Rozdział 10 (2) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Jak zapewne zauważyłeś, na czele biegnie kolejny Brute. Stosuj taką samą taktykę jak wcześniej, czyli zatrzymuj potwora z pomocą stazy #1 i następnie celuj w słabsze punkty na jego ciele #2. Na szczęście jeżeli potwór ten wpadł wcześniej na miny, to jego eliminacja powinna przebiec nieco sprawniej. Koniecznie zbadaj ciało Brute'a po zakończonej walce, a pozyskasz warty aż 25000 kredytów Diamond Semiconductor.
To niestety nie koniec walk, gdyż w Twoją stronę zmierzają kolejne potwory. Najpierw zajmij się tymi, które biegły bezpośrednio za bossem. Będą to prawdopodobnie słabsze i silniejsze odmiany Slasherów #1. W oczekiwaniu na pojawienie się kolejnych nekromorfów rozważ rozstawienie przed sobą kilku min #2. Broń się tak długo aż zlikwidujesz wszystkie stwory.
Kontynuuj przemarsz, eliminując po drodze już tylko pojedyncze cele #1. Jeżeli kończy Ci się staza, to na szczęście w okolicy odnajdziesz kilka niebieskich pojemników. Rozglądaj się również za standardowymi przedmiotami i nie zapominaj o możliwości masakrowania ciał pokonanych nekromorfów. Po kilku chwilach dotrzesz do stacji regeneracji stazy #2, z której warto byłoby skorzystać.
Zignoruj chwilowo windę i skieruj się na drugi koniec tego tunelu. Zbadaj ścianę, a w pokazanym na pierwszym screenie miejscu #1 odnajdziesz szafkę skrywającą Power Node. Dopiero teraz powróć do windy. Czeka Cię tu dobrze znana Ci mini-gra hakerska #2. Po jej zaliczeniu stań na windzie towarowej i użyj panelu dotykowego w celu przedostania się na wyższy poziom.
Przystąp do eksploracji tutejszego peronu #1. Początkowo natrafisz na dwie szafki, a niedaleko drzwi prowadzących do nowej lokacji znajdziesz na dwie kolejne. Wkrótce powinieneś dotrzeć do nowego pomieszczenia. Zainteresuj się tu dwoma szafkami oraz punktem zapisu stanu gry, po czym wejdź w interakcję z interfejsem sklepu #2. Sprzedaj pozyskany niedawno cenny półprzewodnik, przy czym zabierz ze sobą większą ilość zapasów niż we wcześniejszych rozdziałach, a to dlatego, że cały ten etap składa się z dużej ilości trudnych walk.
Możesz już wybrać pokazane na pierwszym screenie przejście #1, które prowadzi do windy. W środku odnajdziesz kolejny Audio Log, który warto oczywiście podnieść. Użyj panelu dotykowego i zaczekaj aż winda dotrze do celu. Na nowym piętrze zacznij od otwarcia szafki, a następnie przejdź przez prawe drzwi #2.
W tym miejscu dobrze byłoby na początek skierować się prosto, gdyż odnajdziesz szafkę oraz nowy warsztat #1. Dopiero teraz powróć do mijanych wcześniej drzwi i wejdź do sąsiedniego pomieszczenia. Odszukaj tu nowy przedmiot i przejdź procedurę dekontaminacji #2, która TYM RAZEM nie będzie się wiązała z atakiem potworów. Spokojnie odczekaj aż dobiegnie ona końca i skorzystaj z przeciwległego wyjścia.
Tu do zbadania będą trzy nowe szafki. Po tym jak zajrzałeś do każdej z nich otwórz kolejne drzwi. W tym miejscu spotkasz już przeciwników, tak więc musisz zachować ostrożność. Na początek proponuję ostrzelać z okolic przejścia widoczne nekromorfy #1. Następnie dobrze byłoby rozmieścić w okolicy miny #2 lub zaczekać w poprzednim pomieszczeniu (mając otwarte drzwi) na przybycie potworów.
Ponownie wychyl się, tym razem likwidując przebywające w okolicy Lurkery #1 oraz Pukerów. Musisz teraz zdecydować czy chcesz iść w lewo czy w prawo. Wybór lewego korytarza #2 jest opcjonalny i wiąże się z koniecznością stoczenia dużej ilości walk, ale pozwoli Ci to dotrzeć do węzła mocy.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Zdecydowanie radzę od razu skierować się w prawo, gdyż pozyskanie jednego węzła mocy jest naprawdę nieopłacalne w sytuacji gdy do zlikwidowania będzie spora grupka nekromorfów, wymagających poświęcenia dużej ilości amunicji i stazy. Przez cały czas bądź ponadto w gotowości do wciskania klawisza E, szczególnie że nie uda Ci się zapewne powstrzymać wszystkich Slasherów przed zbliżeniem się do głównego bohatera.
W drodze do miejsca, w którym ukryty został węzeł mocy wpadniesz najprawdopodobniej na co najmniej jednego Slashera #1 oraz na nekromorfa Pregnant #2. W zależności od preferencji i posiadanego wyposażenia polecam stosować stazę w połączeniu z ulubionymi odmianami giwer. Badaj ciała poległych potworów i rozglądaj się po drodze za skrzyniami z wyposażeniem.
Power Node znajduje się w szafce na samym końcu tego korytarza #1. Zanim jednak go zabierzesz, koniecznie obróć się i przygotuj do zlikwidowania nowych potworów, które tu wkrótce nadbiegną #2. Wśród nich będzie między innymi bardzo zwinny Stalker, tak więc warto rozważyć wcześniejsze rozmieszczenie w tym korytarzu min.
W drodze powrotnej czekają Cię nowe walki z potworami i oprócz słabszych Lurkerów #1 będą to między innymi nowe Stalkery #2. Radzę się nie śpieszyć i co jakiś czas obracać się, gdyż za Tobą może wylądować pojedynczy Slasher. Jeżeli zostaniesz przez bestię złapany, to wciskaj oczywiście rytmicznie klawisz E w celu oswobodzenia głównego bohatera.
Po dotarciu do drzwi, przez które tu przyszedłeś, wybierz niezbadany dotąd prawy korytarz #1. Kolejne potwory powinny pojawić się w okolicy miejsca, w którym korytarz ten zakręca w prawo i od razu w lewo. Będą to między innymi Lurkery, Slashery, Pukery oraz jeden nekromorf Pregnant #2. W tym ostatnim przypadku pamiętaj o wycofaniu się na wypadek gdyby z zabitego potwora wyskoczyły mniejsze pasożyty.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Jeżeli zignorowałeś wcześniej lewy korytarz (ten prowadzący do węzła mocy), to pamiętaj żeby w trakcie wycofywania się na widok nekromorfów za bardzo się w tamte rejony nie zapędzić.