6 - Ostatnia wojna | Misje - opis przejścia poradnik The Bureau: XCOM Declassified
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
6 - Ostatnia wojna [Chapter VI: The Last War]
Po rozpoczęciu zadania w Biurze dojdzie do awarii. Po chwili dostaniesz wiadomość od doktora Weira, że przyczyną jest przebudzenie kosmity, który pływa w wielkim pojemniku z elerium. Przejdź więc do laboratorium i spotkaj się z niematerialnym obcym. Wyświetli się cut-scenka, w której będziesz mógł podjąć decyzję: ocalić ludzkość lub poświęcić ją w imię większego dobra. Mimo pozorów, Twój wybór nie ma najmniejszego znaczenia dla późniejszego przebiegu wydarzeń.
Po zakończeniu sekwencji obudzisz się w szpitalnej części biura. Otwórz drzwi do pomieszczenia, w którym przebywa Infiltrator, doktor Weir oraz dyrektor Faulke. Po krótkiej cut-scence będziesz musiał ruszyć za kosmitą w pościg. Zahacz po drodze o stację zaopatrzeniową i wybierz preferowany przez siebie typ oręża - przyda Ci się później. Podczas dalszej gonitwy nie marnuj amunicji na wroga - jest on nieśmiertelny, więc byłoby to zupełnie bezsensowne. Przeczytaj za to notatkę, którą znajdziesz przy wejściu do dużej sali z uwięzionymi obcymi.
Po wejściu do sali zostaniesz zaatakowany przez sporą grupę Przybyszów - co ciekawe, uzbrojonych nie we własną broń, lecz owoc ludzkiej myśli technicznej (najwyraźniej okradli strażników). Jako tacy nie stanowią więc większego zagrożenia, bo zadają śmieszne obrażenia i nie posiadają skafandrów zwiększających ich odporność. Gorzej, że po chwili na miejsce akcji wkroczą dwaj Elitarni snajperzy oraz jeden Shield Commander - i to właśnie ich powinieneś uczynić priorytetowymi celami. Kiedy już oczyścisz pomieszczenie, przejdź na drugą stronę i wespnij się po schodach, w ten sposób docierając na następne piętro (brakującą amunicję uzupełnisz na samym dole sali).
Biegnij dalej, przechodząc przez kolejne pomieszczenia. Gdy zbliżysz się do dziwnego urządzenia na dole schodów, poszukaj przy nim notatki. Kawałek dalej znajdziesz następny list - w kącie sali, przed przejściem do dalszej części budynku. Tam, po krótkim przemarszu, dotrzesz do stacji zaopatrzeniowej, przy której możesz uzupełnić straty. Następnie wejdź do sali, w której czają się dwaj Elitarni Przybysze wraz z dwoma słabszymi kosmitami. Zabij ich, korzystając z Kontroli umysłu, Podniesienia i innych przydatnych umiejętności, po czym przygotuj się na walkę z posiłkami. Te będzie stanowił oddział uderzeniowy, złożony z Tech Commandera, dwóch Elitatnych Przybyszy oraz Sectopoda. Przeciwników eliminuj w kolejności ich wymienienia. Postaraj się zachować Podniesienie na później, ponieważ przyda Ci się ono podczas walki z Infiltratorem. Kiedy ten się pojawi, wykorzystaj tę umiejętność i zabij przeciwnika (w ten sposób oszczędzisz sobie długiej i męczącej walki).
Idź dalej, przechodząc przez kolejne pomieszczenia - w jednym z nich obejrzyj fotografię, a następnie przejdź do następnego poziomu kompleksu. W pokoju za częścią z lunatykami znajdziesz dokument, przedstawiający wyniki badań nad zarażonymi. Kiedy przejdziesz do dalszej kondygnacji budynku, wyświetli się cut-scenka i przejmiesz panowanie nad Etherealem. W tej postaci podejdź do agenta Cartera i zawładnij nim.
Po kolejnej animacji będziesz miał wybór - poczekać, aż bomba wybuchnie i zginąć podczas eksplozji (co zakończy grę), lub też opuścić ciało Cartera i uciec. W tym drugim wypadku będziesz musiał wybrać jedną z trzech postaci, w którą przyjdzie Ci się wcielić: agentkę Weaver, dyrektora Faulke'a lub doktora Weira.
Twój wybór ma znaczenie o tyle, że przez dalszą część gry, aż do jej zakończenia, będziesz kierował preferowaną przez kosmitę postacią. Zmienia to perspektywę, z jakiej obserwowane będą wydarzenia, ale nie wpływa na finał historii (ta zawsze kończy się tak samo).