Rozdział 1 (4) | Opis przejścia gry Dead Space 2 Dead Space 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
![]() | ![]() |
Zacznij od zbadania lewego stolika. Na parter prowadzą dwie klatki schodowe, zlokalizowane odpowiednio po lewej i prawej stronie. Zdecydowanie polecam skierować się w stronę lewych schodów #1. Zbadaj ciało leżące na łóżku i ruszaj na dół. Na parterze obejrzyj zniszczoną maszynę. Wejdź do lobby #2 i zbadaj pobliskie ciało.
![]() | ![]() |
Zauważ, że osoba, która Ci uciekała znajduje się już po drugiej stronie zamykających się drzwi #1. Co więcej, już wkrótce zaczną się tu masowo pojawiać nekromorfy. Zdecydowanie proponuję ustawić się na prawo od wspomnianych wyżej drzwi, zwracając się oczywiście w stronę schodów skąd przyszedłeś #2.
![]() | ![]() |
Przystąp do atakowania pojawiających się potworów #1, pamiętając o tym żeby w pierwszej kolejności celować w ich dolne kończyny. W miarę możliwości pozostawaj w tym miejscu #2, chyba że potwory znacząco się zbliżą. W takiej sytuacji pobiegnij w prawo, szukając nowego miejsca do prowadzenia bezpiecznego ostrzału. Warto też oczywiście podejmować próby korzystania z kinezy, ciskając ostrymi kończynami w nowe stwory.
Wskazówka dla trybu Hardcore: Pierwszego potwora będziesz zapewne musiał zlikwidować z użyciem broni Plasma Cutter, ale w przypadku kolejnych wskazane jest już łapanie ostrych kończyn.
![]() | ![]() |
Po zlikwidowaniu wszystkich potworów kwarantanna zostanie zniesiona. Podejdź do recepcji, a w pokazanym na pierwszym screenie miejscu #1 odnajdziesz pierwszy węzeł mocy (Power Node). Skorzystaj teraz z lewych drzwi #2 prowadzących do pomieszczenia [Administration].
Wskazówka dla trybów New Game+ i Hardcore: Podczas powtórnego przechodzenia kampanii gra pozwoli Ci na zbieranie węzłów mocy. Warto się oczywiście na to decydować, dzięki czemu nie będziesz musiał wydawać dużych ilości kredytów na ich zakup.
![]() | ![]() |
Tuż po przejściu przez lewe drzwi odnajdziesz nowy Text Log #1, który warto byłoby oczywiście podnieść. Sprawdź okolice biurka i skieruj się w stronę nowych drzwi. Po znalezieniu się w nowym korytarzu zbadaj powalony wózek inwalidzki, po czym skieruj się w stronę pobliskiego punktu zapisu stanu gry #2.
![]() | ![]() |
Możesz już skorzystać z pobliskich drzwi #1, prowadzących do [Triage Room]. Podejdź tu do lewego urządzenia #2 i wciśnij klawisz E, dzięki czemu przystąpisz do rozwiązywania zupełnie nowej mini-gry hakerskiej.
![]() | ![]() |
Zgodnie z otrzymaną instrukcją, musisz wykonywać myszką koliste ruchy, poruszając nią w jednym wybranym przez siebie kierunku (zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub odwrotnie). Zatrzymuj mysz za każdym razem gdy okrąg na ekranie podświetli się na niebiesko #1. Wciskaj wtedy lewy przycisk myszy. Unikaj natomiast czerwonych okręgów. Musisz zmieścić się w limicie czasowym, odnajdując w sumie trzy niebieskie miejsca. Udane zaliczenie mini-gry oznajmione zostanie rozbłyskiem #2.
![]() | ![]() |
Będziesz teraz na szybko musiał zapoznać się ze znaną z pierwszej części serii stazą. W tym konkretnym przypadku będzie Ci zależało na spowolnieniu ruchów nadbiegającego nekromorfa #1. UWAGA! Nie możesz użyć stazy zbyt wcześnie. Namierz przeciwnika (prawy przycisk myszy) i spokojnie odczekaj aż poprzedni efekt działania stazy przestanie działać. Dopiero wtedy wciśnij klawisz C #2. Jeżeli się za bardzo pośpieszysz, to wykonana akcja nie zadziała i zostaniesz rozszarpany na strzępy.
![]() | ![]() |
Tuż po spowolnieniu nekromorfa przystąp do niszczenia jego kończyn (tradycyjnie już najpierw dolnych i później górnych) #1, dzięki czemu na dobre się go pozbędziesz. Poświęć teraz chwilę na zbadanie tego pomieszczenia, odnajdując nowy Text Log #2.
![]() | ![]() |
Stazę możesz zregenerować z pomocą jednej z dwóch znajdujących się tu stacji (Stasis Recharge) #1. Za każdym razem musisz podejść do punktu regeneracji i wcisnąć klawisz E. Zbliż się teraz do pokazanego na drugim screenie urządzenia #2, które steruje pracą widocznych w oddali drzwi. Wejdź z nim w interakcję (klawisz E).
![]() | ![]() |
Przesuń się trochę w prawo i namierz drzwi, które przed chwilą otworzyłeś. Użyj na nich stazy poprzez wciśnięcie klawisza C #1. Szybko skorzystaj teraz ponownie z jednej ze stacji regenerujących stazę, a następnie skieruj się do nowo odblokowanego przejścia #2. Jeżeli nie zdążysz lub jeżeli nie użyjesz stazy, to kamera rozpozna intruza i zamknie przejście, zmuszając Cię do ponownego skorzystania z panelu kontrolnego.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w nowym korytarzu rozejrzyj się za nowym przedmiotem i otwórz pobliskie drzwi. Zauważ, że widoczna w oddali osoba jest atakowana przez bliżej niezidentyfikowane potwory #1. Udaj się tam, a okaże się, że będziesz musiał stawić czoła nowym odmianom nekroformów, zwącym się Puker #2.
![]() | ![]() |
Jak można się łatwo domyślić, stwory te będą próbowały Cię opluć i w taki właśnie sposób unieszkodliwić. Jako że są one trudniejszymi przeciwnikami od zwykłych Slasherów, polecam na każdego z dwóch przebywających w sąsiednim pomieszczeniu potworów użyć stazy #1. Po spowolnieniu danej bestii szybko ostrzelaj ją z użyciem Plasma Cuttera #2. W miarę możliwości przez cały czas trwania walk utrzymuj bezpieczny dystans, wycofując się do poprzedniej lokacji jeżeli zajdzie taka potrzeba.