2 - Doktor | Misje - opis przejścia poradnik The Bureau: XCOM Declassified
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
2 - Doktor [Chapter II: The Doctor]
Misja zaczyna się w dość spokojny sposób. Przez kilka minut nie spotkasz żadnych kosmitów, więc możesz swobodnie eksplorować okolicę. Do zwiedzania nie ma jednak zbyt wiele - możesz iść tylko jedną ścieżką, bo wszelkie boczne przejścia są zablokowane. Idź więc przed siebie, aż dotrzesz do barykady. Kiedy tam będziesz, skręć w prawo i wejdź do kawiarni.
W środku znajdziesz człowieka zainfekowanego przez obcych. Po obejrzeniu cut-scenki przesłuchaj taśmy z nagraniami, leżące obok chorego - rzucą one trochę światła na obecną sytuację. Następnie wyjdź z budynku przez drzwi za Tobą i przyjrzyj się zniszczonemu autobusowi. Idź dalej jedyną możliwą ścieżką, aż dotrzesz do drugiego autobusu. Tam skręć w prawo i wejdź do zrujnowanego budynku. Przygotuj się, bo zaraz rozpocznie się walka.
Naprzeciwko Ciebie stanie kilku Sektoidów i Przybyszy, a do tego jeden Shield Commander. Ten ostatni jest priorytetowym celem, ponieważ potrafi osłaniać swoich sojuszników przy pomocy tarczy. Najłatwiejszym sposobem jego eliminacji jest Drwina - umiejętność posiadana przez komandosa. Kiedy wróg wyjdzie z kryjówki, można go łatwo zabić przy pomocy zmasowanego ostrzału lub granatów.
Jeśli w Twojej drużynie nie ma komandosa, to wykorzystaj Strzał krytyczny zwiadowcy i zmasakruj przeciwnika samą siłą ognia. W takim wypadku może to być jednak trudne, ponieważ przeciwnik posiada całkiem mocne tarcze (które regenerują się, jeśli nie otrzymują obrażeń) i nie dąży do bezpośredniej walki.
Kiedy pokonasz pierwszą falę przeciwników, pojawi się druga - zawierająca kilku kolejnych Przybyszy oraz dwa Drony. Jako, że te drugie potrafią leczyć swoich sojuszników, tym razem to one stanowią podstawowy cel. Na szczęście latające maszyny nie posiadają zbyt wiele punktów życia, więc jeden Strzał krytyczny albo krótka seria z karabinu wystarczają do ich eliminacji.
Przy okazji warto też zwrócić uwagę na Przybysza-snajpera, który ukrywa się na dachu budynku - wykurzyć go można strzelając w wybuchowy zbiornik stojący obok (patrz: screen powyżej).
Po zakończeniu walki uzupełnij amunicję (w autach przed sobą znajdziesz snajperkę, strzelbę oraz trzy paczki z nabojami), a następnie zajmij się rozbrajaniem okolicznych min. Zrobić to możesz w bardzo prosty sposób - strzelając do nich. Kiedy się tym zajmiesz, idź przed siebie, docierając do zamkniętych drzwi przed wrogim działem przeciwlotniczym. Wyznacz któregoś z towarzyszy do otwarcia wrót, a następnie przygotuj się do odparcia kolejnego ataku obcych. W międzyczasie ulepsz też umiejętność agenta Cartera - z pewnością zdobył nowy poziom doświadczenia.
Przeciwnicy ponownie zaatakują w dwóch rzutach - w pierwszym pojawi się kilku Przybyszy, a w drugim następni Przybysze oraz Shield Commander. Rozprawa z tym drugim powinna być znacznie prostsza niż podczas poprzedniej walki - wystarczy unieść go przy pomocy Podniesienia (nowa zdolność Cartera) a następnie gruntownie ostrzelać.
Po wyeliminowaniu wszystkich wrogów przejdź przez nowootwarte drzwi i wyłącz wrogie działo przeciwlotnicze. Następnie przejdź przez fortyfikacje obcych i wejdź do banku. Tam spotkasz kilku nowych zombie, z którymi nie uda Ci się złapać żadnego kontaktu. Wymiń ich wiec i po schodach za kasami zejdź do piwnicy.
Na dole spotkasz grupkę ocalałych cywili. Możesz obiecać im ratunek lub pozostawić samym sobie - po zakończeniu misji nie uzyskasz jednak informacji na temat ich dalszego losu (można więc powiedzieć, że decyzja nie ma żadnych konsekwencji). Podejmij więc właściwy dla siebie wybór, a następnie wejdź do skarbca uzupełniając amunicję, a następnie opuść budynek.
Przejdź przez podwórko, a potem przez salon golibrody. Na ulicy przed sobą znajdziesz stację zaopatrzeniową, w której możesz zmienić skład osobowy drużyny, nająć nowych agentów (jeśli grasz na niższych poziomach trudności), uzupełnić naboje lub zmienić broń i ekwipunek. W tym momencie możesz jeszcze zajrzeć do biblioteki po lewej, ale znajdziesz w niej tylko strzelbę i nic więcej.
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie