Rozdział 1 (4) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Zacznij od zbadania lewego stolika. Na parter prowadzą dwie klatki schodowe, zlokalizowane odpowiednio po lewej i prawej stronie. Zdecydowanie polecam skierować się w stronę lewych schodów #1. Zbadaj ciało leżące na łóżku i ruszaj na dół. Na parterze obejrzyj zniszczoną maszynę. Wejdź do lobby #2 i zbadaj pobliskie ciało.
Zauważ, że osoba, która Ci uciekała znajduje się już po drugiej stronie zamykających się drzwi #1. Co więcej, już wkrótce zaczną się tu masowo pojawiać nekromorfy. Zdecydowanie proponuję ustawić się na prawo od wspomnianych wyżej drzwi, zwracając się oczywiście w stronę schodów skąd przyszedłeś #2.
Przystąp do atakowania pojawiających się potworów #1, pamiętając o tym żeby w pierwszej kolejności celować w ich dolne kończyny. W miarę możliwości pozostawaj w tym miejscu #2, chyba że potwory znacząco się zbliżą. W takiej sytuacji pobiegnij w prawo, szukając nowego miejsca do prowadzenia bezpiecznego ostrzału. Warto też oczywiście podejmować próby korzystania z kinezy, ciskając ostrymi kończynami w nowe stwory.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Pierwszego potwora będziesz zapewne musiał zlikwidować z użyciem broni Plasma Cutter, ale w przypadku kolejnych wskazane jest już łapanie ostrych kończyn.
Po zlikwidowaniu wszystkich potworów kwarantanna zostanie zniesiona. Podejdź do recepcji, a w pokazanym na pierwszym screenie miejscu #1 odnajdziesz pierwszy węzeł mocy (Power Node). Skorzystaj teraz z lewych drzwi #2 prowadzących do pomieszczenia [Administration].
Wskazówka dla trybów New Game+ i Hardcore: Podczas powtórnego przechodzenia kampanii gra pozwoli Ci na zbieranie węzłów mocy. Warto się oczywiście na to decydować, dzięki czemu nie będziesz musiał wydawać dużych ilości kredytów na ich zakup.
Tuż po przejściu przez lewe drzwi odnajdziesz nowy Text Log #1, który warto byłoby oczywiście podnieść. Sprawdź okolice biurka i skieruj się w stronę nowych drzwi. Po znalezieniu się w nowym korytarzu zbadaj powalony wózek inwalidzki, po czym skieruj się w stronę pobliskiego punktu zapisu stanu gry #2.
Możesz już skorzystać z pobliskich drzwi #1, prowadzących do [Triage Room]. Podejdź tu do lewego urządzenia #2 i wciśnij klawisz E, dzięki czemu przystąpisz do rozwiązywania zupełnie nowej mini-gry hakerskiej.
Zgodnie z otrzymaną instrukcją, musisz wykonywać myszką koliste ruchy, poruszając nią w jednym wybranym przez siebie kierunku (zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub odwrotnie). Zatrzymuj mysz za każdym razem gdy okrąg na ekranie podświetli się na niebiesko #1. Wciskaj wtedy lewy przycisk myszy. Unikaj natomiast czerwonych okręgów. Musisz zmieścić się w limicie czasowym, odnajdując w sumie trzy niebieskie miejsca. Udane zaliczenie mini-gry oznajmione zostanie rozbłyskiem #2.
Będziesz teraz na szybko musiał zapoznać się ze znaną z pierwszej części serii stazą. W tym konkretnym przypadku będzie Ci zależało na spowolnieniu ruchów nadbiegającego nekromorfa #1. UWAGA! Nie możesz użyć stazy zbyt wcześnie. Namierz przeciwnika (prawy przycisk myszy) i spokojnie odczekaj aż poprzedni efekt działania stazy przestanie działać. Dopiero wtedy wciśnij klawisz C #2. Jeżeli się za bardzo pośpieszysz, to wykonana akcja nie zadziała i zostaniesz rozszarpany na strzępy.
Tuż po spowolnieniu nekromorfa przystąp do niszczenia jego kończyn (tradycyjnie już najpierw dolnych i później górnych) #1, dzięki czemu na dobre się go pozbędziesz. Poświęć teraz chwilę na zbadanie tego pomieszczenia, odnajdując nowy Text Log #2.
Stazę możesz zregenerować z pomocą jednej z dwóch znajdujących się tu stacji (Stasis Recharge) #1. Za każdym razem musisz podejść do punktu regeneracji i wcisnąć klawisz E. Zbliż się teraz do pokazanego na drugim screenie urządzenia #2, które steruje pracą widocznych w oddali drzwi. Wejdź z nim w interakcję (klawisz E).
Przesuń się trochę w prawo i namierz drzwi, które przed chwilą otworzyłeś. Użyj na nich stazy poprzez wciśnięcie klawisza C #1. Szybko skorzystaj teraz ponownie z jednej ze stacji regenerujących stazę, a następnie skieruj się do nowo odblokowanego przejścia #2. Jeżeli nie zdążysz lub jeżeli nie użyjesz stazy, to kamera rozpozna intruza i zamknie przejście, zmuszając Cię do ponownego skorzystania z panelu kontrolnego.
Po znalezieniu się w nowym korytarzu rozejrzyj się za nowym przedmiotem i otwórz pobliskie drzwi. Zauważ, że widoczna w oddali osoba jest atakowana przez bliżej niezidentyfikowane potwory #1. Udaj się tam, a okaże się, że będziesz musiał stawić czoła nowym odmianom nekroformów, zwącym się Puker #2.
Jak można się łatwo domyślić, stwory te będą próbowały Cię opluć i w taki właśnie sposób unieszkodliwić. Jako że są one trudniejszymi przeciwnikami od zwykłych Slasherów, polecam na każdego z dwóch przebywających w sąsiednim pomieszczeniu potworów użyć stazy #1. Po spowolnieniu danej bestii szybko ostrzelaj ją z użyciem Plasma Cuttera #2. W miarę możliwości przez cały czas trwania walk utrzymuj bezpieczny dystans, wycofując się do poprzedniej lokacji jeżeli zajdzie taka potrzeba.