3 - Sygnał z zewnątrz | Misje - opis przejścia poradnik The Bureau: XCOM Declassified
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
3 - Sygnał z zewnątrz [Chapter III: Signal from Beyond]
Po rozpoczęciu misji idź przed siebie i przeskocz przez barykadę z aut. Podbiegnij do osłony przygotowanej przez policję i zastrzel trzech pierwszych przeciwników - Przybysza i dwóch Sectoidów. Gdy wrogowie padną trupem, w oddali pojawi się kapsuła desantowa [Drop Pod], z której wybiegnie kilku kolejnych Przybyszy. Lawiruj pomiędzy pobliskimi osłonami, unikając granatów i ostrzału, równocześnie zabijając przeciwników. Na tym etapie rozgrywki nie powinno to być zbyt trudne, chociaż musisz uważać na Snajpera rakietowego, który w pewnym momencie pojawi się po prawej stronie.
Gdy uporasz się z drugą grupą uderzeniową, z prawej strony pojawi się trzecia (na parkingu). Składa się z kilku Sectoidów i Przybyszy, wspieranych dodatkowo przez Elitarnego Przybysza. Podczas tej walki zapewne stracisz sporo amunicji, więc uzupełniaj ją na bieżąco - pomiędzy pojazdami i innymi osłonami znajduje się cały arsenał broni i naboi. Zabijaj przeciwników w preferowany przez siebie sposób i korzystając ze wszystkich posiadanych umiejętności (szczególnie przydaje się Dywersja, odciągająca wrogów od Cartera). Podczas starcia z elitarną jednostką kosmitów staraj się najpierw zlikwidować tarczę celu (najlepiej przy pomocy szybkostrzelnej broni), a dopiero potem zadać jej decydujący cios (np. dzięki Strzałowi krytycznemu albo snajperce).
Wejdź do salonu samochodowego po lewej stronie parkingu (stamtąd nadeszła trzecia fala przeciwników) i rozejrzyj się po pomieszczeniu. Na ladzie sklepu znajdziesz notatkę, podobnie jak w pokoju po prawej, w głębi sali. Idąc dalej korytarzem nie zapomnij skręcić w lewo i wejść do niewielkiego pomieszczenia - leżą tam ciekawe taśmy z nagraniami, które możesz teraz odsłuchać.
Idź dalej, przechodząc przez pomieszczenie z samochodami. Kiedy znajdziesz się obok wyjścia z salonu, obróć się o 180 stopni. Na podwyższeniu znajduje się przydatny schemat plecaka, który naprawdę warto zdobyć. Obniż więc wysięgnik, korzystając z przycisku po lewej (screen powyżej) i podnieś schemat zestawu taktyka. Zwiększa on zasięg umiejętności i ilość zadawanych obrażeń, a do tego wzmacnia obronę postaci.
Idź dalej jedyną możliwą ścieżką, aż wyświetli się cut-scenka z oblężonym agentem DaSilvą w roli głównej. Pomóż Latynosowi w walce z obcymi - pomiędzy wami znajduje się tylko niewielki oddział Sectoidów i Przybyszy. Nie wykorzystuj do tego specjalnej umiejętności DaSilvy (detonacji ładunków wybuchowych), bo zaraz będziesz miał lepszą okazję do jej zastosowania.
Kiedy tylko porozmawiasz z zainfekowanym DaSilvą, na placu boju pojawią się kolejni przeciwnicy - Przybysze, Sectoidzi, Silacoidzi, a nawet Działko laserowe oraz Tech Commander. Z taką nawałą wrogów nie masz praktycznie żadnych szans, dlatego musisz posłużyć się podstępem. Kiedy przeciwnicy zbliżą się do którejś z pułapek DaSilvy, zaznaczonych w trybie skupienia kolorem niebieskim, uruchom ładunki wybuchowe w wybranej lokacji (screen powyżej). W ten sposób oczyścisz teren z większości kosmitów, a pozostałymi będziesz się mógł zająć w konwencjonalny sposób. Korzystaj przy tym ze specjalnych umiejętności oddziału - szczególnie przyda się Strzał krytyczny, Dywersja (zwiadowca), Drwina, Fala uderzeniowa (komandos), Rozbicie (wsparcie) oraz zdolności samego Cartera (w szczególności Leczenie, Podniesienie i Silacoid).
Kiedy pokonasz wszystkich wrogów, pojawi się ostatni z nich - potężny Muton. Postaraj się zwabić go pomiędzy pułapki (czy to przy użyciu Dywersji, czy członków oddziału), a następnie wysadzić w powietrze dzięki zdolności DaSilvy. Gdyby to nie wystarczyło, możesz też poczęstować wrogiem ołowiem i obrzucić granatami. Każde rozwiązanie jest dobre, o ile prowadzi do celu.
Po zakończeniu walki rozejrzyj się po okolicy - na parkingu znajdziesz cały arsenał broni, granatów i amunicji. Kiedy uzupełnisz zapasy, wejdź do budynku, w którym ukrywa się agent DaSilva. Przeczytaj notatki leżące w jednym z przechodnich pokoi, a następnie przesłuchaj nagranie porzucone na jednym z biurek - zawsze warto zbierać takie rzeczy. Następnie spotkaj się z agentem i porozmawiaj z nim o obecnej sytuacji. Podczas tej rozmowy będziesz mógł dokonać wyboru fabularnego - górna opcja dialogowa (screen powyżej) pozwoli na przewiezienie zainfekowanego DaSilvy do siedziby Biura, gdzie zajmą się nim naukowcy. Z drugiej strony, jeśli pozwolisz Latynosowi na wysadzenie się razem z kosmitami (dolna opcja), to już nigdy go nie zobaczysz. Wybór należy do Ciebie.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie