Assassins Creed Valhalla: Deszcz mieczy w Anecastre - solucja, opis przejścia Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Deszcz mieczy w Anecastre (A Sword-Showe in Anecastre). W trakcie niej odnajdziecie i zabijecie biskupa Herefritha (Bishop Herefrith).
Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Deszcz mieczy w Anecastre (A Sword-Showe in Anecastre).
Biskup Herefrith zbiegł do Anecastre i wraz ze swymi najwierniejszymi ludźmi ukrył się za murami tamtejszej fortecy. Eivor z pomocą kilku przyjaciół wyrusza, by się z nim zmierzyć.
Bez względu na to, czy na nowego ealdormana wybrałeś Hunwalda czy Aelfgara, przebieg misji jest taki sam. W naszym przewodniku zagłosowaliśmy na Aelfgara więc przebieg misji Deszcz mieczy w Anecastre opisujemy z tej perspektywy. Na samym końcu solucji znajdziesz jednak opis drugiego zakończenia, jeśli zdecydowałeś się zagłosować na Hunwalda.
Nagroda za wykonanie misji: 1 700 XP.
- Porozmawiaj z nowym ealdormanem (Speak to the new Ealdorman)
- Idź z Aelfgarem (Follow Aelfgar)
- Wyłam wrota (Breach the gates)
- Zniszcz blokadę (Destroy the blockade)
- Strzelaj w ogniwa, aby opuścić most zwodzony (Shoot links to lower the Drawbridge)
- Znajdź i zabij biskupa Herefritha (Find and assassinate Bishop Herefrith)
- Porozmawiaj z Aelfgarem (Speak to Aelfgar)
Porozmawiaj z nowym ealdormanem (Speak to the new Ealdorman)
Wyjdź za mury miasta Lincoln, by porozmawiać z nowym ealdormanem. Pora poprowadzić fyrd i przeprowadzić szturm na Anecastre.
Idź z Aelfgarem (Follow Aelfgar)
Wsiądź na konia i jedź do obozu nad jeziorem Wynmere (Wynmere Lake), gdzie reszta wojsk szykuje się do nadchodzącej bitwy.
Gdy będziesz już na miejscu porozmawiaj z dowódcą fyrdu. Aktywujesz w ten sposób przerywnik filmowy po którym przeprowadzisz szturm na fortecę biskupa Herefritha.
Wyłam wrota (Breach the gates)
Pomóż swoim wojownikom podprowadzić taran pod zewnętrzną bramę fortecy. Gdy przeciwnicy będą zasypywać was gradem strzał użyj tarczy, by osłonić się przed nadlatującymi pociskami. Taran jest wprawdzie zadaszony, ale niekiedy płonąca strzała wystrzelona przez wroga może dosięgnąć celu. Gdy dotrzecie na miejsce wyłam wrota.
Jeśli chcesz, możesz zostawić to zadanie swoim wojownikom, a samemu wdrapać się na mury fortecy i eliminować siły wroga.
Zniszcz blokadę (Destroy the blockade)
Drewnianą blokadę można zniszczyć na dwa sposoby: wysadzić ją (dzbany z olejem znajdziesz po lewej stronie, przy skrzynkach z zapasami) lub strzelić do przeszkody z balisty.
Nie ma sensu przeskakiwać na drugą stronę, bo palisada podparta jest zwykłymi belkami, a nie zabarykadowana więc nie otworzysz jej od tej strony, jak w przypadku zwykłych bram.
Strzelaj w ogniwa, aby opuścić most zwodzony (Shoot links to lower the Drawbridge)
Do ogniw trzymających most trzeba strzelić po skosie. Wdrap się na mury, by zająć lepszą pozycję strzelecką, a następnie odstrzel dwa słabe punkty mostu zwodzonego.
Znajdź i zabij biskupa Herefritha (Find and assassinate Bishop Herefrith)
Herefrith ukrył się w kaplicy. Wszystkie główne wejścia do świątyni są zabarykadowane więc skorzystaj z wejścia alternatywnego. Wdrap się na drewniane rusztowanie, a następnie rozbij jeden z witraży i wejdź do środka.
Jeśli chcesz możesz także wejść do kaplicy poprzez podziemne przejście. Wejście do tunelu znajdziesz w małym budynku widocznym na powyższym obrazku.
W kaplicy poza Herefrithem spotkasz kilku żołnierzy. Zlokalizuj biskupa i wykończ go po cichu. Jeśli Cię zauważy od razu zacznie uciekać, a wtedy będziesz musiał gonić go po całym obszarze fortecy. Pamiętaj, by potwierdzić zabójstwo.
Porozmawiaj z Aelfgarem (Speak to Aelfgar)
Twierdza została zdobyta, a biskup Herefrith zgładzony. Udaj się na wzgórze do Aelfgarda i porozmawiaj z nim. Mężczyzna poprzysięga lojalność Klanowi Kruka.
W trakcie przerywnika filmowego Hunwald zapyta, czy znajdzie się w Kruczej Przystani miejsce dla niego i narzeczonej. Misja zakończy się, a w ramach nagrody otrzymasz 3 400 XP.
Hunwald - zakończenie misji
Jeśli nowym ealdormanem wybrałeś Hunwalda, młodzieniec poprosi Eivora o to, by jego narzeczona zamieszkała w Kruczej Przystani. Zdobędziesz oczywiście nowego sojusznika i otrzymasz tyle samo punktów doświadczenia.