Bronie w Dead Space 2 | Ekwipunek Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Bronie
Plasma Cutter
Moment pozyskania schematu broni: Pozyskanie schematu nie jest wymagane.
Moment pozyskania schematu amunicji: Pozyskanie schematu nie jest wymagane.
Działanie i zastosowanie broni: To podstawowa broń w grze, dobrze znana z poprzedniej odsłony serii. Plasma Cutter wystrzeliwuje jednocześnie trzy pociski, przy czym każda akcja odejmuje tylko jeden punkt od wskaźnika ilości amunicji w magazynku. Broń ta jest bardzo uniwersalna, przydając się zarówno do atakowania większych nekromorfów, jak i mniejszych odmian potworów. Alternatywny tryb działania uaktywnia się środkowym przyciskiem myszy lub SPACJĄ i polega on na zmianie kierunku wystrzeliwanych pocisków z pionowego na poziomy. Na taki krok radzę decydować się w sytuacjach gdy masz zamiar odciąć atakowanym nekromorfom dolne kończyny, gdyż w poziomym trybie ma to większą szansę na powodzenie.
Sugestie odnośnie rozwoju broni: Rozwój tej broni obejmuje pięć zasadniczych kategorii. Każdy odblokowany slot Damage zwiększa zadawane obrażenia o 2 punkty, Capacity zwiększa pojemność magazynka o 2 pociski, Reload skraca czas przeładowania broni o 0.25 sekundy, Speed poprawia szybkostrzelność broni o 0.2 sekundy, a Special pozwala na podpalanie atakowanych nekromorfów. Proponuję zajmować się odblokowywaniem slotów głównie w dolnej części drzewka rozwoju, inwestując w Damage i Capacity, a także dążąc do dotarcia do slotu Special.
Line Gun
Moment pozyskania schematu broni: Pozyskanie schematu nie jest wymagane.
Moment pozyskania schematu amunicji: Piąty rozdział.
Działanie i zastosowanie broni: Line Gun pojawił się w pierwszej części gry, tak więc jego działanie powinno Ci być dobrze znane. Broń ta wystrzeliwuje bardzo szeroką i zarazem silną wiązkę energii. Jej głównym zastosowaniem jest atakowanie wolniej poruszających się przeciwników oraz atakowanie większych skupisk nekromorfów. Musisz liczyć się z tym, że broń ta wolno działa i mowa tu jest zarówno o wyraźnych przerwach pomiędzy kolejnymi strzałami, jak i bardzo długim okresie oczekiwania na przeładowanie Line Guna. Alternatywny tryb działania uaktywnia się środkowym przyciskiem myszy lub SPACJĄ i polega on na wyrzuceniu miny energetycznej, która automatycznie eksploduje po kilku sekundach. W mojej ocenie nie jest to zbyt przydatna funkcja, która sprawdzić może się jedynie w połączeniu ze spowolnieniem grupy potworów z użyciem stazy.
Sugestie odnośnie rozwoju broni: Rozwój tej broni obejmuje sześć zasadniczych kategorii. Każdy odblokowany slot Damage zwiększa zadawane obrażenia o 3 punkty, Capacity zwiększa pojemność magazynka o 1 pocisk, Reload skraca czas przeładowania broni o 0.15 sekundy, Width przyczynia się do poszerzenia wystrzeliwanej wiązki o 0.5 punktu, Alt Fire zwiększa obrażenia zadawane przez alternatywny tryb działania, a Duration skraca oczekiwanie na eksplozję miny w alternatywnym trybie działania. Z dolnej części drzewka warto zainwestować w odblokowanie dwóch slotów Capacity i jednego Width. Następnie dobrze byłoby zająć się górną częścią drzewka rozwoju, skupiając się przede wszystkim na najszybszym dotarciu do trzech slotów Damage.
Javelin Gun
Moment pozyskania schematu broni: Pozyskanie schematu nie jest wymagane.
Moment pozyskania schematu amunicji: Trzeci rozdział.
Działanie i zastosowanie broni: To zupełnie nowa broń, której działanie polega na wystrzeliwaniu oszczepów. Podobnie jak w przypadku broni Line Gun, jej głównym zastosowaniem jest atakowanie wolniejszych celów, które w wyniku celnych trafień mogą zostać przygwożdżone do ściany. Alternatywny tryb działania uaktywnia się środkowym przyciskiem myszy lub SPACJĄ i polega on na pojawieniu się wyładowań elektrycznych przy wystrzelonym oszczepie. Akcja ta pomaga nie tylko w dobijaniu przygwożdżonych nekromorfów, ale także w zadawaniu obrażeń potworom stojącym obok. Radzę korzystać z tej broni głównie w początkowych rozdziałach, gdyż w dalszych etapach bardziej przydatny staje się jednak Line Gun.
