rynek gier wideo - newsy i ciekawostki (3)

Akcesoria dla graczy motorem sprzedaży na pecetowym rynku
Krystian Pieniążek, 5 września 2017, 17:59
Firma GfK opublikowała raport dotyczący kondycji pecetowego rynku w pierwszej połowie 2017 roku. Wynika z niego, że akcesoria dla graczy były głównym powodem, dla którego odnotowano na nim mniejsze lub większe wzrosty sprzedaży.

Rynki gier wideo w 2017 roku w poszczególnych państwach - prognozy firmy Newzoo
Miłosz Szubert, 15 maja 2017, 11:40
Firma analityczna Newzoo przygotowała szacunkowy ranking 100 państw, w których rynek gier wideo wygeneruje największy przychód. Na czele znajdują się Chiny, tuż za nimi uplasowały się Stany Zjednoczone. Polskę sklasyfikowano na 23. miejscu.

Prognozy Newzoo na 2017 r. - gry konsolowe i mobilne w górę, pecety w dół
Adrian Werner, 28 kwietnia 2017, 12:28
Firma Newzoo wypuściła nowy raport z przewidywaniami dla światowego rynku gier. Według analityków w 2020 roku połowę przychodów branży generować będą produkcje mobilne. Natomiast w tym roku przypadnie na nie 42%. Na drugim miejscu znajdą się konsole, a pozycję numer trzy zajmą pecety.

Rekordowa sprzedaż sprzętu komputerowego dla graczy w 2016 roku
Janusz Guzowski, 21 stycznia 2017, 15:55
Firma konsultingowa JPR opublikowała raport, z którego wynika, że w 2016 roku sprzedaż sprzętu komputerowego przeznaczonego dla graczy wygenerowała ponad 30 miliardów dolarów przychodu. Najbardziej dochodowe okazały się produkty z najwyższej półki cenowej, odpowiedzialne za 43% całkowitej kwoty. Prognozy przewidują dalszy rozwój branży.

Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR
Kamil Zwijacz, 17 stycznia 2017, 11:32
Fundusz inwestycyjny GAMR opublikował infografikę prezentującą historię branży gier. Zebrane na niej dane pochodzą z różnych firm analitycznych, w tym NPD, SuperData oraz Newzoo, i zdradzają kilka interesujących informacji np. o cyfrowej dystrybucji czy kondycji rynku konsolowego.
Badania dla GDC 2017 - PC wciąż najchętniej wybieraną przez producentów gier platformą
Miłosz Szubert, 13 stycznia 2017, 17:55
Według badania przeprowadzonego na potrzeby tegorocznego Game Developers Conference, producenci gier wciąż najczęściej wybierają komputery osobiste jako jedną z docelowych platform dla swoich tytułów. Na pecety stawia aż 53% deweloperów. Ciekawe są też dane dotyczące popularności wirtualnej rzeczywistości.

Wyniki cyfrowego rynku gier w 2016 r. - dominacja produkcji mobilnych i pecetowych
Adrian Werner, 22 grudnia 2016, 11:50
Firma SuperData Research opublikowała podsumowanie wyników cyfrowej części rynku gier za jedenaście pierwszych miesięcy tego roku. Największe przychody dały produkcje mobilne, a tuż za nimi znalazły się tytuły pecetowe. Poznaliśmy również dane o sprzedaży urządzeń do wirtualnej rzeczywistości.

Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo - powstaje kolejna edycja raportu
Kamil Zwijacz, 6 grudnia 2016, 14:21
Serwis GRYOnline.pl, wraz z Krakowskim Parkiem Technologicznym, Grupą Onet.pl oraz Stowarzyszeniem Polskie Gry (SPG), pracuje nad kolejną edycją raportu Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo. Zachęcamy rodzimych deweloperów do wzięcia udziału w badaniu.

Rynek gier wideo w 2016 roku - prognozy w raporcie firmy Newzoo
Kamil Zwijacz, 24 czerwca 2016, 14:13
Doczekaliśmy się kolejnego raportu od firmy Newzoo związanego z branżą gier wideo. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że polski rynek będzie wart w 2016 roku 439 milionów dolarów, co zapewni nam drugie miejsce w Europie Wschodniej.

650 mln złotych - tyle jest wart polski rynek gier i konsol
Kamil Zwijacz, 23 października 2015, 12:13
Firma analityczna GfK opublikowała krótki raport związany z polskim rynkiem gier wideo. Pod uwagę wzięto okres styczeń-wrzesień 2015 roku, gry pudełkowe (konsolowe i pecetowe) oraz konsole. Zebrane dane ujawniły, że rodzimy rynek wart jest 650 milionów złotych.

Polska 19. największym growym rynkiem na świecie
Kamil Zwijacz, 16 października 2015, 11:51
Firma analityczna Newzoo opublikowała szacunkowy ranking krajów, w których w tym roku gry wideo wygenerują największy przychód. Na pierwszym miejscu znalazły się Chiny z ponad 22 miliardami dolarów, drugie miejsce przypadło USA z niecałymi 22 miliardami, trzecie Japonii z 12 miliardami, a na 19. pozycji uplasowała się Polska.

Konsole nowej generacji przyciągają deweloperów kosztem PC i urządzeń mobilnych firmy Apple
Janusz Guzowski, 28 sierpnia 2014, 11:50
Najnowszy sondaż, przeprowadzony przez TIGA w Wielkiej Brytanii, wskazuje, że deweloperzy są coraz bardziej zainteresowani tworzeniem produkcji na nowe konsole. Jednocześnie zmniejsza się zainteresowanie pecetami i urządzeniami mobilnymi firmy Apple.

92% gier sprzedanych w 2013 roku na PC stanowią tytuły cyfrowe
Krzysztof Nieradko, 18 sierpnia 2014, 15:35
Z najnowszych statystyk przeprowadzonych przez analityków z grupy DFC Intelligence wynika, że aż 92 procent sprzedanych w zeszłym roku gier na całym świecie dystrybuowanych było za pomocą drogi elektronicznej. Czyżby pudełka już wkrótce miały odejść do lamusa?

Rynek pecetowego sprzętu dla graczy jest wart 21,5 miliarda dolarów
Michał Kułakowski, 13 lipca 2014, 18:45
Według raportu firmy badawczej Jon Peddie Research, rynek pecetowego sprzętu dla graczy wart jest w tej chwili globalnie 21,5 miliarda dolarów. Analitycy zauważają również, że suma ta jest dwukrotnie większa od finansowej wartości światowego rynku konsolowego i w najbliższych latach będzie stale rosnąć.

Globalny rynek gier PC przewyższa sektor konsolowy
Bartosz Woldański, 26 kwietnia 2014, 17:30
Analitycy firmy DFC Intelligence doszli do wniosku, że w skali światowej rynek gier pecetowych obecnie przerasta sektor tytułów konsolowych – przynajmniej pod względem przychodów. Chociaż zauważyli, że różnica może zmniejszyć się ze względu na obecne już w sprzedaży urządzenia nowej generacji firm Microsoft i Sony, które znajdują z miesiąca na miesiąc coraz więcej użytkowników.

Wartość rynku gier na PC w 2014 roku wyniesie 25 miliardów dolarów?
Adam Zechenter, 30 stycznia 2014, 11:56
Analitycy z DFC Intelligence uważają, że wartość globalnego rynku gier na pecety przekroczy w tym roku 25 mld dolarów. Amerykańska firma podkreśliła dominację produkcji z gatunku MOBA, przy jednoczesnym, systematycznym spadku popularności MMO.

Koncern Electronic Arts pójdzie na sprzedaż?
Grzegorz Ferenc, 17 sierpnia 2012, 16:50
Dziennik The New York Post poinformował, że koncern Electronic Arts rozważa sprzedaż większości swoich udziałów. Jednym z rzekomych kandydatów jest fundusz inwestycyjny Providence Equity Partners, właściciel firmy Bethesda.

NPD - cyfrowa dystrybucja w USA wciąż rośnie, klasyczna się kurczy
Kamil Ostrowski, 9 sierpnia 2012, 11:23
Grupa NPD przed publikacją swojego kwartalnego raportu, mającego ukazać się dziś w nocy, podała do wiadomości kilka kluczowych informacji dotyczących amerykańskiego rynku gier wideo. Trendy się nie zmieniły. Cyfrowa dystrybucja wciąż rośnie w szybkim tempie - niemal tak szybkim jak tempo kurczenia się dystrybucji klasycznej.

Wyniki finansowe Apple za trzeci kwartał 2012 roku fiskalnego poniżej oczekiwań
Kamil Ostrowski, 25 lipca 2012, 12:28
Firma Apple opublikowała wyniki finansowe spółki za trzeci kwartał 2012 roku fiskalnego. Analitycy, prognozujący wzrost w stosunku do poprzedniego roku, nieco się przeliczyli, w związku z czym cena akcji koncernu trochę spadła. Generalnie jednak firma radzi sobie świetnie.

