Wsparcie | Klasy postaci i umiejętności poradnik The Bureau: XCOM Declassified
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Wsparcie [Support]
Agenci przypisani do klasy Wsparcia [Support] nie są zbyt skuteczni podczas walki z przeciwnikami, ale w odczuwalny sposób poprawiają osiągi pozostałych członków zespołu. Jedynym dostępnym dla nich orężem pozostają pistolety - dlatego ich możliwości ofensywne są nad wyraz skromne. W pewnym zakresie nadrabiają to jednak przydatnymi umiejętnościami, które oferują dodatkowe opcje taktyczne.
Agenci wsparcia dzielą się na sześć podklas. Każda z nich gwarantuje inną premię:
Ikona | Nazwa | Premia |
Szkolenie medyczne [Pre-med] | Wydłuża czas, w jakim agent może zostać uratowany przed wykrwawieniem. | |
Szkoła oficerska [Officer School] | Zwiększa celność postaci. | |
Szkolenie techniczne [Technical Training] | Umiejętności tego agenta odnawiają się szybciej. | |
Szkolenie bojowe [Combat Training] | Agent zadaje więcej obrażeń. | |
Szkolenie w wytrzymałości [Endurance Training] | Postać otrzymuje mniej obrażeń podczas walki. | |
Zahartowanie [Adrenal Conditioning] | Przyspiesza tempo regeneracji małych ran. |
Umiejętności agentów wsparcia
Nazwa | Poziom | Opis |
Zależy od podklasy | 1 | Zależy od wybranej podklasy. |
Stymulanty bojowe [Combat Stims] | 1 | Na krótki czas polepsza celność oraz wytrzymałość wszystkich sojuszników znajdujących się na danym obszarze. Zwiększa też ilość obrażeń, jakie zadają agenci poddani wpływowi tej umiejętności. |
Sfera obronna [Shield Sphere] | 2 | Tworzy wielką kulę, która przez pewien czas pozostaje na wybranym obszarze i zatrzymuje wrogie pociski. Stworzona w ten sposób struktura może zostać zniszczona, jeśli otrzyma zbyt duże obrażenia. Zdolność nie wpływa na pociski wystrzeliwane przez agentów XCOM - przelatują one przez sferę, nie uszkadzając jej. |
Rozbicie [Disrupt] | 3 | Niszczy tarczę wroga i ogłusza go. Przeciwnicy chronieni przez tego typu osłonę nie są zbyt liczni, ale pod koniec gry pojawiają się gromadnie. Tarcze szybko się regenerują, więc sukces uzyskany przez tę umiejętność potrafi być chwilowy. Wyklucza zdolność Osłabienie. |
Osłabienie [Weaken] | 3 | Natychmiast niszczy pancerz wroga. Tylko najsilniejsi i najodporniejsi z kosmitów posiadają tego typu ochronę, więc osłabienie ich obrony daje sporą przewagę. Wyklucza zdolność Rozbicie. |
Przełom medyczny [Medical Breakthrough] | 4 | Znacznie ulepsza stymulanty bojowe, przez co agenci poddani ich działaniu zadają większe obrażenia oraz dysponują lepszą szybkostrzelnością. Wyklucza zdolność Anioł stróż. |
Anioł stróż [Guardian Angel] | 4 | Odczuwalnie zmniejsza obrażenia otrzymywane podczas uzdrawiania krwawiących sojuszników. To dość przydatne, ale pierwszy wybór jest lepszy. Wyklucza umiejętność Przełom medyczny. |
Pomocna dłoń [Helping Hand] | 4 | Umiejętności trwają dłużej (działa na całą drużynę). |
Wybawiciel [Savior] | 5 | Wydłuża czas, w którym krwawiący sojusznik może zostać uratowany (działa na całą drużynę). Wyklucza umiejętność Lustro. |
Lustro [Mirror] | 5 | Sfera obronna odbija pociski w kierunku przeciwnika. Niestety nie jest to zbyt przydatne, bo drużyna i tak ciągle zmienia pozycję. Wyklucza umiejętność Wybawiciel. |
Wytrzymałość [Endurance] | 5 | Trwale zwiększa maksymalny poziom zdrowia. |