Assassins Creed Valhalla: Uszkodzone dane/sejwy - jak rozwiązać problem? Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Assassin's Creed Valhalla znajdziecie informacje o uszkodzonych danych / uszkodzonych sejwach (Data Corrupt). Dowiecie się jak zabezpieczyć się przed wystąpieniem buga i co zrobić, jeśli już taki się pojawi.
Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022
Ta strona poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla wyjaśnia dlaczego pojawia się problem uszkodzonych danych / uszkodzonych sejwów (Data Corrupt). Zamieściliśmy też wyjaśnienia jak postarać się rozwiązać problem niedziałających sejwów oraz jak zabezpieczać się przed jego wystąpieniem.
W Assassin's Creed Valhalla pojawia się niestety ryzyko bezpowrotnego uszkodzenia sejwów i jeśli dojdzie do tego zdarzenia, to nie będziesz mógł korzystać z tych zapisów do wczytywania stanu gry. Zjawisko to jest niestety efektem tego, że AC Valhalla posiada mnóstwo bugów i sejwy mogą zostać uszkodzone w wyniku wystąpienia nieprzewidzianej przez autorów sytuacji, która może np. uniemożliwić Eivorowi dalsze postępy czy przedwcześnie zaliczyć wykonanie jakiejś ważnej czynności fabularnej.
Gra niestety nie informuje na bieżąco o tym, że sejwy zostały uszkodzone. Możesz grać będąc nieświadomym tego, że twoje postępy nie będą dalej zapisywane. Informacje o ewentualnych uszkodzonych zapisach możesz odczytać w menu ręcznego tworzenia i wczytywania sejwów - przykład takiej sytuacji pokazaliśmy na dołączonym obrazku (komunikat Data corrupt!). Uszkodzonych zapisów nie można naprawić - mogą one zostać skasowane lub nadpisane przez stan sprzed uszkodzenia sejwów.
W celu naprawienia gry musisz zawsze odnaleźć na liście zapisów ostatni nieuszkodzony sejw, tzn. przed wystąpieniem akcji, która mogła doprowadzić do uszkodzenia zapisów. Właściwy sejw możesz łatwo rozpoznać po tym, że po wczytaniu gry i przy próbie ponownego zapisu nie zostanie wyświetlony komunikat o uszkodzonych sejwach.
Do uszkodzenia sejwów może najłatwiej dojść jeśli zabijesz przedwcześnie któregoś z członków Zakonu Starożytnych. Mowa tu mianowicie o osobach z Zakonu, które przebywają w miastach Lunden, Jorvik oraz Wincestre. W każdym z tych miast Eivor identyfikuje i zabija 3 różne postacie. Nie możesz doprowadzić do śmierci tych osób w wyniku napotkania ich w trakcie swobodnej eksploracji mapy. Musisz zaczekać aż przystąpisz do powiązanych z nimi misji fabularnych i dopiero wtedy się z nimi rozprawić. W dołączonym przez nas przykładowym obrazku do uszkodzenia sejwów doszło w wyniku przedwczesnego zamordowania Auduna po odnalezieniu go w teatrze w Jorvik podczas gdy miał on zginąć dopiero w trakcie questu z przyjęcia.
Nie możesz całkowicie zabezpieczyć się przed potencjalną utratą zapisów stanu gry, ale możesz podjąć różne działania żeby zmniejszyć ryzyko utraty postępów:
- Zawsze graj na najnowszej wersji gry. Opisywany przez nas problem na pewno występuje w wersji 1.02 AC Valhalla.
- Twórz nowy manualny zapis przed rozpoczęciem sagi w każdej nowej krainie i nie nadpisuj go do momentu ukończenia krainy. W razie wystąpienia jakichś problemów będziesz musiał w najgorszym razie powtórzyć eksplorację pojedynczego terytorium.
- Staraj się badać i zaliczać regiony po kolei. Nie radzimy biegać po całej mapie świata i zajmować się losowymi aktywnościami. Trudniej będzie wtedy namierzyć potencjalny krytyczny błąd gry.
- Rozważ zajęcie się eliminacją członków Zakonu Starożytnych dopiero po skończeniu głównej fabuły. Podczas przechodzenia gry skupiaj się eliminowaniem tylko tych osób z zakonu, których śmierć jest obowiązkowa do ukończenia kampanii. Żadnego członka Zakonu nie możesz przegapić.
- Twórz co jakiś czas nowe manualne sejwy. Pozwoli ci to przy okazji sprawdzać czy nie pojawił się komunikat o uszkodzonych zapisach.