Assassin's Creed Valhalla: Jak zakładać runy? Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Assassin's Creed Valhalla znalazły się wszystkie najważniejsze informacje o runach. Dzięki temu dowiecie się jak działają runy, jak się je zdobywa, zakłada i co dzięki nim można zyskać.
Ostatnia aktualizacja: 1 grudnia 2022
Ta strona poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla zawiera wyjaśnienia jak zakładać runy na przedmioty oraz co można zyskać na umieszczeniu runy w gnieździe przedmiotu. Dodatkowo podpowiadamy jak najłatwiej zdobywać kolejne runy.
Runy to specjalne obiekty, dzięki którym możesz ulepszać ekwipunek Eivora - bronie oraz elementy pancerza.
Runy możesz przede wszystkim odnajdywać w trakcie swobodnej eksploracji świata - mogą one znajdować się w badanych skrzyniach z lootem. Inne sposoby pozyskiwania run to:
- Zaliczanie questów i wydarzeń - mogą być nagrodami w niektórych z zadań.
- Przeszukiwanie zwłok poległych elitarnych / unikalnych wrogów.
- Zaliczanie wyzwań łowieckich w chatce myśliwych w osadzie.
- Zaliczanie wyzwań wędkarskich w chatce wędkarza w osadzie.
- Kupowanie run od handlarzy - najlepiej jest postawić w osadzie punkt handlowy. Mniejsze runy to wydatek około 100 srebra za 1 sztukę. Runa średniej jakości możesz już kosztować około 150 srebra.
Runy można umieszczać tylko w tych przedmiotach, które mają co najmniej jedno wolne gniazdo. Slotów na runy nie znajdziesz w przedmiotach solidnej (najniższej) jakości. Musi to być przedmiot wybornej jakości lub wyższej. Warto zaznaczyć, że im wyższa jakość, tym więcej slotów na runy będzie dostępnych. Pozwoli ci to umieścić kilka różnych run w gniazdach pojedynczego przedmiotu i czerpać dzięki temu korzyści z kilku różnych bonusów.
Jakość posiadanych przedmiotów możesz zwiększać u kowala Gunnara, aczkolwiek żeby stało się to możliwe musisz mu dostarczać odpowiednie odmiany sztabek odnajdywanych w świecie gry (najbardziej "pospolite" ich odmiany to sztaby węgla). Dokładniej omówiliśmy to na stronie Sztaby - jak zdobywać.
W początkowej fazie kampanii będziesz korzystał wyłącznie z mniejszych run, które mogą zostać umieszczone w dowolnym przedmiocie z wolnymi gniazdami. Przedmioty wyższej jakości mogą jednak wymagać umieszczania w slotach run wyższych poziomów. Musisz w takiej sytuacji zdobyć rzadsze runy.
Runy dzielą się na te, które można umieszczać w gniazdach pancerzy i na te, które pasują wyłącznie do broni. Nawet jeśli znajdziesz doskonałą runę broni nie możesz jej niestety umieścić w żadnym ze slotów elementów pancerza.
Każda runa oferuje premię do statystyk - z jej opisu możesz dowiedzieć się czego ona dotyczy i jaką ma wartość (np. +3 do danego parametru). Wartości mogą różnić się pomiędzy runami tego samego typu i warto co jakiś czas sprawdzać czy nie zdobyłeś runy nieznacznie lepiej od aktualnie posiadanej. Nic nie stoi też oczywiście na przeszkodzie żeby runy o tych samych właściwościach umieścić w dwóch różnych gniazdach. Efekty ich działania mogą się dzięki temu zsumować.
Przy dobieraniu run polecamy w szczególności interesować się tymi, które:
- Oferują premie do obrażeń zadawanych elitarnym przeciwnikom.
- Oferują premie do obrażeń do ataków od tyłu - docenisz to w szczególności podczas skradania się i eliminowania wrogów atakami z zaskoczenia.
- Oferują premie do wysokości obrażeń krytycznych.
- Oferują premie do obrażeń zadawanych przez zdolności - możesz na tym zyskać jeśli masz już odblokowane i aktywowane jakieś silne, ofensywne zdolności.
- Zwiększają wytrzymałość pancerza, tzn. zmniejszają otrzymywane obrażenia.
- Zwiększają odporność na obrażenia od ognia czy trucizny - możesz ustawiać tego typu runy przed trudnymi walkami jeśli wiesz, że spotkasz przeciwników próbujących podpalić lub otruć Eivora.
Runy można swobodnie wyjmować z gniazd. Nie jest tak, że runa jest umieszczana w slocie już na stałe. Możesz ją przenieść do innego przedmiotu lub podmienić na bardziej przydatną.
Niepotrzebne runy możesz też sprzedawać. Odwiedź w tym celu dowolnego kupca (są oni oznaczani ikoną sakiewki na mapie) i przejdź do zakładki sprzedaży przedmiotów z inwentarza Eivora.