Rozdział 8 (1) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Rozdział 8
Zniszcz skrzynkę włożoną do ściany (podobną do tych z pomieszczeń chłodni) i skieruj się prosto, otwierając drzwi prowadzące do [CEC Main Facility Entrance] #1. W środku obejrzyj krótką wizję i rozejrzyj się za leżącym na ziemi dziennikiem Audio Log #2.
Zbadaj tę okolicę w poszukiwaniu dwóch przedmiotów, a następnie skieruj się do sklepu #1. Nie zapomnij uzupełnić zapasów, które zapewne wyczerpałeś w ostatniej bitwie. Korzystając z okazji skorzystaj też ze znajdującego się w tym pomieszczeniu punktu zapisu stanu gry #2.
Udaj się do drzwi prowadzących do [Administrator Entrance]. W pomieszczeniu tym nie spotkasz żadnych przeciwników. Zbadaj natomiast obszar po swojej prawej stronie, a w zawieszonej na ścianie szafce odnajdziesz Power Node #1. Oprócz tego do odnalezienia jest jeszcze jedna szafka oraz leżący na ziemi standardowy przedmiot. Zlokalizuj teraz drzwi prowadzące do [Operation Control Room] #2.
Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu proponuję rozpocząć od wykorzystania jednego z posiadanych węzłów mocy (Power Node) do otwarcia prawego składziku [Secure Storage] #1. Zanim tam wejdziesz pozostań w pomieszczeniu operacyjnym i zwróć uwagę na Infectora, który pojawi się po drugiej stronie oszklonej ściany #2. Potwora tego nie będziesz mógł niestety powstrzymać przed powołaniem do życia dwóch innych nekromorfów, ale będziesz się za to mógł odpowiednio przygotować do odparcia zbliżającego się ataku.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Nie zamykaj drzwi do składziku, w którym będziesz bronił się przed atakami nekromorfów, gdyż może to zachęcić potwory do skorzystania z szybów wentylacyjnych w celu dotarcia do Isaaca.
Jeżeli dysponujesz bronią Detonator, to rozmieść szybko miny wokół odblokowanego niedawno pomieszczenia #1. Wejdź teraz do składziku, obróć się i ustaw w takiej pozycji żeby drzwi do niego pozostały otwarte #2.
Spokojnie zaczekaj aż potwory zaczną wpadać do pomieszczenia operacyjnego. Część z nich zginie w wyniku eksplozji min. Te bestie, którym uda się przedostać, zatrzymuj z pomocą stazy #1 i dobijaj z użyciem jednej z lepszych broni (np. Line Gun) #2. Musisz się bardzo pilnować, gdyż nekromorfy będą bardzo ruchliwe.
Dopiero po zakończonych walkach zajmij się zbadaniem składziku, do którego już wcześniej odblokowałeś sobie dostęp. Odnajdziesz tu mianowicie trzy standardowe przedmioty, schemat kombinezonu (Schematic - Vintage Suit) #1, dwa Power Node #2 oraz Ruby Semiconductor.
Z racji tego, że nowy kombinezon będzie bardzo przydatny, proponuję powrócić do miejsca startu i ponownie skorzystać z oferty sklepu. Kombinezon Vintage Suit kosztuje aż 40000 kredytów #1, ale powinieneś dysponować wystarczającą gotówką (sam półprzewodnik ze składziku jest warty 10000 kredytów). Co ciekawe, zakup tego pancerza wiąże się z obniżeniem cen na inne oferowane towary oraz ze zwiększeniem pojemności inwentarza do 20 slotów. Zaczekaj aż Isaac zmieni ciuszki #2. Rozważ zabranie ze sobą broni Seeker Rifle, która może okazać się przydatna w dalszej części tego rozdziału i korzystając z okazji podejdź ponownie do punktu zapisu stanu gry.
Możesz już powrócić do pomieszczenia operacyjnego, w którym broniłeś się przed nekromorfami. Zbadaj tu szafkę na ścianie i wybierz następnie drzwi prowadzące do [Break Room] #1. Odszukaj kolejną szafkę po lewej stronie i udaj się następnie w prawo. Za rogiem spotkasz nekromorfa Pregnant #2, tak więc dobrze byłoby skorzystać ze stazy i dobrej broni. Jeżeli chcesz mógłbyś też pobawić się z rozłożeniem min, ale doprowadziłoby to zapewne do wyklucia się wszystkich pasożytów.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Postaraj się użyć broni Line Gun do rozerwania ciała potwora Pregnant oraz do jednoczesnego pozbycia się tych pasożytów, którym udało się wykluć. Jeżeli czujesz się niepewnie, to wycofaj się do drzwi i stamtąd prowadź ostrzał.
Oprócz wspomnianego wyżej potwora do korytarza przez sufit wpadnie również Slasher #1. Z racji bardzo niewielkich rozmiarów pola walk konieczne może się okazać użycie stazy. Nie zapomnij rozprawić się z pasożytami, które mogą zmierzać w Twoją stronę. Dopiero po ich zlikwidowania kontynuuj eksplorację okolicy, docierając po chwili do miejsca, w którym pozostawiono Audio Log #2.
Otwórz teraz drzwi prowadzące do [Records Room]. Podejdź tu do dużych monitorów #1, a będziesz świadkiem nowej wizji. Zbadaj teraz to pomieszczenie, a na jednej ze ścian odnajdziesz szafkę skrywającą Power Node #2.
Możesz już skierować się do kolejnych drzwi #1. Zignoruj chwilową utratę oświetlenia w nowym pomieszczeniu i udaj się do lewych drzwi. Po znalezieniu się na balkoniku obróć się w prawo i złap z pomocą kinezy pokazany na drugim screenie obiekt #2. Okaże się, iż jest to Ruby Semiconductor.
Możesz już ruszać jedyną możliwą ścieżką, docierając po kilku chwilach do drzwi prowadzących do [Fuel Processing Control]. Podejdź tu do szyby i wysłuchaj rozmowy z Ellie #1. Po omówieniu szczegółów planu pootwieraj okoliczne szafki i skorzystaj z nowego punktu zapisu stanu gry #2.