Assassins Creed Valhalla: Które budynki osady są najlepsze? Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Po dotarciu do Anglii w Assassin's Creed Valhalla zobaczycie Kruczą przystań (Ravensthorpe). W niej możecie tworzyć wiele budynków, które umożliwią Wam rozwój postaci i dadzą dostęp do wielu misji. Z rozwojem osady powiązane są osiągnięcia Budowniczy (Builder), Nie ma jak w domu (Home Sweet Home) i Eivor was urządzi (Home Decor).
Ostatnia aktualizacja: 1 grudnia 2022
Po opuszczeniu Norwegii i dotarciu do Anglii, w Assassin's Creed Valhalla pojawia się możliwość rozbudowywania własnej osady. Jest to ważny element rozgrywki zapewniający dostęp do ulepszenia uzbrojenia, nowych przedmiotów czy nawet zadań. Do budowania nowych obiektów potrzebne są specjalne materiały - zdobędziesz je głównie poprzez najazdy na klasztory. Ich ilość jest jednak ograniczona, więc warto wiedzieć, jakie budynki stawiać w pierwszej kolejności. Na niniejszej stronie poradnika dowiesz się, jakie budynki w osadzie są najlepsze i do czego one służą.
WSZYSTKIE INFORMACJE O OSADZIE
Poniżej znajdziesz informacje, jakie budynki w osadzie wybudować jako pierwsze. Pozostałe elementy osady zostały dokładnie opisane na osobnej stronie poradnika - Osada.
- Siedziba Ukrytych (Hidden Ones Bureau)
- Kuźnia (Blacksmith)
- Chata rybaka (Fishing Hut)
- Chata myśliwego (Hunter's Hut)
- Stajnia i ptaszarnia (Stable and Aviary)
- Koszary (Barrack)
Siedziba Ukrytych (Hidden Ones Bureau)
Budynkiem, którym warto zainteresować się w pierwszej kolejności jest Siedziba Ukrytych (Hidden Ones Bureau). Wybudowanie tego obiektu odblokowuje możliwość tropienia i zabijania członków Zakonu Starożytnych, czyli wątku kręcącego się wokół konfliktu między Asasynami a Starożytnymi (przodkami Templariuszy).
W menu pojawi się nowa zakładka poświęcona członkom Zakonu Starożytnych. Drzewko pozwoli Ci śledzić proces identyfikacji i eliminacji poszczególnych osób. To z kolei przyczynia się do zdobywania specjalnych medalionów, dzięki którym otrzymasz nowe umiejętności.
Zakonowi Starożytnych poświęciliśmy osobny rozdział w naszym poradniku - znajdziesz tam najważniejsze informacje oraz lokalizacje poszczególnych postaci. Zapraszamy na stronę wprowadzającą do wątku Starożytnych.
Kuźnia (Blacksmith)
Kuźnia (Blacksmith) jest kolejnym ważnym miejscem, choć jej funkcje prawdopodobnie poznałeś w początkowych etapach rozgrywki. Obecność kowala w osadzie pozwoli Ci zwiększać jakość uzbrojenia. Dzięki temu uzyskasz dostęp do kolejnych ulepszeń ekwipunku i otrzymasz możliwość zakładania run.
Kuźnia jest ściśle związana z elementami gry, które dokładnie opisaliśmy na osobnych stronach poradnika:
Chata rybaka (Fishing Hut)
Niepozorna Chata rybaka (Fishing Hut) odblokowuje całkowicie nową aktywność w Assassin's Creed Valhalla - łowienie ryb. Po zakupie budynku, automatycznie dostaniesz do dyspozycji przedmiot do łowienia ryb. Teraz wystarczy udać się nad wodę i wybrać wędkę z koła szybkiego wyboru. Pamiętaj o kontrolowaniu napięcia liny, a na pewno uda Ci się złapać rybę.
Dodatkowa aktywność to nie wszystko - złowione ryby możesz wymieniać na runy i elementy wyglądu (tatuaże czy fryzury). Odbywa się to u postaci przebywającej w Chacie rybaka w osadzie. Im rzadsze ryby dostarczysz, tym lepszą nagrodę otrzymasz - lokalizacje ryb możesz poszukiwać samemu albo kupić informacje u handlarzy.
Chata myśliwego (Hunter's Hut)
Kolejnym budynkiem pozwalającym na zdobywanie nowych przedmiotów jest Chata myśliwego (Hunter's Hut). Działa to na podobnej zasadzie, co nagrody otrzymywane za ryby - w zamian za dostarczenie poszczególnych trofeów ze zwierząt, otrzymasz runy lub nowe elementy wyglądu.
Kolejną nową funkcją dzięki inwestycji w budynek jest możliwość śledzenia postępu w znajdowaniu i zabijaniu legendarnych zwierząt - specjalnych odmian zwierząt przypominających bossów. Za dostarczenie trofeów pozyskanych z legendarnych zwierząt możesz otrzymać unikalne uzbrojenie. Lokalizacje wspomnianych zwierząt znajdziesz w rozdziale poświęconym sekretom - Lista wszystkich sekretów.
Stajnia i ptaszarnia (Stable and Aviary)
Wybudowanie Stajni i ptaszarni (Stable and Aviary) odblokuje Ci dostęp do kupna nowych koni i ptaków - jest to jednak zmiana tylko kosmetyczna i w żaden sposób nie wpływa na statystyki. Na szczęście nie jest to jedyny bonus płynący z budowy tego obiektu.
Dużo ważniejszą kwestią jest możliwość trenowania konia, czyli nadawania mu nowych umiejętności. Możesz w ten sposób nauczyć konia pływać czy zwiększyć jego wytrzymałość, co pozwoli na dłuższą jazdę przy pełnej prędkości. Obie zdolności zdecydowanie ułatwiają i przyspieszają eksplorację.
Koszary (Barrack)
Ostatnim obiektem na liście najlepszych budynków w Assassin's Creed Valhalla są Koszary (Barrack). W koszarach możesz zarządzać swoją załogą, a konkretnie werbować i zamieniać wikingów uczestniczących w najazdach. Szczególnie ważna jest możliwość rekrutacji jomswikinga. Jest to specjalna postać, której możesz zmieniać uzbrojenie i tym samym ulepszać jej wartość na polu bitwy.