Rozdział 10 (4) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Po zakończonych walkach wejdź do kolejki i w doskonale poznany w pierwszej części serii sposób wejdź w interakcję z panelem na ścianie #1. Zaczekaj aż kolejka przewiezie Cię w nowe miejsce. Rozejrzyj się tu za skrzynką i za standardowym przedmiotem, a następnie otwórz najbliższe drzwi. W nowym korytarzu proponowałbym rozmieścić kilka min #2 i dopiero wtedy wykonać kilka kroków do przodu.
Jako pierwsze pojawią się najprawdopodobniej Lurkery #1 i do ich eliminacji warto stosować broń Plasma Cutter lub Seeker Rifle. Następnie w korytarzu pojawią się większe nekromorfy. Jeżeli rozstawiłeś miny to zginą one w wyniku eksplozji #2. W przeciwnym wypadku pomagaj sobie stazą, powoli wycofując się do tyłu w trakcie prowadzenia ostrzału.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Podczas ostrzeliwania Lurkerów postaraj się nie zdetonować przypadkowo rozstawionych wcześniej min, bo w taki sposób najprawdopodobniej byś je jedynie zmarnował.
Kontynuuj eksplorację placówki, otwierając po drodze kolejne pary drzwi. W jednym ze słabiej oświetlonych pomieszczeń kontrolnych oprócz nowego standardowego przedmiotu odnajdziesz również Power Node #1. Wejdź teraz do większej sali #2, w której w pierwszej części gry walczyłeś z bossem.
Także i tym razem czekają Cię walki, przy czym będą to "jedynie" normalne odmiany nekromorfów. Z racji specyfiki tej potyczki miny się tu raczej nie sprawdzą, tak więc pozostawaj w ciągłym ruchu, używając stazy do spowalniania ruchów silniejszych odmian Slasherów #1. Oprócz tego do zlikwidowania będą dwa Explodery #2, tak więc zadbaj o to żeby się do Isaaca zbytnio nie zbliżyły.
Po zakończonych walkach odszukaj stację regeneracji stazy. W pokazanym na pierwszym screenie miejscu #1 znajduje się z kolei panel kontrolny wymagający rozwiązania mini-gry hakerskiej. W tym przypadku radziłbym przed przystąpieniem do mini-gry zaminować obszar wokół bohatera #2. Z racji tego, że panel znajduje się w narożniku, nie powinno być z tym większych problemów.
Tuż po rozwiązaniu mini-gry w okolicy zaczną pojawiać się kolejne potwory. Jeżeli nie rozłożyłeś min, to koniecznie pomagaj sobie stazą, zwłaszcza że będziesz ją mógł później zregenerować. W trakcie tej bitwy oprócz Exploderów #1 uważaj też na co najmniej jednego Pukera #2, gdyż będzie on mógł znacząco spowolnić Twoje ruchy.
Możesz już otworzyć drzwi, przy których znajduje się zhakowany panel. W nowym korytarzu zacznij od zbadania trzech szafek po prawej stronie. Podążaj teraz prosto, odnajdując po drodze nowy punkt zapisu stanu gry #1. Zbadaj resztę tego korytarza, odnajdując standardowy obiekt, a następnie powróć do mijanych wcześniej prawych drzwi. W tym pomieszczeniu będziesz świadkiem kolejnej dłuższej wizji. Nie czekaj na jej zakończenie, tylko zbadaj okolicę w poszukiwaniu szafki skrywającej Power Node #2.
Oprócz węzła mocy w pomieszczeniu tym odnajdziesz także zwykłą szafkę oraz dwa przedmioty. Uważaj, bo przy próbie zabrania obiektu leżącego w narożniku pomieszczenia z szybu wentylacyjnego może wyskoczyć nekromorf #1, z którym należy się błyskawicznie uporać. Wyjdź z pomieszczenia i kontynuuj eksplorację okolicy, odnajdując skrzynię oraz windę towarową #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Koniecznie korzystaj tu z latarki, która ułatwi Ci dostrzeżenie Slashera i szybkie wykonanie kontrataku celem uniknięcia walki w zwarciu.
Skorzystaj z windy i wejdź do kolejnego pomieszczenia. Użyj tu kinezy w celu oczyszczenia przejścia #1 i udaj się do kolejnych drzwi. Idź tu prosto. Po dotarciu do końcowej części półki skorzystaj ponownie z kinezy, tym razem w celu przesunięcia w to miejsce dużego ruchomego elementu #2. Przejdź po utworzonym w ten sposób mostku.
Rozejrzyj się tu za skrzynią i za stacją regeneracji stazy. Skręć w lewo, likwidując Lurkera, który spróbuje Cię tu zaskoczyć #1. Zniszcz kolejną skrzynię i ponownie skręć w lewo. Użyj kinezy na tej samej ruchomej platformie co wcześniej, tyle że tym razem przesuń ją w prawo #2. Możesz już udać się prosto.
Odszukaj tu nowy obiekt i skorzystaj z kolejnej windy #1. Zauważ, że na dole w międzyczasie pojawiły się nowe potwory, tak więc rozważ ponowne użycie panelu windy w celu powrotu na górny balkonik. Nie rozwiąże to całkowicie sprawy, gdyż wiele z tutejszych nekromorfów to stwory Leaper, które potrafią chodzić po ścianach. Przystąp do ich eksterminacji #2, uważając na bardzo niebezpieczne skoki w ich wykonaniu.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Za wszelką cenę trzymaj Leapery z dala od siebie, albowiem skuteczne ataki w ich wykonaniu mogą wybić Cię z rytmu, utrudniając ich eliminację bez poniesienia dużych strat w amunicji i dodatkowym wyposażeniu (apteczki, staza).
Dopiero po zlikwidowaniu wszystkich potworów Leaper zajmij się pojedynczymi nekromorfami, które mogą znajdować się na dole #1. Do ich eliminacji najlepiej użyć Detonatora lub karabinu Seeker Rifle. Ponownie użyj windy w celu zjechania na dół. Rozejrzyj się tu za standardowym przedmiotem i skieruj do pokazanego na drugim screenie prawego pomieszczenia #2.
W środku oprócz nowej skrzyni oraz standardowego przedmiotu odnajdziesz przede wszystkim szafkę skrywającą kolejny Power Node #1. Możesz już powrócić na zewnątrz. Odszukaj teraz pokazany na drugim screenie generator #2 i wyciągnij go ze slotu z użyciem kinezy (nie musisz go nigdzie przenosić). Zauważ, że doprowadziło to do zniknięcia wyładowań elektrycznych.