Rozdział 8 (2) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Możesz już otworzyć drzwi prowadzące do [Pressurization Control]. Tu skieruj się w lewo, odnajdując w narożniku martwą osobę i schemat amunicji (Schematic - Detonator Mines) #1. Wykonaj teraz parę kroków do przodu i jeżeli masz taką możliwość, to rozmieść za sobą kilka min #2.
Przygotuj się do szybkiego zlikwidowania potwora, który wyskoczy z szybu wentylacyjnego tuż przed Tobą #1. Potworów próbujących zaskoczyć Cię od tyłu musisz obawiać jedynie w sytuacji gdy nie mogłeś rozłożyć min. Ostatnia trzecia grupa pojawi się na dole i w jej skład będzie wchodził Puker #2. W trakcie staczanych tu walk używaj cięższych broni i na bieżąco korzystaj ze stazy.
Wskazówka dla trybu Hardcore: W celu zwiększenia swoich szans na bezstresowe pokonanie potworów możesz rozważyć wyrzucenie kilku min w okolicę ścieżki prowadzącej do warsztatu, dokonując tego tuż po dotarciu do pomieszczenia, czyli zanim pojawią się w okolicy potwory. Uważaj jednak żeby w trakcie walk nie wejść przypadkowo na żadną z rozstawionych przez siebie pułapek.
Po zakończonych walkach będziesz mógł skorzystać ze znajdującego się w tym pomieszczeniu warsztatu #1. W celu kontynuowania misji otwórz pokazaną na drugim screenie śluzę #2. Wejdź do pomieszczenia z zerową grawitacją i wysłuchaj nowej rozmowy.
Zacznij od złapania z pomocą kinezy pojemnika, który odnajdziesz po prawej stronie #1. Odbij się od podłoża i podleć z pojemnikiem do widocznej w oddali bramy. Przyczep pojemnik do bramy #2. Mógłbyś to także powtórzyć z latającym po tym pomieszczeniu drugim pojemnikiem, ale nie będzie to konieczne.
Odleć na niewielką odległość i wyceluj w czerwoną zakrętkę pojemnika #1. Zauważ, że wykonanie tej akcji doprowadziło do odblokowania nowego przejścia. Podleć tam, a po dotarciu na miejsce rozejrzyj się za nadającymi się do zniszczenia skrzyniami #2.
Spróbuj podlecieć teraz do widocznej po lewej stronie maszynerii #1. Doprowadzi to do zainicjowania rozmowy z Hansem Tiedemannem, który próbując powstrzymać głównego bohatera doprowadzi do uruchomienia okolicznych urządzeń #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: We wszystkich lokacjach objętych strefą zerowej grawitacji przemieszczaj się bardzo powoli, często centrując widok. Pamiętaj, że nie ubywa Ci tlenu ze zbiorników w kombinezonie, tak więc nie musisz się śpieszyć. Dbaj jednocześnie o to żeby w trakcie walk z Lurkerami nie wycofywać się do miejsc, w których znajduje się maszyneria. Najlepiej w takich sytuacjach utrzymywać się w jednym miejscu, wykonując jedynie drobne korekty na boki celem unikania wystrzeliwanych przez potwory pocisków.
Począwszy od tego miejsca będziesz się musiał pilnować, gdyż kontakt z ruchomymi elementami będzie wiązał się z ryzykiem śmierci. Zgodnie z otrzymaną wskazówką dobrze będzie też często korzystać z klawisza Z, pomocnego w centrowaniu obrazu i odnajdywaniu się w otoczeniu. Na początek podleć do pokazanej do pokazanej na pierwszym screenie martwej osoby #1. Teraz obróć się w prawo i ostrożnie przeleć pomiędzy ruchomymi obiektami #2.
Po zbliżeniu się do ściany obróć się w lewo. Wykorzystaj przestrzeń pomiędzy pracującą maszyną, a prawą ścianą #1. Pozwoli Ci to opuścić tę lokację. Uważaj, gdyż w okolicy czają się dwa Lurkery #2. Do ich eliminacji możesz używać Plasma Cuttera lub karabinu Seeker Rifle, który jest bardzo skuteczny do likwidowania celów z dużych odległości.
Poświęć chwilę na odnalezienie i zniszczenie dwóch skrzyń. Ponadto na dwóch przeciwległych ścianach znajdują się stacje regeneracji stazy #1. Nie pojawiły się one tu przypadkowo, gdyż staza będzie Ci potrzebna do przedostania się przez kolejny obszar. Zawiśnij mianowicie przed pracującą maszynerią i spowolnij z pomocą stazy poruszający się w pionowej linii obiekt #2.
Zauważ, że spowolnienie obiektu doprowadziło do odblokowania strefy przelotu #1. Dla bezpieczeństwa skorzystaj oczywiście z przycisku SHIFT, dzięki czemu zdążysz przedostać się na drugą stronę zanim staza przestanie działać. Za rogiem wpadniesz na dwa kolejne Lurkery #2. W tym przypadku karabin Seeker Rifle przyda się jeszcze bardziej, gdyż potwory będą oddalone od Isaaca.
Po zlikwidowaniu obu nekromorfów poświęć ponownie chwilę na zlokalizowanie skrzyń oraz na naładowanie stazy z użyciem jednej z dostępnych stacji #1. Zbliż się do nowej maszynerii. Tym razem będziesz musiał użyć stazy na jednym z ruchomych elementów, przy których znajdują się żółte lampki #2.