Assassins Creed Valhalla: Gniew morza/A Fury from the Sea - solucja Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Gniew morza (A Fury from the Sea). To zadanie polega głównie na walce. Musicie wedrzeć się do warowni Burgh, następnie przedrzeć się przez bramy, aby dotrzeć do Rueda. Po pokonaniu przeciwnika, wrócicie do Oswalda.
Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Gniew morza (A Fury from the Sea).
Klan Rueda schronił się w warowni Burgh (Burgh Castle). Eivor ma śmiały plan przełamania tamtejszej obrony i wdarcia się do fortecy. Do walki z nieprzyjacielem dołączył Reeve z Theotfordu wraz ze swoimi wojownikami.
Nagroda za wykonanie misji: 5 100 XP.
- Udaj się do obozu wypadowego (Travel to the forward camp)
- Wedrzyj się do warowni Burgh (Crash into Burgh Castle)
- Przedrzyj się przez bramę portową (Break through the shipyard gate)
- Przedrzyj się przez ostatnią bramę (Break through the final gate)
- Pokonaj Rueda (Defeat Rued)
- Pomów z Oswaldem (Speak to Oswald)
Udaj się do obozu wypadowego (Travel to the forward camp)
Gdy dotrzesz do obozu od razu porozmawiaj z Finnrem. Znajdziesz go na klifie, wpatrującego się w stronę warowni Burgh (Burgh Castle). Okazało się, że do walki z klanem Rueda przyłączyło się znacznie więcej wojsk z całej Wschodniej Anglii.
Gdy zgodzisz się na rozpoczęcie ataku Finnr wyjaśni Ci ze szczegółami plan działania. Na tym etapie zadania będziesz musiał także wygłosić mowę do żołnierzy, którzy wezmą udział w walce. Do wyboru są trzy opcje:
- Pamiętajcie o poświęceniu Oswalda (Remember Oswald's Sacrifice): żołnierze odkrzykną "Za Oswalda!" i ruszą do walki;
- To bitwa o wolność (This is battle for freedom): żołnierze zaczną skandować "Wolność!" i będą walczyć u Twego boku;
- Wschodnia Anglia was potrzebuje (East Anglia need you): żołnierze odkrzykną "Za Wschodnią Anglię" i będą gotowi do walki.
Opcja przemowy nie ma żadnego pływu na przebieg fabuły w grze Assassin's Creed Valhalla. To tylko dodatkowy smaczek, by dodać wydarzeniom nieco więcej realizmu i dramatyzmu.
Wedrzyj się do warowni Burgh (Crash into Burgh Castle)
Gdy tylko wojsko Eivora zacznie płynąć w stronę fortecy ich pozycja zostanie odkryta, a łucznicy stacjonujący w twierdzy zaczną zasypywać nadciągające jednostki gradem strzał. Musisz użyć tarczy, by osłonić się przed atakiem (Domyślnie L1/LB).
Przedrzyj się przez bramę portową (Break through the shipyard gate)
Twoi żołnierze od razu zaczną wprowadzać na plac taran. Użyj go, by rozbić pierwszą palisadę warowni Burgh.
Gdy Twoi ludzie zaczną podprowadzać taran pod główną bramę wyeliminuj żołnierzy, którzy mogą przeszkadzać w wyważaniu wejścia do fortecy.
Jeśli chcesz szybko pozbyć się strażników, którzy zajęli miejsca na murach po prostu strzel w czerwone dzbany, by wywołać eksplozję.
Gdy na placu będzie już w miarę czysto chwyć za taran i pomóż swoim ludziom wyważyć bramę portową.
Przedrzyj się przez ostatnią bramę (Break through the final gate)
Zanim Twoi wojownicy podprowadzą taran pod główną bramę będziesz mieć sporo czasu, by wyeliminować wrogich strażników.
