Assassins Creed Valhalla: Gambit opata/The Abbot's Gambit - solucja Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Gambit opata (The Abbot's Gambit). W tym zadaniu dotrzecie do regionu Cent, aby dowiedzieć się gdzie podziali się Fulke i Sigurd.
Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Gambit opata (The Abbot's Gambit).
Eivor udaje się do Centu, by dowiedzieć się, gdzie są Fulke i Sigurd. Ma nadzieję, że Basim wpadł już na ich trop.
Nagroda za wykonanie misji: 5 100 XP.
- Odszukaj Basima i porozmawiaj z nim (Find and speak to Basim)
- Dotrzyj do gospody Tonbridge (Reach the Tonbridge Inn)
- Znajdź barda i porozmawiaj z nim (Find and speak to the bard)
- Znajdź i zabierz wiadomość (Find and get the message)
Odszukaj Basima i porozmawiaj z nim (Find and speak to Basim)
Basima znajdziesz przy kościele w trakcie rozmowy z Bratem Hortbertem. Basim twierdzi, że Fulke przebywa na terytorium Centu i ma pomysł, jak ją złapać, z małą pomocą opata Cyneberta.
Idź z Basimem na spotkanie z opatem. Cynebert zdradzi, że Fulke była tu przejazdem nie dalej jak miesiąc temu. Za informację gdzie obecnie można ją znaleźć opat zażąda, by Eivor pomógł mu rozwiązać pewien kłopot. Jakiś czas temu ealdorman Centu zmarł. Król Alfred wyznaczył już jego następcę, ale nie ogłosił tego publicznie, a Cynebert musi dowiedzieć się kto to taki.
Plan biskupa przedstawia się następująco: trzeba przechwycić królewskiego posła wysłanego z listem gratulacyjnym do nowego eladormana. Następnie trzeba będzie zastanowić się, jak zjednać sobie jego przychylność.
Dotrzyj do gospody Tonbridge (Reach the Tonbridge Inn)
Pora udać się do gospody w Tonbridge i popytać o wysłannika króla Alfreda, a także dowiedzieć się dokąd poszedł. Musisz przepytać co najmniej dwóch świadków. Niektórzy z nich nie będą skorzy do rozmowy i trzeba będzie ich przekonać siłą, a inni będą chcieli dostać zapłatę.
Pierwszego cennego informatora znajdziesz w zamkniętej celi. By się dostać do środka wystarczy odstrzelić przez okno mechanizm blokujący zamek.
W trakcie rozmowy z tym mężczyzną warto mu zagrozić, a chętnie powie wszystko co wie.
Mężczyzna w szarym ubraniu stojący na zewnątrz karczmy wyjawi Ci dodatkowe informacje całkowicie za darmo, jeśli tylko trochę go pochwalisz.
Z rozmów z informatorami dowiesz się, że wysłannika widziano w towarzystwie barda, Gowana. Mężczyźni wszczynali burdy i oddalili się razem do zagajnika przy moście.
Znajdź barda i porozmawiaj z nim (Find and speak to the bard)
Pijanego barda znajdziesz dokładnie tam, gdzie widziano go po raz ostatni, czyli pod mostem. Niestety w tym stanie niczego od niego nie wyciągniesz.
Podnieś mężczyznę, a następnie zanurz go w rzece, a od razu otrzeźwieje i będziesz mógł z nim porozmawiać.
Bard zasugeruje, że za tak cenne informacje należy mu się jakaś nagroda. Gdy mu zagrozisz (pierwsza opcja dialogowa) od razu wszystko wygada.
Znajdź i zabierz wiadomość (Find and get the message)
Goniec kierował się na białe wybrzeże na południowym wschodzie, do twierdzy Dover. Pora udać się tam i odebrać mu wiadomość.
Twierdza Dover to doskonale strzeżone miejsce. Jeśli chcesz, możesz spróbować zdobyć list bez konieczności czyszczenia całego garnizonu i po prostu zakraść się do informatora. Możesz także zdecydować się na otwartą walkę i wezwać swoich łupieżców - wybór należy do Ciebie.
Gońca znajdziesz na parterze głównej wierzy w towarzystwie kilku strażników, ale co jakiś czas będzie przechadzał się dookoła tego miejsca. Wiadomość możesz zdobyć na dwa sposoby: wyeliminować mężczyznę i zabrać wiadomość z jego ciała lub zakraść się do niego i ukraść list.
Może zdarzyć się sytuacja w której goniec będziesz przebywał w zupełnie innym miejscu, ale zawsze w obrębie wartowni. Po prostu skorzystaj z pomocy kruka i zlokalizuj pozycję informatora.
Z przechwyconej wiadomości dowiesz się, że król Alfred mianował tana Tedmunda ealdormanem na obszarze całego Centu. Po zdobyciu listu misja zakończy się, a w nagrodę otrzymasz 5 100 XP.