Rozdział 6 (4) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Przed Tobą znajdują się dwa kolejne nekromorfy Cyst. Pierwszy z nich jest przyklejony do lewej ściany, niedaleko miejsca, w którym kończy się taśmociąg #1. Drugi potwór znajduje się nad Tobą, na prawej ścianie #2.
Nowa grupa większych potworów już za kilka chwil pojawi się dość niespodziewanie za Twoimi plecami. Pomóż sobie minami #1 i rozpraw się z tymi bestiami, którym uda się podbiec bliżej. Zbadaj obszar po swojej lewej stronie w poszukiwaniu skrzyni, a następnie zniszcz ostatniego potwora Cyst zlokalizowanego przy wejściu do przedszkola #2.
Rozważ powrót do sklepu i punktu zapisu stanu gry, a następnie skorzystaj ze wspomnianego przejścia, wchodząc do przedszkola #1. Zbadanie lewego korytarza doprowadzi do pozyskania standardowego przedmiotu. Wybierz teraz prawy korytarz, docierając po chwili do miejsca, w którym za szybą obejrzysz ciekawą cut-scenkę #2. Jest to dobry moment na zapoznanie się z nowym rodzajem przeciwników, zwących się Crawler.
Kieruj się tu prosto, wybierając pokazane na pierwszym screenie lewe drzwi #1. Czeka Cię tu pierwsza bitwa ze stworami Crawler. Generalnie rzecz biorąc zasada działania jest tu podobna do walk z pasożytami, tak więc prowadź ostrzał z bezpiecznej odległości i najlepiej z użyciem broni Pulse Rifle #2. Nie pozwól żadnemu Crawlerowi zbliżyć się do bohatera, gdyż eksplozja mogłaby mu odebrać dużo punktów zdrowia.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Jeżeli zależy Ci na oszczędzaniu amunicji, to w trakcie walk z Crawlerami możesz odstrzeliwać jedynie ich głowy, a następnie łapać ich ciała i wykorzystywać w formie bomb. Wymaga to niestety sporej precyzji i sprawdzi się jedynie w sytuacjach, w których na zlikwidowanie zmierzających w stronę bohatera potworów masz co najmniej kilka sekund.
Uważaj na drugą grupę Crawlerów, która po chwili wyskoczy z lewego szybu wentylacyjnego #1. Musisz się tu jeszcze bardziej pilnować, gdyż znajdujące się w tym pomieszczeniu łóżeczka mogą utrudnić lokalizowanie nekromorfów. W kolejnym pomieszczeniu do zlikwidowania będzie tylko jeden nowy Crawler, który wpadnie do pomieszczenia przez dziurę w suficie #2.
Zbadaj skrzynię ukrytą za biurkiem i wyjdź z tego pomieszczenia. Udaj się tu w prawo i odszukaj drzwi prowadzące do [Nurse John Jones' Office] #1. Zacznij od zbadania biurka, na którym odnajdziesz Text Log #2. Oprócz tego w pomieszczeniu tym natrafisz na dwie szafki zawierające standardowe przedmioty.
Zanim skierujesz się do wyjścia dobrze byłoby oczywiście skorzystać z nowego punktu zapisu stanu gry #1. Skręć w prawo, ignorując kolejną wizję. Zbadaj obszar przed sobą w poszukiwaniu standardowego przedmiotu. Otwórz teraz pokazane na drugim screenie lewe drzwi #2, prowadzące do sali gimnastycznej.
Niedługo po wejściu na salę gimnastyczną zostaniesz zaatakowany przez potwory z grupy The Pack #1. Nie będzie ich na szczęście zbyt wiele, tak więc nie musisz wytaczać ciężkich dział. Jako że bohater nie jest w stanie przeskoczyć nad stołami, wybierz ścieżkę prowadzącą pod trybuną. Uważaj, bo w jej końcowej części wpadniesz na znacznie silniejszego nekromorfa #2, którego dobrze byłoby unieruchomić z pomocą stazy.
Skręć w prawo i skieruj się w stronę dużej sceny #1. Wyjdź po schodach i przystąp do omijania znajdujących się na scenie dekoracji. Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym znajduje się pokazany na drugim screenie panel kontrolny #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Poczyń przygotowania do obrony na scenie na długo przed podjęciem próby rozwiązania mini-gry. Pamiętaj o rozmieszczaniu min w dużej odległości od siebie, dzięki czemu będą one pojedynczo eksplodowały.
Zastanów się czy już teraz nie rozstawić na scenie min, gdyż zaliczenie mini-gry hakerskiej doprowadzi do zainicjowania nowej bitwy. Postaraj się rozłożyć miny w takich miejscach żeby wpadały na nie potwory #1. W początkowej fazie walk będziesz musiał bronić się w głównej mierze przed potworami z nowej grupki The Pack #2.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Interesuj się głównie Infectorami oraz Crawlerami, gdyż to one stanowią duże zagrożenie. Nie martw się natomiast jeżeli zdoła do Ciebie podbiec jakiś nekromorf z grupy The Pack, gdyż obrażenia zadawane przez te potwory nie są śmiertelne.
Uważaj też na kolejne Crawlery #1, zwłaszcza że w ferworze walk możesz jednego z nich przeoczyć i w wyniku eksplozji stracić sporo punktów zdrowia. Gdy tylko zauważysz, iż na sali gimnastycznej pojawiły się Infectory #2, skup na nich swoje ataki, pomagając sobie stazą. To niezwykle istotne, gdyż będziesz mógł w ten sposób zapobiec pojawieniu się silniejszych odmian nekromorfów.
Po zakończonych walkach koniecznie poświęć chwilę na pozbieranie cennych przedmiotów. Udaj się teraz w stronę pokazanych na pierwszym screenie nowo odblokowanych drzwi #1. Zanim z nich skorzystasz zbadaj rząd szafek po prawej stronie, w których ukryto kolejne cenne obiekty. Po przejściu przez drzwi od razu skręć w lewo #2.
Po dotarciu w okolice wyjścia z przedszkola skręć w prawo i otwórz pokazane na pierwszym screenie drzwi #1. Na stoliku na wprost od wejścia do tego pomieszczenia odnajdziesz nowy Text Log #2.