Majowe wyniki NPD - Diablo III dzieli i rządzi. Max Payne 3 poniżej oczekiwań
Grzegorz Ferenc, 15 czerwca 2012, 13:43
Amerykańska organizacja NPD, zajmująca się badaniami rynkowymi, opublikowała raport poświęcony sytuacji w branży gier w Stanach Zjednoczonych w maju 2012 roku. Cały sektor zanotował znaczący spadek. W sprzedaży gier odnotowano sukces Diablo III. Max Payne 3 znalazł mniej nabywców niż oczekiwano.

Rynek gier będzie wart 70 miliardów dolarów w 2017 roku, pecety najważniejsze – przewidywania analityków
Szymon Liebert, 10 czerwca 2012, 15:19
Analitycy z DFC Intelligence twierdzą, że rynek gier rozrośnie się do 70 miliardów dolarów w 2017 roku. Zdaniem firmy najważniejszą platformą będzie pecet, który wygeneruje więcej pieniędzy niż konsole, czy urządzenia mobilne.

Gry od kuchni – koszty, ciekawostki i dane dotyczące produkcji na poszczególne platformy
Grzegorz Ferenc, 18 kwietnia 2012, 22:54
Podczas 8. Studenckiego Festiwalu Informatycznego, Stanisław Just, pracownik firmy 11 bit studios, przedstawił kulisy wyboru platformy w procesie tworzenia gier i podał interesujące dane na temat rozmiarów poszczególnych sektorów rynku gier w Polsce i na świecie.

Ile jest wart polski rynek gier w 2011 roku? 692 miliony złotych!
Szymon Liebert, 2 grudnia 2011, 10:36
692 miliony złotych to szacunkowa wartość polskiego rynku gier wideo w 2011 roku. Tak wynika z danych przygotowanych przez nasz serwis. Odnotowaliśmy wzrost w segmencie gier pudełkowych (wbrew tendencjom globalnym), ale największą dynamiką cechują się produkcje typu freemium, których rozwój jest błyskawiczny.
Apple najbardziej wartościową spółką na świecie
Kamil Ostrowski, 11 sierpnia 2011, 11:21
Firma prowadzona przez Steve'a Jobsa budzi skrajne emocje od lat - od uwielbienia do pogardy. Ku uciesze fanów, a smutkowi krytyków Apple, firma stała się oficjalnie największą spółką na świecie, wyprzedzając giganta paliwowego - ExxonMobil.
Sprzedaż Catherine w USA przekroczyła oczekiwania
Kamil Ostrowski, 5 sierpnia 2011, 10:37
Catherine - oryginalna produkcja, stworzona przez utalentowanych Japończyków ze studia Atlus, cieszy się sporym zainteresowaniem w USA. Już tydzień po premierze wiadomo, że jest to najlepiej sprzedająca się gra w historii firmy.
Konami sprzedało już 70 milionów gier z serii Pro Evolution Soccer
Kamil Ostrowski, 4 sierpnia 2011, 13:00
Ponad 70 milionów egzemplarzy gier z serii Pro Evolution Soccer sprzedało się od czasu, kiedy marka zadebiutowała na rynku eletronicznej rozrywki. Seria miała swój udział w dobrej kondycji finansowej japońskiej firmy.
Nintendo nie ujawni ceny ani daty premiery Wii U w tym roku
Kamil Ostrowski, 4 sierpnia 2011, 10:30
Firma Nintendo nie ma zamiaru ujawniać daty premiery ani ceny Wii U w tym roku. Szczegóły dotyczące kolejnej konsoli Nintendo poznamy dopiero w 2012 roku.
Activision Blizzard odnotowuje bardzo dobry pierwszy kwartał roku fiskalnego 2012
Kamil Ostrowski, 4 sierpnia 2011, 09:38
Największy wydawca gier komputerowych na świecie - Activision Blizzard - opublikował wyniki finansowe dotyczące pierwszego kwartału roku fiskalnego 2012 (okres kwiecień - czerwiec 2011).
Nintendo odnotowuje straty w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2012
Kamil Ostrowski, 28 lipca 2011, 14:26
Po raz pierwszy od lat Nintendo zakończyło kwartalny okres rozliczeniowy pod kreską. Japońska firma straciła setki milionów dolarów w okresie kwiecień-czerwiec 2011. Powodem tego stanu rzeczy jest w dużej mierze słaba sprzedaż 3DS-a.
Wysoka sprzedaż Portal 2 i Crysis 2. EA odnotowuje dobry pierwszy kwartał 2012 roku fiskalnego
Kamil Ostrowski, 27 lipca 2011, 10:40
Firma Electronic Arts, jeden z największych wydawców gier wideo na świecie, opublikowała raport dotyczący wyników finansowych z pierwszego kwartału 2012 roku fiskalnego. EA jest na plusie, m.in. dzięki dobrej sprzedaży Crysisa 2 i Portala 2.