Sugestie odnośnie rozwoju broni: Rozwój tej broni obejmuje sześć zasadniczych kategorii. Każdy odblokowany slot Alt Fire zwiększa obrażenia zadawane przez alternatywny tryb działania, Speed poprawia szybkostrzelność broni o 0.2 sekundy, Damage zwiększa zadawane obrażenia o 12.5 punktów, Capacity zwiększa pojemność magazynka o 1 oszczep, Special wzbogaca alternatywny tryb działania o eksplozję oszczepu już po pojawieniu się wyładowań, a Reload skraca czas przeładowania broni o 0.25 sekundy. Jeżeli masz zamiar rozwijać tę broń, to skup się przede wszystkim na docieraniu do slotów Alt Fire i odblokowaniu slotu Special, gdyż to właśnie alternatywny tryb działania czyni tę broń godną uwagi.
Pulse Rifle
Moment pozyskania schematu broni: Trzeci rozdział.
Moment pozyskania schematu amunicji: Szósty rozdział.
Działanie i zastosowanie broni: Pulse Rifle to jedna z broni znanych z pierwszej części serii i dobrą wiadomością jest to, że także w kontynuacji jest bardzo przydatna. Karabin ten cechuje się przede wszystkim dużą szybkostrzelnością, będąc tym samym skutecznym narzędziem zagłady w starciach z mniejszymi odmianami nekromorfów, czyli Swarm, Divider Spawn, The Pack oraz Crawler. Nie radzę natomiast atakować znacznie większych potworów, gdyż można wtedy niepotrzebnie zużyć dużą ilość amunicji. Alternatywny tryb działania uaktywnia się środkowym przyciskiem myszy lub SPACJĄ i polega on na wystrzeleniu granatu. Nie jest to dobre rozwiązanie, szczególnie że granat pobiera aż 25 sztuk amunicji.
Sugestie odnośnie rozwoju broni: Rozwój tej broni obejmuje cztery zasadnicze kategorie. Każdy odblokowany slot Damage zwiększa zadawane obrażenia o 1 punkt, Capacity zwiększa pojemność magazynka o 25 pocisków, Reload skraca czas przeładowania broni o 0.2 sekundy, a Alt Fire zwiększa obrażenia zadawane przez alternatywny tryb działania. Absolutnym priorytetem jest dążenie do odblokowywania kolejnych slotów Capacity (środkowa ścieżka drzewka rozwoju), a to dlatego, że karabin pulsacyjny bardzo szybko zużywa amunicję. Możesz ponadto zastosować tu ciekawy trik i wybierać zawsze nowy slot Capacity z nieprzeładowaną bronią, zyskując w ten sposób nawet do kilkuset sztuk amunicji.
Ripper
Moment pozyskania schematu broni: Piąty rozdział.
Moment pozyskania schematu amunicji: Siódmy rozdział.
Działanie i zastosowanie broni: Ripper to kolejna spośród powracających broni. Jej głównym zastosowaniem jest eliminowanie mniejszych i większych nekromorfów na niewielkim dystansie. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż ostrza podążają za bohaterem w miarę tego jak się porusza i obraca, co można oczywiście wykorzystać na swoją korzyść i namierzać ściśle określone kończyny nekromorfów. Alternatywny tryb działania uaktywnia się środkowym przyciskiem myszy lub SPACJĄ i polega on na wyrzucaniu ostrza na odległość. Nie jest to zbyt przydatna funkcja, szczególnie że wiele innych broni lepiej sprawdza się przy eliminowaniu bardzo oddalonych potworów.
Sugestie odnośnie rozwoju broni: Rozwój tej broni obejmuje pięć zasadniczych kategorii. Każdy odblokowany slot Damage zwiększa zadawane obrażenia o 2 punkty, Capacity zwiększa pojemność magazynka o 2 ostrza, Reload skraca czas przeładowania broni o 0.2 sekundy, Duration wydłuża czas działania ostrza o 2 punkty, a Alt Fire zwiększa obrażenia zadawane przez alternatywny tryb działania. Radzę kompletnie zignorować najwyższą gałąź drzewa rozwoju i skupić się na docieraniu do dwóch rodzajów slotów - Damage oraz Duration. Uczyni to broń najbardziej efektywną w tych sytuacjach, w których najlepiej się sprawdza, czyli w bezpośrednich starciach z nekromorfami.
Detonator
Moment pozyskania schematu broni: Piąty rozdział.
Moment pozyskania schematu amunicji: Ósmy rozdział.
