Rozdział 12 (1) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Rozdział 12
Zacznij od zniszczenia znajdujących się w tej okolicy dwóch skrzynek. Kontynuuj eksplorację balkoników, zatrzymując się przy pokazanej na pierwszym screenie balustradzie #1. Za wielką maszyną wiertniczą powinieneś zauważyć dwa standardowe przedmioty. Przyciągnij je do siebie z użyciem kinezy. Obróć się teraz nieznacznie w prawo, a w pokazanym na drugim screenie miejscu zauważysz ponadto Power Node #2. Obiekty te mógłbyś zebrać dopiero po zejściu na dół, ale nie będzie to konieczne, gdyż łatwo jest je stąd zlokalizować.
Dopiero teraz zejdź po rampie na dół #1. Obróć się w lewo i przyciągnij do siebie nową skrzynię. Skieruj się następnie w prawo i podejdź do miejsca, w którym stoi Ellie #2. Obejrzyj tu krótką scenką z rozmowy, która zakończy się wysłaniem głównego bohatera na poszukiwania drugiego generatora potrzebnego do uaktywnienia maszyny wiertniczej.
Zlokalizuj dwie nowe skrzynie i udaj się następnie w prawo. Jak zapewne zauważyłeś, w okolicy tej znajduje się mnóstwo potworów Cyst #1. Eliminuj je z bezpiecznej odległości, stopniowo przesuwając się przez to dość specyficzne "pole minowe". Po zlikwidowaniu wszystkich nekromorfów odszukaj jeszcze jedną skrzynię, a następnie podejdź do pokazanego na drugim screenie pojemnika #2.
Wciśnij klawisz E w celu otwarcia pojemnika i wyjmij z niego z użyciem kinezy sprawny generator #1. Musisz teraz powrócić z tym obiektem do miejsca, w którym rozmawiałeś wcześniej z Ellie. Wsadź generator do pokazanego na drugim screenie slotu #2. Okaże się, iż wykonanie tej czynności nie załatwiło sprawy i wysłany zostaniesz na poszukiwania kolejnej części.
Obróć się w lewo i skieruj się teraz w stronę pokazanej na pierwszym screenie rampy #1, którą do tej pory ignorowałeś. Zniszcz po drodze nową skrzynię i zbadaj pokazane na drugim screenie skały #2, a to dlatego, że znajduje się tam bardzo wartościowy Diamond Semiconductor.
Kontynuuj eksplorację okolicy. Możesz udać się w lewo, docierając do jeszcze jednej skrzyni, bądź też od razu skierować się w prawo #1. Docelowo musisz dotrzeć do niewielkiej windy #2 i wejść w interakcję z panelem dotykowym w celu przedostania się na górny poziom.
Uważaj, bo już wkrótce przez barierkę przeskoczą dwa silniejsze Slashery #1. Do ich eliminacji możesz oczywiście użyć Detonatora, zwłaszcza że miałbyś dużo czasu na rozstawienie min. Jeżeli nie masz tej broni, to inne pukawki w połączeniu ze stazą również się sprawdzą. Rozglądnij się za skrzynią w miejscu, w którym pojawiły się potwory. Powróć teraz w okolice windy i zdejmij z użyciem kinezy metalowy panel z pokazanego na drugim screenie obiektu #2.
Zbadaj urządzenie i zabierz ze sobą Circuit Board #1 (musisz wcisnąć klawisz E). Teraz będziesz musiał ponownie powrócić do miejsca, w którym rozmawiałeś z Ellie, tak więc rozpocznij od skorzystania z windy. Uważaj, bo tuż po zjechaniu na niższy poziom w okolicy pojawi się Puker #2. Jako że będziesz walczył tylko z tą jedną bestią, nie warto marnować amunicji do najlepszych broni.
Zejdź po rampie. Zanim zajmiesz się wsadzeniem do maszyny wiertniczej pozyskanego niedawno komponentu dobrze byłoby powrócić do punktu startu #1 w celu skorzystania ze sklepu #2 oraz punktu zapisu stanu gry. Powód takiego zachowania jest prosty - już wkrótce przystąpisz do bardzo trudnej i zarazem dość długiej misji, do której dobrze byłoby się przygotować. KONIECZNIE zabierz ze sobą dużą ilość pojemników ze stazą. Ponadto radziłbym zdecydować się na broń Line Gun i umieścić w inwentarzu kilkadziesiąt pocisków do niej.