Assassins Creed Valhalla: Zagadki i wskazówki/Clues and Riddles - solucja Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Zagadki i wskazówki (Clues and Riddles). W tym zadaniu zbadacie krwawe ślady w chacie Tewdwra, a następnie udacie się na rytuał przeprowadzany przed druida Halewyna.
Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Zagadki i wskazówki (Clues and Riddles).
Oskarżony o brutalną napaść Eivor musi odkryć, co stało się z Tewdwrem po jego krwawym zniknięciu.
Nagroda za wykonanie misji: 5 100 XP.
- Zbadaj krwawe ślady w chacie Tewdwra (Investigate the bloody scene in Tewdwr's dwelling)
- Odszukaj Modron i porozmawiaj z nią (Find and speak to Modron)
- Spotkaj się z druidem Halewynem (Meet Halewyn the Druid)
- Pomóż Halewynowi przygotować jego rytuał (Help Halewyn prepare for his ritual)
Zbadaj krwawe ślady w chacie Tewdwra (Investigate the bloody scene in Tewdwr's dwelling)

Po ciężkiej nocy Eivor budzi się w chacie Tewdwra i zauważa, że na podłodze leży zakrwawiony strażnik. Gdy zbadasz zwłoki Eivor stwierdzi, że został zabity nożem.

Drugim śladem jest rozbity dzban ze śladami krwi. Najwidoczniej został użyty w walce jako broń.

Trzecią wskazówką są ślady krwi. Po podłodze chaty ciągnięto jakieś ciało, możliwe, że Tewdwra.

Odsuń ciężki regał, by przejść do kolejnego pomieszczenia chaty, gdzie znajdziesz kolejny trop - ślady ubłoconych stóp, które świadczą o tym, że ktoś się tu ukrywał.

Ostatnią wskazówkę znajdziesz w środkowym dzbanie. Gdy go rozbijesz będziesz mógł podnieść sakiewkę z ziołami Gwilima (znajomego Tewdwra). Możliwe, że nosi ślady "czegoś mocniejszego" co mnich podał im w trakcie zabawy.
Odszukaj Modron i porozmawiaj z nią (Find and speak to Modron)
Eivor zabiera sakiewkę z ziołami, którą znalazł w chacie Tewdwra i chce pokazać ją miejscowej uzdrowicielce, Modron.

Po tym jak wyjdziesz na zewnątrz Eivor zostanie oskarżony o to, co przytrafiło się Tewdwrowi. Gdy poprosi o szansę na to, by dowieść swojej niewinności, Cynon rozkaże swoim ludziom zabić Eivora. Pokonaj wszystkich strażników.

Po walce przekradnij się nad rzekę, by porozmawiać z Modron. Gdy pokażesz kobiecie sakiewkę dowiesz się, że to bardzo niespotykana mieszanka ziół, którą pewien druid przyrządza na kłopoty ze snem.
Spotkaj się z druidem Halewynem (Meet Halewyn the Druid)

Chata Halewyna stoi nad jeziorem, gdzie spotykają się rzeki Cearrwell i Wielka Ouse (Great Ouse). Budynek nie zostanie oznaczone na mapie świata więc po prostu udaj się do miejsca zaznaczonego na powyższym obrazku.
W trakcie wykonywania dalszej części tego zadania musisz podawać się za ducha Mari Lwyd (używać przebrania), bo inaczej druid nie będzie chciał z Tobą rozmawiać.

Gdy zapukasz do drzwi na zewnątrz wyjdzie druid, który najwyraźniej wyczekiwał Twojego przybycia od kilku dni. Nie chce wiedzieć kto kryje się pod maską i proponuje od razu rozpocząć rytuał.
Pomóż Halewynowi przygotować jego rytuał (Help Halewyn prepare for his ritual)

Halewyn wspomniał, że nadejście ducha Mari Lwyd powinno zostać zapowiedziane ogniem. Skorzystaj z pochodni i podpal wszystkie słomiane kukły. Nie zapomnij o tej, która wisi na drzewie i tej, przywiązanej do drewnianego pala.

Gdy wszystkie kukły zostaną podpalone porozmawiaj z druidem. Halewyn zaczyna coś podejrzewać i prosi Eivora o to, by udowodnił, że jest duchem światłości i przekonał go, że zna sekrety tego świata. Będziesz zmuszony odpowiedzieć na zawiłe pytania druida, ale najpierw musisz znaleźć odpowiednie wskazówki. Przejdź się dookoła chaty druida i skorzystaj ze Wzroku Odyna, by odnaleźć odpowiedzi na pytania, które możesz za chwilę usłyszeć.

Pierwszą wskazówkę znajdziesz w pobliskim jeziorze. Wystarczy przyjrzeć się posągowi Sabriny z rzeki Severn (Sabrina of the Severn).

Drugą wskazówkę znajdziesz na zewnętrznej ścianie chaty. Gdy przyjrzysz się namalowanemu tam runowi, przeczytasz notatkę na temat Celtyckiego Węzła (Celtic Knot).

Trzecią wskazówkę znajdziesz wewnątrz chaty. Przyjrzyj się Sztyletowi Athame (Athame Dagger), który wisi po prawej stronie zaraz obok drzwi wejściowych.

Czwartą wskazówkę znajdziesz na zewnątrz chaty - Czaszki dusz (Soul Skulls).

Piątą wskazówkę znajdziesz wewnątrz chaty. Podejdź do stołu, by przyjrzeć się trzem obliczom śmierci (Threefold death): stryczek, nóż i buteleczka.

Szóstą wskazówkę znajdziesz pod chatą druida. Zniszcz deski widoczne na powyższym obrazku, by odnaleźć Podwójną łyżkę (Double Spoon).

Gdy już zbierzesz wszystkie wskazówki możesz wrócić do druida i odpowiedzieć na wszystkie jego pytania. Halewyn odpowie na Twoje pytanie związane z sakiewką. Sam wypełnił ją ziołami i dał je nieznajomemu mężczyźnie, by sprowadziły na niego sen. Gdy rozmawiali przy winie, mężczyzna ten chętnie opowiadał o swojej ojczyźnie i o Cudd Lladron. Po rozmowie misja dobiegnie końca, a w ramach nagrody otrzymasz 5 100 XP.