Rozdział 2 (2) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Dobrze byłoby teraz wejść do innego apartamentu po lewej stronie, do którego prowadzą otwarte drzwi #1. Zachowaj tu dużą ostrożność, a to dlatego, że po chwili z łazienki wyjdzie Puker #2. Zbadaj szafkę nocną i przygotuj się do zlikwidowania jeszcze jednego nekromorfa, który pojawi się na korytarzu i wkrótce wbiegnie do tego apartamentu.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Rozważ zignorowanie eksploracji tego pomieszczenia, gdyż znajdujące się w nim skarby nie równoważą konieczności pokonania dwóch potworów.
Powróć do głównego korytarza i skieruj się do widocznych w oddali drzwi prowadzących do [Laundry] #1. Zacznij tu od zbadania znajdującej się po lewej stronie pralni, odnajdując dwa przedmioty. Powróć do korytarza, odnajdując jeszcze jeden przedmiot. Spróbuj skorzystać z drzwi prowadzących do [Terrace] #2, a odcięty zostanie dopływ prądu do tej części placówki. Przed Tobą bitwa z nekromorfami.
Kolejne nekromorfy już wkrótce zaczną wyskakiwać z szybów wentylacyjnych. Jeżeli masz zakupioną broń Line Gun, to zdecydowanie warto z niej tu skorzystać, gdyż niektóre potwory pojawią się tuż obok Ciebie #1. Pomagaj sobie stazą i nie zapomnij o możliwości chwytania ostrych kończyn pokonanych potworów #2, dzięki czemu nie zużyjesz znacznej ilości amunicji. Broń się stojąc niedaleko drzwi, do momentu zlikwidowania wszystkich nekromorfów.
Wskazówka dla trybu New Game+: Jeżeli masz na wyposażeniu broń Detonator, to warto porozmieszczać miny w okolicy wyjść z szybów wentylacyjnych. Sprawi to, że co najmniej kilka spośród atakujących Cię nekromorfów zginie na miejscu.
Ponownie podejdź do drzwi prowadzących do [Terrace], które tym razem się otworzą. Tu skieruj się w lewo #1. Otwórz drzwi prowadzące do [Titan Heights East Wing]. Zainteresuj się tu nową skrzynią i następnie skieruj w prawo. Na samym końcu tego korytarza natrafisz na leżący na ziemi Text Log #2.
Możesz już udać się w stronę nowej windy #1, badając przy okazji ciało kolonisty. Po znalezieniu się w windzie wejdź w interakcję z panelem dotykowym i zaczekaj aż powrócisz na pierwsze piętro. Wyjdź z windy i skorzystaj ze znajdującego się w tym miejscu punktu zapisu stanu gry #2.
Możesz już udać się w prawo. Zbadaj po drodze jeden z lewych apartamentów #1, odnajdując nowy standardowy przedmiot. Inny obiekt odnajdziesz przy prawej kracie, za którą widać umierającą kobietę. Pilnuj się, bo przy próbie zbliżenia się do wyjścia z tej lokacji zza walizek wyskoczy nowy nekromorf #2. Szybko użyj stazy, a następnie poodcinaj mu kończyny.
Zniszcz jedną ze skrzyń i skorzystaj z bronionego przez ostatniego nekromorfa przejścia do [Galilei Transit Station]. Zignoruj tu eksplozję, do której dojdzie na zewnątrz #1, gdyż nie grozi Ci rozszczelnienie się szklanej ściany. Ruszaj w lewo. Po dotarciu do lokacji z nowym taśmociągiem zbadaj obszar po lewej stronie i przyciągnij pokazany na drugim screenie #2 Gold Semiconductor.
Przygotuj się, bo już wkrótce z szybów wentylacyjnych wypadną dwa nekromorfy. Pierwsza z bestii pojawi się na wprost od Ciebie #1, a druga na lewym taśmociągu #2. W obu przypadkach polecam wspomóc się stazą, choć drugiego potwora możesz też zlikwidować z pomocą ostrych kończyn pobranych od pierwszej bestii.
Ruszaj prosto #1, badając mijane po drodze prawe ławeczki w poszukiwaniu nowego przedmiotu. Zbadaj też przy okazji widoczny w oddali lewy narożnik. Skręć następnie w prawo. Spróbuj zbliżyć się do pokazanych na drugim screenie drzwi #2. Nie tylko będą one zamknięte, ale możesz spodziewać się pojawienia za chwilę nowych potworów.
Polecam ustawić się w pokazanym na pierwszym screenie narożniku #1, a to dlatego, że w jego sąsiedztwie nie ma żadnych otworów szybów wentylacyjnych, z których mogłyby wyskakiwać potwory. Nekromorfy zaczną się już wkrótce pojawiać w miejscu, z którego przyszedłeś. Będą to znane z poprzedniej części serii stwory o nazwie Exploder. W celu ich sprawnej eliminacji celuj z broni w ciągnięte przez nie żółte narośla #2.
Wskazówka dla trybu New Game+: Ponownie możesz się tu zabawić w rozmieszczenie min przy wyjściach z szybów wentylacyjnych, choć w sprawnej eliminacji potworów Exploder może Ci też pomóc karabin Pulse Rifle.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Koniecznie zadbaj o ustawienie się w takim miejscu żeby Explodery musiały pokonywać długą drogę. Błyskawicznie rozpraw się też z potworem, który wyskoczy z lewego szybu, gdyż można tu stracić naprawdę dużo punktów zdrowia.
Uważaj, gdyż ostatni Exploder wyskoczy z szybu na lewo od Ciebie, tak więc nie będziesz miał dużo czasu na to żeby go zlikwidować #1. Możesz już ponownie skierować się do lewych drzwi, prowadzących do [Galilei Transit Station]. Tym razem gra pozwoli Ci z nich skorzystać. Kieruj się tu cały czas prosto, a wkrótce dotrzesz na peron kolejowy #2, gdzie nowa wizja dobiegnie końca.
Skręć w lewo i podejdź do kolejki #1. Przygotuj się, bo z najbliższego wagonika wybiegnie po chwili znany z pierwszej części serii potwór, a mianowicie Infector #2. Istota ta jest w stanie doprowadzać do powstawania kolejnych nekromorfów poprzez wchodzenie w interakcję z martwą tkanką. Zlikwiduj Infectora możliwie jak najszybciej, zanim zdoła zbliżyć się do jednego z obecnych na peronie ciał.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Rozważ szybkie skierowanie się do wagoniku kolejki i zlikwidowanie przebywającego w środku Infectora zanim ten zdoła powołać do życia pierwszego Slashera. Jeżeli nie będzie to możliwe, to postaraj się przynajmniej zapobiec dalszym działaniom Infectora, który będzie chciał przyczynić się do zwiększenia liczebności nekromorfów.
Oprócz Infectora będziesz się także musiał pozbyć nieco bardziej wytrzymałej odmiany Slashera (warto tu sobie pomóc stazą) #1 oraz potwora stworzonego przez Infectora, który będzie znajdował się wewnątrz kolejki #2.