autor: Marcin Skierski
Wyniki finansowe firmy Konami. Seria Pro Evolution Soccer najbardziej popularna
Firma Konami ujawniła wyniki sprzedaży serii Pro Evolution Soccer w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2011 roku. Informacja ta została przedstawiona za sprawą raportu finansowego wydawcy za pierwszą połowę bieżącego roku fiskalnego.
Firma Konami ujawniła wyniki finansowe za pierwszą połowę bieżącego roku fiskalnego, obejmującą okres od 1 kwietnia do 30 września 2011 roku. Poznaliśmy dzięki temu m.in. dane na temat sprzedaży serii Pro Evolution Soccer.
Z przedstawionych informacji wynika, że cykl przez wymienione sześć miesięcy sprzedał się w liczbie 2,93 milionów egzemplarzy – najwięcej ze wszystkich produkcji japońskiego wydawcy. Nie podano dokładnych wyników dotyczących najnowszej odsłony, ale można się domyślać, że powyższy rezultat to głównie zasługa popularności właśnie Pro Evolution Soccer 2012, choć tytuł ukazał się na rynku pod koniec września.
Przychody firmy Konami w pierwszym półroczu bieżącego roku fiskalnego wyniosły 123 miliardy jenów (ok. 1,5 miliarda dolarów), a więc więcej o 6,3% w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku (115,8 miliardów jenów). Przełożyło to się na zysk netto w wysokości 11,5 miliardów jenów, czyli ok. 146,5 milionów dolarów (wzrost o 173,4%).
Coraz większy udział w przychodach odgrywa cyfrowa dystrybucja. Ten segment działalności firmy przyniósł jej 58,1 miliardów jenów (747,7 milionów dolarów) – trzykrotnie więcej niż w pierwszej połowie ubiegłego roku fiskalnego. Przysłużyła się temu przede wszystkim popularność japońskich produkcji społecznościowych takich jak Professional Baseball Dream Nine, Hisho Collection, J. League Dream Eleven, czy Dragon Collection. Ten ostatni tytuł zgromadził ok. 11 milionów użytkowników.
Gry wydawane przez firmę Konami najchętniej kupowane są przez posiadaczy PlayStation 3 (37% ogólnej sprzedaży) oraz PSP (23%). W tyle pozostają właściciele Xboksa 360 oraz Wii, ale w tym przypadku nie podano konkretnych danych. Od kwietnia do września 2011 roku rozeszły się 3,04 miliony egzemplarzy w Japonii, 2,52 miliony w Europie oraz 1,66 miliona w Stanach Zjednoczonych. Łącznie przełożyło się to na 7,36 milionów pudełek z grami – o 2,69 miliony mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.