałeś stan gry i tym razem skieruj się do lewych drzwi #1, prowadzących do [Titan Heights Apartments]. Przygotuj sobie broń, bo już wkrótce w oddali pojawi się pierwszy nekromorf i zacznie biec w Twoją stronę #2. Pozbaw go dolnych kończyn zanim zbytnio się zbliży.
Ruszaj prosto. Wkrótce zjawi się tu drugi nekromorf #1. W tym przypadku warto rozważyć skorzystanie z jednej z ostrych kończyn zabitego przed chwilą potwora. Zbadaj obszar po swojej lewej stronie, a na ziemi odnajdziesz nowy Power Node #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: W trakcie staczanych tu walk zużyj amunicję wyłącznie na pokonanie pierwszego nekromorfa, a w przypadku dwóch kolejnych potworów ciskaj kończynami złapanymi dzięki stazie. Z myślą o Leaperze, którego spotkasz na wyższym piętrze możesz też zabrać ze sobą jedną z kończyn do windy.
Idź dalej, badając po drodze ciała zabitych kolonistów (szansa odnalezienia standardowych przedmiotów). Zachowaj tu ostrożność, gdyż trzeci nekromorf pojawi się wkrótce za Twoimi plecami #1. Nie daj się mu zaskoczyć. Po zakończonych walkach skieruj się do pokazanej na drugim screenie windy #2.
Podejdź do panelu windy #1 i zauważ, iż może Cię ona dowieźć jedynie na czwarte piętro (aktualnie znajdujesz się na pierwszym). Zignoruj scenę, której będziesz świadkiem w drodze na czwarte piętro, gdyż nie uratujesz kolonisty i nie zostaniesz sam zaatakowany przez nekromorfa. Po dotarciu na miejsce wysłuchaj nowej rozmowy z Nolanem, którego spotkałeś już w poprzednim rozdziale #2. Wykorzystaj wolną chwilę żeby przygotować sobie broń.
Już za chwilę przez balkonik przeskoczy znany z pierwszej części serii Leaper #1. Użyj na tej bestii stazy, a następnie zlikwiduj wolno poruszającego się potwora z użyciem dowolnej broni #2. Możesz już udać się w prawo. Po drodze zniszcz jedną interaktywną skrzynkę, a następnie skorzystaj z drzwi prowadzących do apartamentów [405-413].
Musisz się tu bardzo pilnować, gdyż z pierwszego apartamentu po lewej stronie wyskoczy nekromorf #1. Jeżeli tu biegłeś, to zapewne bestia zdoła Cię złapać i będziesz się musiał oswobodzić. W przeciwnym wypadku szybko użyj na potworze stazy i następnie się z nim rozpraw #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Zachowaj tu czujność, gdyż będziesz musiał się wybronić przed śmiercią jeżeli zostaniesz złapany przez nekromorfa.