autor: Kamil Ostrowski
Konami sprzedało już 70 milionów gier z serii Pro Evolution Soccer
Ponad 70 milionów egzemplarzy gier z serii Pro Evolution Soccer sprzedało się od czasu, kiedy marka zadebiutowała na rynku eletronicznej rozrywki. Seria miała swój udział w dobrej kondycji finansowej japońskiej firmy.
Firma Konami zaliczyła całkiem dobry pierwszy kwartał 2012 roku fiskalnego (kwiecień – czerwiec 2011 roku). Przy okazji, prawdopodobnie dla podgrzania atmosfery wśród inwestorów, zdradzono informację, że liczba sprzedanych kopii gier z serii Pro Evolution Soccer przekroczyła 70 milionów.
Firma jako całość osiągnęła 54,915 miliardów jenów obrotu (ok. 484,51 milionów euro) i wypracowała zysk w wysokości 4,034 miliardów jenów (ok. 35,6 milionów euro). Konami Digital Entertainment, czyli część korporacji, która zajmuje się elektroniczną rozrywką, zanotowała z kolei 4,3-procentowy wzrost obrotów, do poziomu 26,102 miliardów jenów (ok. 230,3 milionów euro), w stosunku analogicznego okresu w zeszłym roku.
Wydawca podkreślił, że w nadchodzącym czasie wypuści kilka ważnych tytułów. Wymieniono Pro Evolution Soccer 2012, które ma ukazać się w październiku tego roku, NeverDead i Silent Hill: Downpour.
Konami w tej chwili cieszy się stabilną sytuacją finansową. Stałą sprzedaż odnotowała produkcja Professional Baseball Spirits 2011, rośnie też udział gier społecznościowych w dochodach firmy.