Assassins Creed Valhalla: Czy można mieć własnego zwierzaka (pet)? Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Assassin's Creed Valhalla to zbiór informacji o zwierzętach dostępnych w grze. Znajdziecie na niej opisy koni, kruków, lisów i wilków. Dowiecie się również, które z tych zwierząt możecie mieć zawsze przy sobie, a które jedynie pojawia się w świecie gry.
Ostatnia aktualizacja: 1 grudnia 2022
Na tej stronie poradnika do Assassin's Creed Valhalla możesz dowiedzieć się czy można mieć własne pety w grze, czyli zwierzaki, które mogłyby być przyjaźnie nastawione do Eivora, towarzyszyć mu w jego przygodach oraz pomagać mu w wygrywaniu walk.
Koń i kruk
Eivorowi niemal od samego początku gry towarzyszą koń oraz kruk.
- Eivor może używać wierzchowca do szybszego podróżowania po świecie gry. Możliwe jest też staczanie walk bez schodzenia z konia. Bardziej pomocny jest w tym przypadku łuk. Eivor nie korzysta z broni do walki wręcz podczas przejażdżek konnych, a jedynie może kopać przeciwników czy dzikie zwierzęta, które znalazły się obok konia. Warto zaznaczyć, że Eivor nie przywiązuje się tylko do jednego konia. Możesz zmieniać konie oraz kraść nowe wierzchowce odnajdywane w świecie gry.
- Kruk jest wykorzystywany wyłącznie do przeprowadzania zwiadów. Może on być przydatny m.in. do odnajdywania sekretów, lokalizowania przeciwników czy badania lokacji powiązanych z questami.
Ani konia ani kruka nie możesz permanentnie stracić. Nie musisz więc np. w trakcie walk prowadzonych z grzbietu konia podejmować próbę ucieczki po tym jak zwierzę zostanie poważnie zranione. Nawet jeśli twój koń polegnie, to będziesz mógł przywołać kolejnego.
Gra pozwala szkolić konia. Musisz w tym celu wybudować w osadzie stajnię i ptaszarnię. Lekcje są odpłatne (płaci się srebrem - główną walutą gry), ale bardzo pożyteczne. Możesz:
- Nauczyć konia pływać - Nie tylko pomaga to sprawniej podróżować po świecie gry (nie musisz pływać Eivorem ani tak często korzystać z łodzi), ale również umożliwia zdobycie trofeum Koń morski.
- Zwiększyć wytrzymałość konia - Pozwoli ci to dłużej galopować i przydaje się głównie podczas eksploracji nowych regionów mapy.
- Wydłużyć pasek zdrowia konia - Zmniejszy się ryzyko, że koń zostanie pokonany przez przeciwników i zrzuci Eivora.
Możesz zmieniać wygląd konia oraz kruka. Nowe odmiany / "malowania" wierzchowców oraz kruków można:
- Kupować za srebro po spotkaniu się ze stajennym w stajni i ptaszarni wybudowanej w osadzie.
- Kupować za kredyty Helix (prawdziwe pieniądze) w sklepie gry.
Alternatywy dla konia i kruka
W ramach programu lojalnościowego usługi Ubisoft Connect możesz też odblokować orlicę Senu, która należała do Bayeka w grze Assassin's Creed Origins. Zastąpi ona "domyślnego" kruka, przy czym będzie to zmiana wyłącznie kosmetyczna. Kosztuje ona 60 punktów Units.
W trakcie pobytu w Asgardzie będziesz korzystał z alternatywnego wierzchowca. Zmiana ta jest wyłącznie wizualna, gdyż tematy przemieszczania się i walki na wierzchowcu wyglądają identycznie.
Jeżeli posiadasz edycję Ultimate gry lub zakupioną paczkę Berserker Pack (jest ona sprzedawana za 1500 Helix Credits w sklepie gry), możesz korzystać z ogromnego wilka - wierzchowca o imieniu Hati.
Lis
W regionie Oxenefordscire Eivor może zaprzyjaźnić się z lisem. Odwiedź w tym celu lokację z wydarzeniem (A Dog's Rescue), którą pokazuje obrazek. Kobieta błaga o uwolnienie jej pupila z płonącego domu. Po tym jak uwolnisz lisa umierająca kobieta zwróci się z prośbą o zaopiekowania się jej zwierzakiem.
Od tego momentu lis może w losowych momentach gry pojawiać się w pobliżu Eivora i towarzyszyć mu. Zwierzak może się też pojawiać w osadzie. Lisa nie może niestety pogłaskać i nie weźmie on też udziału w żadnych walkach.
Wilk
Eivor może też zaprzyjaźnić się z wilkiem, przy czym nie jest to tak oczywiste jak w przypadku konia oraz kruka.
W trakcie jednej z wizyt w głównym budynku Kruczej Przystani Eivora może zaczepić chłopczyk Knud i poprosić o pomoc. Wyruszenie za nim rozpocznie poboczny quest Mały problem - A Little Problem. Dotrzyj do miejsca spotkania z pozostałymi dziećmi.
W ramach rozgrywania questu Mały problem musisz zabić dzika będącego w posiadaniu klucza, a następnie użyć klucza do otarcia chatki. W piwnicy chatki znajdziesz więzionego wilka. Zniszcz lub otwórz drzwi klatki żeby uwolnić zwierzę.
Po wyjściu na górę okaże się, że wilk jest oswojony i ma przyjazne intencje. Możesz nadać wilkowi imię - do wyboru są trzy różne.
Wilk będzie towarzyszył bohaterom w drodze powrotnej do osady.
W nagrodę za ukończenie questu zdobędziesz zdolność Najlepszy przyjaciel człowieka - Man's Best Friend. Pozwala ona na przywoływanie wilka na potrzeby atakowania wrogów.
Samego wilka możesz też odnajdywać podczas powtórnych wizyt w osadzie. Będzie kręcił się w pobliżu głównego budynku.