Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry

The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sugerowana drużyna | Klasy postaci i umiejętności poradnik The Bureau: XCOM Declassified

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Sugerowana drużyna

Inżynierowie stają się przydatni dopiero pod koniec gry. - Sugerowana drużyna - Klasy postaci i umiejętności - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Inżynierowie stają się przydatni dopiero pod koniec gry.

W grze nie ma żadnego optymalnego zestawienia agentów - ich umiejętności zazębiają się i uzupełniają na tyle, że praktycznie każda kombinacja stanowi ciekawe rozwiązanie. Unikać należy jedynie takich drużyn, w których znajdują się dwaj identyczni agenci: np. dwóch komandosów lub inżynierów. Taki zespół jest zwykle nazbyt wyspecjalizowany, a przez to za mało uniwersalny. W grze spotyka się bardzo zróżnicowanych przeciwników, więc ilość dostępnych dla gracza rozwiązań musi być co najmniej wystarczająca.

Poniżej umieszczono zestawienie, które wydaje się być najprzydatniejsze i oferujące najwięcej opcji taktycznych. Nie oznacza to jednak, że jest jedynym właściwym - grę stworzono w taki sposób, aby zachęcać graczy do eksperymentowania. Poniższe porady mają więc charakter sugestii, a nie jakiegoś prawa.

Strzał krytyczny jest naprawdę super. - Sugerowana drużyna - Klasy postaci i umiejętności - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Strzał krytyczny jest naprawdę super.

Drużyna pozbawiona zwiadowcy to żadna drużyna. Agent tego typu doskonale sprawdza się podczas walki ze wszystkimi rodzajami przeciwników, a umiejętność Strzał krytyczny pozwala mu na natychmiastowe likwidowanie Silacoidów, Sectoidów, Dronów i Przybyszy. Na trzecim poziomie doświadczenia zyskuje tez przydatną zdolność Dywersja, dzięki której może odciągnąć wrogów od Cartera i jego oddziału. Ostatecznie zyskuje też umiejętność Ostrzał artyleryjski [Fire Mission], pozwalającą na eliminowanie całych grup przeciwników i de facto najpotężniejszą w całej grze. Takie połączenie jest naprawdę zabójcze, ale wszystko ma swoją cenę - zwiadowcę łatwo zabić, dlatego trzeba go trzymać z dala od bezpośredniej walki. Do tego przydaje się drugi agent, czyli komandos.

Pole plazmy jest lepsze niż granat. - Sugerowana drużyna - Klasy postaci i umiejętności - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Pole plazmy jest lepsze niż granat.

Główną rolą komandosa jest odwracanie uwagi kosmitów od zwiadowcy i Cartera. Posiada on dodatkowe punkty życia i jest bardziej wytrzymały niż pozostali pracownicy Biura. Nie zadaje być może dużych obrażeń, ale posiada dwie przydatne umiejętności: Drwinę oraz Pole plazmy. Ta pierwsza pozwala na wywabianie przeciwników zza osłon, zaś druga umożliwia eliminację całych ich zgromadzeń. Takie połączenie jest szczególnie efektowne, jeśli Carter posiada karabin snajperski albo wyrzutnię laserową - dzięki nim może zlikwidować nawet najsilniejszych wrogów, o ile ci zostali wydrwieni przez komandosa.

Zdolność Fire Mission wygrywa wszystko. - Sugerowana drużyna - Klasy postaci i umiejętności - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Zdolność Fire Mission wygrywa wszystko.

Połączenie zwiadowcy z komandosem wydaje się być najprzydatniejsze również ze względu na to, że pozostałe klasy bohaterów nie oferują zbyt wiele możliwości na początkowych poziomach doświadczenia. Najlepsza zdolność inżyniera, Działko laserowe [Laser Turret], staje się dostępna dopiero przy awansie na 4 poziom, czyli na późnym etapie gry. Agenci wsparcia są zaś nastawieni na defensywę, przez co zwiększają przeżywalność drużyny, ale sami nie zadają praktycznie żadnych obrażeń.

Powyższe uwagi nie wykluczają inżynierów i agentów wsparcia z żadnego zespołu, ale kombinacja zwiadowca+komandos wydaje się być znacznie opłacalniejsza.