Działanie i zastosowanie broni: Detonator to w moim przekonaniu najbardziej przydatna broń spośród nowych modeli, które zadebiutowały drugiej części gry. Założeniem tej broni jest wystrzeliwanie min, które mogą być przyklejane do ścian lub podłoża. Miny eksplodują w momencie gdy potwór przetnie wypuszczane przez nie wiązki laserowe. Co ciekawe, miny mogą też pełnić funkcję granatnika, eksplodując w momencie kontaktu z atakowanym celem. Alternatywny tryb działania uaktywnia się środkowym przyciskiem myszy lub SPACJĄ i polega on na wyłączaniu aktualnie namierzanych min, dzięki czemu można je ponownie zebrać. Jest to bardzo pożyteczna funkcja, które w jeszcze większym stopniu powinna zachęcić do regularnego korzystania z Detonatora.
Sugestie odnośnie rozwoju broni: Rozwój tej broni obejmuje cztery zasadnicze kategorie. Każdy odblokowany slot Reload skraca czas przeładowania broni o 0.15 sekundy, Capacity zwiększa pojemność magazynka o 1 minę, Damage zwiększa zadawane obrażenia o 2.5 punktu, a Special poszerza zasięg rażenia eksplodujących min. W pierwszej kolejności polecam odblokowywać sloty Damage, gdyż będzie miał wtedy pewność, że eksplozje min nie wymuszą na Tobie dobijanie wrogów z użyciem innej broni. Dobrze byłoby też możliwie jak najszybciej dotrzeć do slotu Special, tak by miny mogły jednocześnie zadawać obrażenia większej ilości potworów skupionych wokół miejsca eksplozji.
Seeker Rifle
Moment pozyskania schematu broni: Szósty rozdział.
Moment pozyskania schematu amunicji: Dziewiąty rozdział.
Działanie i zastosowanie broni: Głównym i właściwie jedynym zastosowaniem karabinu Seeker Rifle jest możliwość skutecznych eliminacji potworów z dużych odległości. Sytuacji, w których okazuje się to konieczne, w całej grze jest niestety bardzo niewiele. Są to przede wszystkim okazjonalne starcia z potworami Nest oraz Guardian, do których nie warto się zbliżać. W bezpośrednich starciach broń ta z uwagi na duże odstępy między strzałami i ograniczoną pojemność magazynka jest praktycznie bezużyteczna, tak więc radzę zabierać ją ze sobą jedynie w wyjątkowych przypadkach. Alternatywny tryb działania uaktywnia się środkowym przyciskiem myszy lub SPACJĄ i polega on na jeszcze większym przybliżeniu obrazu. Tryb ten nie tylko pomaga w zlokalizowaniu celów, ale także przyczynia się do zadawania większych obrażeń, tak więc zawsze warto z niego korzystać.
Sugestie odnośnie rozwoju broni: Rozwój tej broni obejmuje cztery zasadnicze kategorie. Każdy odblokowany slot Damage zwiększa zadawane obrażenia o 5 punktów, Reload skraca czas przeładowania broni o 0.15 sekundy, Capacity zwiększa pojemność magazynka o 1 pocisk, a Alt Fire zwiększa obrażenia zadawane w alternatywnym trybie działania. Nie radziłbym wydawać tu zbyt dużej liczby węzłów mocy, inwestując jedynie w odblokowanie kilku slotów Damage oraz Alt Fire w celu zwiększenia efektywności działania karabinu.
Flamethrower
Moment pozyskania schematu broni: Szósty rozdział.
Moment pozyskania schematu amunicji: Dziewiąty rozdział.
Działanie i zastosowanie broni: Miotacz ognia jest jedną z kilku broni skutecznych w zadawaniu obrażeń na niewielkim dystansie. Zaletą tej broni jest to, że podpalać możesz wszystkie odmiany nekromorfów, a nie tylko zajmować się eksterminacją mniejszych potworów. Wadą jest natomiast to, że silniejsze stwory nawet po podpaleniu mogą w dalszym ciągu atakować głównego bohatera. Radzę więc zastanowić się czy broń ta jest naprawdę Ci potrzebna i czy nie lepiej inwestować w rozwój chociażby karabinu Pulse Rifle. Alternatywny tryb działania uaktywnia się środkowym przyciskiem myszy lub SPACJĄ i polega on na wystrzeliwaniu całego zbiornika paliwa, działającego na zasadzie eksplodującego granatu. Nie jest to zbyt przydatna funkcja, gdyż można w ten sposób szybko zmarnować dużą ilość paliwa.
Sugestie odnośnie rozwoju broni: Rozwój tej broni obejmuje pięć zasadniczych kategorii. Każdy odblokowany slot Damage zwiększa zadawane obrażenia o 4 punkty, Capacity zwiększa pojemność zbiornika paliwa o 25 jednostek, Reload skraca czas przeładowania broni o 0.15 sekundy, Duration wydłuża czas działania broni o 5 punktów, a Alt Fire zwiększa obrażenia zadawane przez alternatywny tryb działania. Jeżeli masz zamiar upgrade'ować tę broń, warto inwestować przede wszystkim w odblokowywanie slotów Damage oraz Capacity, dzięki czemu wrogowie będą szybciej ginęli, a Isaac nie będzie musiał często przeładowywać miotacza.
