Assassins Creed Valhalla: Kto pociąga za sznurki - solucja, opis przejścia Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Marionetki i więźniowie (Puppets and Prisoners). Dotrzecie w niej do opata Cyneberta, a następnie porwiecie Tedmunda.
Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Kto pociąga za sznutki (The Man Behind the Man).
Od Normańskiej kobiety Eivor dowiedział się, że łodzie Gaedrika zablokują się na zaporze przy twierdzy Rouecistre (Rouecistre Blockade). Eivor udaje się tam, by całkowicie wyłączyć blokadę, a następnie pojmać Tedmunda.
Nagroda za wykonanie misji: 3 400 XP.
- Opuść łańcuch morski (Release the naval chain)
- Dołącz do swoich sojuszników (Regroup with your allies)
- Wyłam bramę (Breach the gate)
- Osłaniaj taran (Escort the ram)
- Strzelaj w ogniwa, aby opuścić most zwodzony (Shoot linkt to lower the Drawbridge)
- Wyłam bramę (Breach the gate)
- Znajdź i schwytaj Tedmunda (Find and capture Tedmund)
- Idź z Basimem (Follow Basim)
Opuść łańcuch morski (Release the naval chain)
Mechanizmy trzymające łańcuch morski został umieszczony w wieży przy rzece, za zamkniętymi drzwiami.
By się tam dostać będziesz potrzebować klucz, który trzyma przy sobie jeden ze strażników. Klucz będzie potrzebny, by otworzyć drzwi do zamkniętego pomieszczenia po lewej stronie wieży.
Alternatywna droga prowadzi przez dziurę w szczycie wieży. Wystarczy się tam wdrapać, a następnie rozbić deski w szczycie i w podłodze, by wskoczyć do zamkniętego wcześniej pomieszczenia.
Gdy będziesz w środku spójrz przez kraty i wyceluj w blokadę, która broni dostępu do pomieszczenia po drugiej stronie wieży. Następnie przejdź do tamtego pomieszczenia.
Zejdź drabiną na niższy poziom wieży i strzel w dwie blokady po bokach kołowrotka, by opuścić łańcuch morski. Teraz łodzie Gaedrika będą mogły przepłynąć przez zaporę bez żadnego problemu.
Dołącz do swoich sojuszników (Regroup with your allies)
Udaj się do obozu nad rzeką, by porozmawiać z Normańskimi wojownikami. Po krótkiej chwili na miejscu zjawi się Basim wraz z Gaedrikiem. Pora rozpocząć szturm na fortecę Rouecistre.
Wyłam bramę (Breach the gate)
W czasie, gdy Twoi sojusznicy próbują rozbić bramę taranem postaraj się unieszkodliwić balisty. Wyceluj w słaby punkt konstrukcji, a następnie strzel, by broń przeciwnika stała się całkowicie bezużyteczna.
Możesz także wspiąć się na mury twierdzy i wykończyć przeciwników, a także zniszczyć ich broń ręcznie. Twoi kompani powinni sami poradzić sobie z wyważaniem bramy.
Jeśli jednak przeciwnikom uda się zabić wojowników przy taranie będziesz musiał pomóc im rozbić bramę. Pamiętaj, by wziąć odpowiedni rozbieg, by zyskać odpowiedni pęd i dopiero zaszarżować na bramę.
Osłaniaj taran (Escort the ram)
Normańscy wojownicy spróbują doprowadzić taran pod kolejną przeszkodę, ale musisz ich osłaniać. Zniszcz kotły z wrzącym olejem, które rozstawiono po dwóch stronach głównej drogi, zaraz za bramą. Na drugą stronę szybko przejdziesz po drewnianej belce.
Kotły możesz zniszczyć na kilka sposobów: unieszkodliwić je ręcznie (opcja sabotażu), uderzyć we wrażliwe punkty konstrukcji lub strzelić w dzbany z olejem, które leżą tuż obok. Trzecia opcja jest zdecydowanie najlepszym i najszybszym rozwiązaniem.
Następnie wdrap się na mury obronne nieco dalej i zniszcz kolejne kotły. Zainstalowano po dwa urządzenia po każdej stronie drogi. W zadaniu tym oczywiście będą przeszkadzać Ci wrodzy strażnicy.
Gdy kotły z wrzącym olejem zostaną zniszczone pora oczyścić drogę i wykończyć wszelkich strażników stojących na trasie tarana.
Strzelaj w ogniwa, aby opuścić most zwodzony (Shoot linkt to lower the Drawbridge)
Most zwodzony ma dwa wrażliwe punkty na bokach - uchwyty łączące most z łańcuchami. Wyceluj w nie (musisz stanąć nieco po skosie), a następnie zniszcz mocnowania.
Wyłam bramę (Breach the gate)
W trakcie, gdy Twoi wojownicy będą podprowadzać taran pod kolejna przeszkodę strzel w czerwone dzbany stojące na murze nad bramą, by zlikwidować kilku wrogich strażników lub wespnij się na mur i wykończ wrogów w tradycyjny sposób.
Następnie wejdź do pomieszczenia po prawej lub lewej stronie i zejdź o poziom niżej. Znajdziesz tam żołnierzy wylewających na Twoich wojowników wrzący olej, wyeliminuj ich i zniszcz kotły. W tym czasie Twoi wojownicy powinni uporać się z przeszkodą - jeśli nie, pomóż im.
Alternatywnie możesz także wdrapać się na mury fortecy, wyeliminować kilku przeciwników, a następnie zeskoczyć po drugiej stronie bramy i zniszczyć jej mocowania. Musisz wtedy otworzyć bramę ręcznie.
Znajdź i schwytaj Tedmunda (Find and capture Tedmund)
Tedmund ukrywa się w głównej wieży, na samej górze. Dostępu do niego broni cały oddział strażników. Możesz iść głównymi schodami warowni i walczyć z każdym napotkanym przeciwnikiem lub po prostu wspiąć się na sam szczyt wieży i od razu przejść do walki z Tedmundem.
Tedmund walczy korbaczem i używa ciężkiej tarczy do blokowania i parowania ciosów lub dwoma korbaczami jednocześnie - może zmieniać style walki. Polecamy rozpocząć pojedynek od strzelenia w czułe punkty przeciwnika: prawe kolano, lewy łokieć, prawy łokieć. Gdy przeciwnik będzie ogłuszony możesz wyprowadzić potężny atak, który może od razu wyeliminować przeciwnika lub nadwątlić jego pasek zdrowia o 2/3.
Tedmund nie jest wymagającym przeciwnikiem i nie dysponuje żadnymi poważnymi atakami. Wszystkie mocniejsze ciosy są sygnalizowane żółtym rozbłyskiem runy i są możliwe do zablokowania.
Po prostu blokuj jego ciosy i wyprowadzaj kontry, a po krótkiej chwili powinno być po walce. Jeśli chcesz, możesz atakować z łuku, a przeciwnik nie powinien blokować nadlatujących pocisków.
Idź z Basimem (Follow Basim)
Po chwili na miejscu zjawi się Cynebert ze swoją armią, by uratować Tedmunda. Wsiądź na konia i jedź za Basimem, a następnie obejrzyj przedstawienie. Niestety, plan opata nie powiedzie się, bo ktoś wcześniej zdążył otruć Tedmunda i mężczyzna umiera.
Pomów z Gaedrikiem, by zwolnić go z przysięgi i zakończyć tę misję. W ramach nagrody otrzymasz 3 400 XP.