Assassins Creed Valhalla: Szturm na mury/Storming the Walls - solucja Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Szturm na mury (Storming the Walls). To ostatnia misja z tej sagi, za jej ukończenie dostaniecie osiągnięcie Prośba o przysługę (Calling In a Favor).
Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Szturm na mury (Storming the Walls).
Eivorowi udało się poważnie osłabić przeciwnika poprzez ataki przeprowadzone na Gildefort, Crawleah i Briggworth. Pora poprowadzić atak na Portcestre.
Nagroda za wykonanie misji: 5 100 XP.
- Dołącz do swoich sojuszników (Regroup with your allies)
- Wyłam wrota (Breach the gate)
- Zniszcz jedną z palisad (Destroy one of the palisades)
- Podnieś kratę (Lift the portcullis)
- Zniszcz palisadę (Destroy the palisade)
- Wejdź do twierdzy (Get inside the keep)
- Poszukaj Sigurda (Search for Sigurd)
- Znajdź i zabij Fulke (Find and kill Fulke)
- Powstrzymaj Sasów (Hold off the Saxons)
Dołącz do swoich sojuszników (Regroup with your allies)
Twoi sojusznicy zebrali się już w obozie wypadowym (Forward Camp) i przygotowują się do nadchodzącej bitwy. Dołącz do nich i porozmawiaj z Basimem, by rozpocząć szturm.
Wyłam wrota (Breach the gate)
Zanim dotrzesz do głównej bramy trzeba uporać się z mniejszymi drewnianymi palisadami, które zostały rozstawione na drodze. Zostaw to swoim wojownikom, a samemu zajmij się niszczeniem balist i eliminacją strażników stacjonujących na murach. Warto także zniszczyć kocioł z wrzącym olejem, który został umiejscowiony na samym szczycie muru.
Gdy taran zostanie podprowadzony pomóż swoim wojownikom wywarzyć wrota. Gdy przeciwnicy będą zasypywać was gradem strzał użyj tarczy, by osłonić się przed nadlatującymi pociskami. Taran jest wprawdzie zadaszony, ale niekiedy płonąca strzała wystrzelona przez wroga może dosięgnąć celu.
Zniszcz jedną z palisad (Destroy one of the palisades)
Po wejściu na teren fortecy skręć w lewo, zlikwiduj kilku strażników i strzel w dzban z oliwą, by zniszczyć palisadę.
Podnieś kratę (Lift the portcullis)
Wdrap się na mury i wyeliminuj strażników pilnujących mechanizmu służącego do podnoszenia kraty. Następnie użyj kołowrotu, by otworzyć przejście dla swoich wojsk.
Zniszcz palisadę (Destroy the palisade)
Do zniszczenia drewnianej palisady możesz użyć dzban z oliwą. Najbliższy znajdziesz przy jednej z drewnianych łodzi, która została umieszczona dokładnie naprzeciwko przeszkody.
Jeśli chcesz możesz również przejąć kontrolę nad jedną z balist i strzelać w palisadę dopóki nie zostanie zniszczona.
Wejdź do twierdzy (Get inside the keep)
Wszystkie główne przeszkody zostały pokonane i twoje wojska wdarły się do wewnętrznego pierścienia fortecy. By wejść do twierdzy będziesz potrzebować klucza, a ten jest w posiadaniu jednego z elitarnych przywódców stojących przed wejściem. Pokonaj przeciwnika, zabierz klucz i idź na spotkanie z Fulke.
Poszukaj Sigurda (Search for Sigurd)
Skorzystaj ze schodów, by wejść na drugi poziom twierdzy. Trafisz do Sali w której Fulke przetrzymywała Sigurda. Wyjdź na balkon, by aktywować przerywnik filmowy.
Zeskocz z balkonu, a następnie udaj się do kościoła - to właśnie tam Fulke zabrała osłabionego Sigurda. Gdy będziesz na miejscu, z pomocą Basima wywarz czerwone drzwi.
Znajdź i zabij Fulke (Find and kill Fulke)
Idź na sam dół podziemnej krypty, by stawić czoła Fulke. Paladynka walczy dwoma broniami: dwuręcznym mieczem i biczem. Ten niezwykle przebiegły przeciwnik będzie chował się w cieniu i próbował zaskoczyć Cię atakiem w plecy więc nie możesz tracić czujności.
Gdy tylko przeciwnik zniknie z Twojego pola widzenia skorzystaj ze Wzroku Odyna, by go zlokalizować. W ciemności zauważysz niebieskawy okrąg, który zdradzi aktualną pozycję przeciwnika, a Fulke straci wtedy swoją chwilową przewagę.
Zdecydowana większość specjalnych ataków Fulke sygnalizowana jest żółtym rozbłyskiem runy - możesz je sparować lub zablokować, by wytrącić przeciwnika z równowagi i wyrządzić nieco obrażeń ogłuszających.
Gdy tylko Fulke zgasi ognisko na środku areny i zapanuje tam całkowity mrok, natychmiast przenieś się na kolejny oświetlony teren. Ognisko, które służy za źródło światła można również wykorzystać do podpalenia strzał, by wyrządzić przeciwnikowi nieco dodatkowych obrażeń.
Fulke dysponuje nieblokowalnymi atakami, które wyprowadza w biegu i sygnalizowane są one czerwonym rozbłyskiem runy - tych bezwzględnie trzeba unikać.
Przeciwnik będzie także robić użytek z ognistych bomb, które wyrządzają obrażenia od wybuchu, ale nie podpalają celu gdy w niego trafią. Gdy Fulke stanie w miejscu i zacznie podpalać lont pocisku to znak, że zaraz rzuci nim w Twoją stronę.
W pewnym momencie Fulke użyje bomby dymnej i postara się uciec. Wybiegnij z krypty i dogoń przeciwnika, by rozprawić się z nim raz na zawsze.
Gdy walka przeniesie się na plac przed kościołem Fulke będzie walczyć sporych rozmiarów drewnianym krzyżem. Jej ruchy będą bardziej powolne jednak staraj się unikać jej ciosów, bo mogą mocno nadwątlić zdrowie Eivora.
Na tym etapie walki przeciwnik nie powinien sprawiać Ci problemów - nie ma gdzie się schować i nie będzie mógł Cię zaskoczyć. Gdy Fulke zostanie powalona, Eivor natychmiast ją dobije, a walka dobiegnie końca.
Powstrzymaj Sasów (Hold off the Saxons)
Na miejsce bitwy przybędą posiłki z Wincestre wśród których znajdzie się wielu elitarnych strażników. Pokonaj wszystkich strażników, by ukończyć misje. W nagrodę otrzymasz 5 100 XP.