Assassins Creed Valhalla: Podżeganie do buntu/Brewing Rebellion - solucja Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Podżeganie do buntu (Brewing Rebellion). W trakcie tego zadania uratujecie tanów i postaracie się nawiązać sojusz z Geadrikiem.
Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Podżeganie do buntu (Brewing Rebellion).
Sigurd i Basim przebywają w Buckingham w nadziei na nawiązanie sojuszu z buntowniczym tanem Geadrikiem (Thegn Geadric). Sam sojusz nie jest jednak jedynym powodem ich podróży do Oxenefordscire.
Nagroda za wykonanie misji: 6 800 XP.
- Odszukaj Sigurda i porozmawiaj z nim (Find and speak to Sigurd)
- Spotkaj się z Sigurdem u rybaka (Meet Sigurd at the fish house)
- Dotrzyj do Sali biesiadnej w Buckingham (Reach Buckingham's longhouse)
- Znajdź i uratuj tanów (Find and rescue the thegns)
- Odprowadź tanów w bezpieczne miejsce (Escort the thegns to safety)
- Wróć do Geadrika (Report back to Geadric)
Odszukaj Sigurda i porozmawiaj z nim (Find and speak to Sigurd)
Sigurda znajdziesz w karczmie (alehouse) w Buckingham. Na miejsce możesz łatwo dostać się łodzią - zacumujesz przy punkcie docelowym.
Jak się okazuje, Buckingham zostało przejęte przez wrogich strażników więc dojście do karczmy nieco się skomplikuje. Możesz użyć przebrania i postarać się nie rzucać w oczy lub po prostu wyeliminować wszystkie cele.
Gdy wejdziesz do karczmy zauważysz, że Sigurda niestety tutaj nie ma. Porozmawiaj z kobietą stojącą przy drzwiach, aby dowiedzieć się co się stało.
Z rozmowy dowiesz się, że Sigurd i Basim rozmawiali z Lordem Geadrikiem (Thegn Geadric), a gdy ludzie lady Eadwyny weszli do środka i doszło do bitki, zniknęli. Kobieta nie chce za darmo zdradzić szczegółów gdzie udał się Sigurd. Jak rozwiążesz tę sprawę zależy od Ciebie.
Spotkaj się z Sigurdem u rybaka (Meet Sigurd at the fish house)
Eivor dowiedział się, że Sigurd z Basimem wymknęli się z karczmy przez okno i udali się w stronę rzeki. Najpewniej skryli się w jednej z chat rybaków.
Użyj kruka, by zlokalizować odpowiednią chatę rybacką, a następnie udaj się w oznaczone miejsce, by porozmawiać z bratem i obejrzeć przerywnik filmowy.
Dotrzyj do Sali biesiadnej w Buckingham (Reach Buckingham's longhouse)
Pomimo tego, że Eivor krytykuje i podważa propozycję Basima, a do tego twierdzi, że miesza on Sigurdowi w głowie, postanawia pomóc w walce przeciwko lady Eadwyn.
Przed wejściem do Sali biesiadnej natkniesz się na oddział żołnierzy. By wejść do środka będziesz musiał się z nimi rozprawić lub obejść budynek od drugiej strony nie wzbudzając w ten sposób podejrzeń. Następnie wyważ drzwi, by aktywować kolejny przerywnik filmowy.
Rozmowa z lady Eadwyn nie potoczy się najlepiej. Kobieta odejdzie zabierając ze sobą Geadrika pozostawiając w budynku swoich żołnierzy wraz z jednym elitarnym przywódcą. Pokonaj ich, by przejść do kolejnego etapu tego zadania.
Znajdź i uratuj tanów (Find and rescue the thegns)
Tanów znajdziesz na południowy zachód od Buckingham, w połowie drogi do Oxenofordu, w garnizonie wioski Leah (Leah Villa Garrison).
Gdy tylko zbliżysz się do głównego placu przed katedrą, będziesz świadkiem procesu w którym więźniowie mają zostać straceni.
Wszędzie aż roi się od strażników więc jeśli chcesz zapobiec rzezi będziesz musiał się z nimi rozprawić. Zwróć szczególną uwagę na przeciwników z ikoną czerwonego dzwonka nad głową i wyeliminuj ich jak najszybciej - to właśnie on wezwie posiłki, gdy obecność Eivora zostanie odkryta.
Dobrym pomysłem jest także całkowite zniszczenie dzwonu, by w razie wpadki przeciwnik nie zwołał na plac posiłków.
Jeden z tanów przetrzymywany jest w klatce tuż obok głównego budynku. Pamiętaj, by go uwolnić.
Nie zapomnij także o tanach klęczących na placu. Uwolnij ich, by przejść do kolejnego etapu tego zadania.
Odprowadź tanów w bezpieczne miejsce (Escort the thegns to safety)
Uwolnionych tanów musisz teraz wyprowadzić z garnizonu i odeskortować do bezpiecznego miejsca na polanie przy rzece. Najlepiej będzie unikać drogi na skróty przez las i iść wyznaczonym szlakiem na wprost od placu.
Etap eskorty może się zbugować. Tanowie nie pójdą za Tobą jeśli nie zostaną zebrani razem. Jeśli np. jeden z nich zostanie na placu, reszta będzie na niego czekać więc będziesz musiał się po niego wrócić. Jeśli w trakcie eskorty NPC zawieszą się na jakiejś przeszkodzie, jak np. drzewie i nie będą chcieli iść dalej mogą natrafić na niewidzialną ścianę - po prostu spróbuj obejść niewidzialną przeszkodę z drugiej strony. Jeśli nie będziesz mógł w żaden sposób doprowadzić NPC do wyznaczonego miejsca spróbuj wczytać ostatniego save'a.
Wróć do Geadrika (Report back to Geadric)
Tanowie są wolni i wyrażają chęć do walki przeciwko lady Eadwyn. Wróć do Buckingham (najlepiej będzie skorzystać z opcji szybkiej podróży), by porozmawiać z Geadrikiem i zakończyć tę misję. W ramach nagrody otrzymasz 6 800 XP.