Force Gun
Moment pozyskania schematu broni: Siódmy rozdział.
Moment pozyskania schematu amunicji: Dziesiąty rozdział.
Działanie i zastosowanie broni: To bodaj najmniej przydatna broń w grze, której działanie polega na wytworzeniu strumienia energii kinetycznej. Efektem takiego działania jest odrzucenie od siebie nekromorfów, ale niestety bardzo często wiąże się to z zadaniem im jedynie niewielkich obrażeń. Alternatywny tryb działania uaktywnia się środkowym przyciskiem myszy lub SPACJĄ i polega on na zmianie kształtu wiązki na bardziej skupioną. Przemieszcza się ona wtedy jedynie na wprost od bohatera, zadając natomiast większe obrażenia. Tak na dobrą sprawę jedynym zastosowaniem tej broni są potyczki ze Stalkerami, gdyż można dzięki niej w łatwy sposób zapobiegać ich szarżom. W pozostałych sytuacjach lepiej jest zdecydować się na inne bronie.
Sugestie odnośnie rozwoju broni: Rozwój tej broni obejmuje pięć zasadniczych kategorii. Każdy odblokowany slot Damage zwiększa zadawane obrażenia o 3 punkty, Capacity zwiększa pojemność magazynka o 1 pocisk, Reload skraca czas przeładowania broni o 0.25 sekundy, Speed poprawia szybkostrzelność broni o 0.2 sekundy, a Alt Fire zwiększa obrażenia zadawane przez alternatywny tryb działania. Ewentualne upgrade'y tej broni powinny objąć przede wszystkim odblokowanie kilku slotów Damage, choć pomocne może się też okazać zainwestowanie w Speed, dzięki czemu możliwe będzie częstsze oddawanie strzałów.
Contact Beam
Moment pozyskania schematu broni: Siódmy rozdział.
Moment pozyskania schematu amunicji: Jedenasty rozdział.
Działanie i zastosowanie broni: Contact Beam wystrzeliwuje bardzo silne pociski, które są w stanie zadawać spore obrażenia nekromorfom. Problemem jest niestety konieczność przytrzymania lewego przycisku myszy w celu naładowania się broni, choć gra pozwala na szczęście na poruszanie się z gotową do oddania strzału bronią. Alternatywny tryb działania uaktywnia się środkowym przyciskiem myszy lub SPACJĄ i polega on na wycelowaniu pocisku w ziemię w celu wytworzenia swego rodzaju fali uderzeniowej. Dopiero dzięki tej akcji Contact Beam staje się atrakcyjną propozycją i może być potraktowany jako bardzo dobra alternatywa dla broni Line Gun. Podstawową zaletą alternatywnego trybu jest brak konieczności czekania na naładowanie się broni. Co więcej, odblokowanie specjalnego trybu działania może doprowadzić do wzbogacenia każdego uderzenia w ziemię o objęcie pobliskich wrogów efektem działania stazy.
Sugestie odnośnie rozwoju broni: Rozwój tej broni obejmuje pięć zasadniczych kategorii. Każdy odblokowany slot Reload skraca czas przeładowania broni o 0.25 sekundy, Capacity zwiększa pojemność magazynka o 1 pocisk, Charge skraca czas oczekiwania na możliwość oddania strzału o 0.2 sekundy, Special wzbogaca uderzenia w ziemię o możliwość poddania wrogów efektem działania stazy, a Alt Fire zwiększa obrażenia zadawane przez alternatywny tryb działania. Zdecydowanie polecam dążenie do odblokowywania slotów Alt Fire, gdyż to właśnie w tym trybie działania broń ta jest naprawdę godna polecenia. Warto też możliwie jak najwcześniej (najlepiej jeszcze przed przystąpieniem do trudnych bitew w końcówce gry) odblokować slot Special. Dopiero wtedy proponuję całkowicie zrezygnować z Line Guna na rzecz broni Contact Beam.
Hand Cannon (Easter Egg)
To unikatowa pozycja, stanowiąca swego rodzaju Easter Egg i jednocześnie nagrodę za ukończenie trybu Hardcore. Pamiętaj, że w trybie Hardcore możliwe jest dokonanie zaledwie trzech zapisów stanu gry. Po tym jak uda Ci się go zaliczyć zachowaj swoje postępy i rozpocznij grę od nowa. Dotrzyj do pierwszego sklepu zlokalizowanego w końcowej części pierwszego rozdziału, a tę niecodzienną broń będziesz mógł za darmo przenieść do swojego inwentarza.