Na murach umiejscowiono drewniane wyrzutnie strzał, które można zniszczyć. Wyceluj strzałą w czuły punkt konstrukcji, a broń przeciwnika stanie się bezużyteczna. Warto także strzelać w czerwone dzbany, by spowodować eksplozję i natychmiast wykończyć łuczników, którzy zajęli pozycje na murach twierdzy.
Następnie pomóż swoim ludziom przedrzeć się przez ostatnią bramę, a wejście do fortecy stanie przed Tobą otworem.
Pokonaj Rueda (Defeat Rued)
Po przedarciu się do serca fortecy Eivor spostrzega, że Oswald żyje i przetrzymywany jest w roli zakładnika - przez Rueda we własnej osobie.
Drogę do Oswalda zagrodzi Ci liczny oddział strażników. Pokonaj ich, a następnie wespnij się na palisadę i przygotuj się na walkę z Ruedem.
Rued, jak na prawdziwego łupieżcę przystało nie będzie walczył czysto. Do pomocy ma swojego wiernego wilka, którego warto wyeliminować w pierwszej kolejności. Zwierzę będzie mocno przeszkadzać w trakcie starcia z głównym przeciwnikiem.
Walka z Ruedem bardzo przypomina starcie z Leofrithem. Rued włada dwuręcznym mieczem - jego ataki są powolne i sygnalizowane (żółty rozbłysk), ale potrafią mocno nadwątlić zdrowie Eivora, gdy dosięgną celu. W asortymencie ciosów Rueda znajdziesz ataki klingą miecza, cięcia od spodu, a także zza głowy i zamaszyste cięcia poziome.
Poza zwykłymi zdolnościami wyrządzającymi obrażenia Rued może także włączyć regenerację utraconego zdrowia. Gdy tylko uklęknie i otoczy go biała aura natychmiast zaatakuj, by przerwać działanie zaklęcia, bo inaczej przeciwnik może uzdrowić się do maksimum.
Rued dysponuje także jednym atakiem zasięgowym i postara się trafić w cel podpalonym orężem. Tych ataków można jednak łatwo uniknąć lub zablokować.
W trakcie walki Rued będzie dodatkowo podpalał swój dwuręczny miecz, by wyrządzać zwiększone obrażenia. Trzy celne ataki ognistym mieczem podpalą Eivora i zacznie przez to otrzymywać obrażenia od ognia rozłożone w czasie.
Gdy przeciwnik zostanie pokonany, a Oswald uwolniony będziesz musiał podjąć ważną decyzję, co stanie się z Ruedem. Twoja decyzja będzie miała poważne konsekwencje więc lepiej dobrze się nad tym zastanów.
- Rued zginie: Eivor natychmiast zabije Rueda (nie da się ograbić jego ciała). Oswald nie pochwali tej decyzji i wygłosi mowę na temat tego, że zabijanie do niczego nie prowadzi i należy się zmienić, by utrzymać pokój na terenie Wschodniej Anglii. Mimo wszystko i tak zostanie sojusznikiem Eivora. Zabicie wroga zapobiega również późniejszemu przerwaniu ślubu Oswalda z Valdis i drugiej walce z Ruedem. Co więcej, Finnr dołączy do załogi łupieżców Eivora.
- Rued będzie żył: Oswald będzie zadowolony z Twojej decyzji i wygłosi mowę na temat litości, która ponoć przystoi każdemu, nawet największym wojownikom. Pozostawienie tego wroga przy życiu sprawi, że Rued pojawi się na późniejszym weselu Oswalda i Valdis, gdzie zaatakuje króla Wschodniej Anglii. Wtedy będziesz musiał podjąć kolejną ważną decyzję, którą opisaliśmy w misji Zaślubiny.
Pomów z Oswaldem (Speak to Oswald)
Bez względu na to, jaką decyzję podjąłeś w sprawie Rueda, porozmawiaj z Oswaldem, by zakończyć to zadanie. W ramach nagrody otrzymasz 5 100 XP.